Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: بیشتر از یک ماه از برگزاری آخرین مراسم تجلیل از مدال آوران و مشکلات پیش آمده در رابطه با آن می گذرد اما پرونده این مراسم و حواشی آن نه تنها هنوز بسته نشده بلکه هر روز ابعاد جدیدتری هم به خود می گیرد. 

سیر صعودی قیمت سکه و مابه التفاوت قیمت آن در آنچه وزارت ورزش برای تامین اعتبارات لحاظ کرد (سکه ۱/۸۵۰/۰۰۰ تومان) و آنچه در بازار وجود دارد، فدراسیون ها را برای پرداخت بدون کم و کاست سکه ها به مدال آوران شان با مشکل مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این میان برخی فدراسیون ها مانند والیبال توانستند به هر طریقی سکه ورزشکاران شان را به موقع خریداری و پرداخت کنند اما فدراسیون هایی هم هستند که همچنان در حال رایزنی و پیگیری برای تامین بودجه مابه التفاوت سکه ها هستند.

اگرچه در این زمینه هیچ رقم و عدد مشخصی - در رابطه با مجموع فدراسیون ها - اعلام نشده اما آنچه مسلم است میزان این بودجه آنقدر بالا است که تامین آن برای ورزش کشور آنهم در این مقطع زمانی کار راحتی نیست. به همین دلیل پیشنهاد شد از کارت هدیه به جای سکه برای مدال آورانی که حواله پاداش آنها به مسئولان فدراسیون شان ارائه شده، استفاده شود. 

خبرگزاری مهر چندی پیش در گزارشی با عنوان «راهکار مسئولان ورزش برای پاداش مدال آوران/کارت هدیه به جای سکه» به این موضوع پرداخت. اتفاقا مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها هم به فاصله دو روز بعد از این گزارش در گفتگویی با پایگاه خبری وزارت ورزش، این موضوع را به نوعی تائید کرد.

اسبقیان در همین گفتگو با تاکید بر اینکه مبنای محاسبه قیمت سکه پاداش قهرمانان، قیمت روز مراسم تجلیل بود، اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان به هیچ فدراسیونی مبلغی ‏بابت مابه التفاوت قیمت سکه پرداخت نکرده است! این در حالی است گفته می شد فدراسیون والیبال با کمک وزارت ورزش تعداد ۱۳۱۳ سکه قهرمانان خود را تامین کرد که البته این مقام مسئول در این وزارتخانه آن را اینگونه تکذیب کرد اگرچه این روزها با دستور همین وزارت ورزش، تامین اعتبار لازم برای مابه التفاوت سکه مدال آوران چهار فدراسیون در دستور کار قرار گرفته است!

مدال آورانی که به زودی سکه های خود را دریافت می کنند 

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تجلیل از مدال آوران، حواله ۲۵ هزار و ۷۰۰ سکه بهار آزادی به‌عنوان پاداش قهرمانان در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار گرفت. در این میان فدراسیون های جانبازان (۲۹۵۰ سکه)، ناشنوایان (۱۸۸۵ سکه) و  ووشو (۱۳۰۳) جزو ۹ فدراسیونی بودند که بیشتری سهم را از مراسم برگزار شده داشتند. این سه فدراسیون همراه با فدراسیون نابینایان و کم بینایان  به زودی با کمک صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش بودجه مربوط به مابه التفاوت سکه پاداش قهرمانان شان را تامین کرده و در اختیار شان قرار می دهند. 

بودجه ۵ میلیاردی برای مابه التفاوت پاداش قهرمانان چهار فدراسیون

هیچ مقام مسئولی در مورد اینکه رقم مابه التفاوت پاداش مدال آوران این چهار فدراسیون چقدر می شود، توضیحی نداد اما خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که ۵ میلیارد تومان بودجه لازم در این زمینه است. 

قرار است طی این هفته بودجه موردنظر توسطن صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در اختیار مسئولان این فدارسیون ها گذاشته شود. 

سَر کشتی همچنان «بی کلاه» است

 مراسم تجلیل اول خردادماه ویژه مدال آوران سال های ۹۵ و ۹۶ بود. از مجموع این قهرمانان، برخی خیلی زود پاداش خود را دریافت کردند و مدال آوران چهار فدراسیون فوق هم که به زودی به این مهم می رسند اما جالب اینکه داستان عدم پرداخت پاداش‌ مدال آوران کشتی و عدم محاسبه ما به التفاوت قیمت سکه‌های آنها همچنان ادامه دارد و هیچکس هم پاسخگو نیست. 

کشتی به واسطه قهرمانی های متعدد ورزشکارانش طی این سال ها،  بالاترین جایگاه را در میان فدراسیون ها و به لحاظ تعداد سکه پرداختی داشت. این فدراسیون در مراسم تجلیل از مدال آوران، حواله ۳۳۳۰ سکه را دریافت کرد اگرچه به خاطر مابه التفاوت قابل توجه، هنوز خریداری این سکه ها برای پرداخت به قهرمانان و مربیان شان محقق نشده است. 

اتفاقا طی این مدت مسئولان فدراسیون کشتی رایزنی های زیادی داشتند و حتی شخص رسول خادم در نامه به وزیر ورزش پیگیر موضوع شد. البته بر اساس قول معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش قرار بود تا ۱۹ خردادماه کسری موردنظر تامین شود اما این اتفاق هرگز نیفتاد به همین دلیل هفته گذشته جمعی از قهرمانان کشتی و مربیان شان و از جمله حسن یزدانی، محمد طلایی، کمیل قاسمی و حسن رحیمی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به پرداخت جوایزشان از سوی وزارت ورزش و جوانان شدند.

واقعا مشخص نیست وقتی بودجه 5 میلیاردی برای مابه التفاوت پاداش مدال آوران چهار فدراسیون تامین می شود، چرا برای تامین مابه التفاوت یک و نیم میلیاردی کشتی اقدامی صورت نمی گیرد؟! 

کد خبر 4333194 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: پاداش قهرمانان ورزشی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان فدراسیون کشتی وزارت ورزش و جوانان جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال پرتغال تیم ملی فوتبال اسپانیا لیگ ملت های والیبال تیم ملی والیبال ایران والیبال کارلوس کی روش تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران کشتی فرنگی تیم فوتبال پرسپولیس بازیهای آسیایی اندونزی 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد

مربی سازنده کشتی فرنگی خوزستان گفت که بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی باعث شده تمرکزش فقط روی تمرین و کشتی بوده و خدا هم در راه رسیدن به موفقیت کمکش کند. - اخبار ورزشی -

ملک‌محمد بویری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره سهمیه گرفتن شاگردش علیرضا مُهمدی در مسابقات گزینشی المپیک اظهار داشت: بعد از کش‌وقوس فراوانی که علیرضا درخصوص تغییر وزن و آمدن به وزن المپیکی داشت، خیلی خوشحالم که توانست در بیشکک سهمیه المپیک را بگیرد. فدراسیون خیلی حمایت و علیرضا هم شایستگی خودش را اثبات کرد. همه از اینکه سهمیه‌ کشتی فرنگی را برای حضور در المپیک کامل کرد، خوشحالیم. از کادرفنی تیم ملی هم ممنونم که به علیرضا اعتماد کرده و به او میدان دادند، در کنارش بودند و زحمتش را کشیدند.

وی درباره اینکه چه چیزی در مُهمدی منجر به روند رو به رشدش در دو سال اخیر شده است؟، عنوان کرد: بی‌حاشیه بودن و اینکه قلب پاکی دارد. او کاری به کسی و حواشی ندارد و کارش خودش را انجام می‌دهد، خدا هم کمکش می‌کند که بهترین نتیجه را بگیرد. وقتی به او می‌گفتم این تمرین را انجام بده، دوبرابر چیزی که گفتم را انجام می‌دهد و جز تمرین به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

عضو کادرفنی تیم ملی جوانان در رابطه با اینکه چقدر برای شاگردش شانس کسب مدال المپیک در وزن پرمدعی 87 کیلوگرم قائل است، گفت: به امید خدا اگر مشکلی پیش نیاید و علیرضا به همین شکل به روند رو به رشدش ادامه دهد یکی از مدال‌های المپیک را از آن خود خواهد کرد. در 87 کیلوگرم همه خوب هستند ولی علیرضا هم یکی از مدعیان و خوب‎‌هاست هست و چیزی از آنها کمتر ندارد. در واقع حریفان کشورهای دیگر باید از علیرضا بترسند. قطعا یکی از مدعیان مدال المپیک در وززن 87 کیلوگرم مُهمدی است.

بویری درخصوص اینکه چقدر تصمیم به موقع آنها در خصوص تغییر وزن مُهمدی در کسب نتیجه در مسابقات گزینشی المپیک موثر بود، خاطرنشان کرد: از روزی که باشگاهداری کردم هیچ موقع نگذاشتم کشتی‌گیرانم وزن کم کنند. سه شاگردی که در سه وزن جوانان دارم، همه زیر وزن هستند. فقط یکی که کشتی‌گیر 55 کیلوگرم است، دو کیلو بالای وزن است. برای کل کشتی ایران این بهترین کار است که بچه‌ها وزن کم نکنند، کشتی‌گیر وقتی وزن کم نمی‌کند، بهتر می‌تواند کارایی‌اش را روی تشک نشان دهد و به مدال نزدیک‌تر است. در مورد علیرضا هم بهترین تصمیمی که گرفته شد، همین بود که نگذاشتیم بعد از جهانی بلگراد و مدالی که آنجا گرفت، وزن کم نکند.

این مربی خوزستانی همچنین با اشاره به فدراسیون کشتی و کارهایی که در این چند سال در همه بخش‌ها برای ورزش ملی کشور انجام داده، گفت: دبیر دارد کار می‌کند، این بر کسی پوشیده نیست و امکانات و شرایطی که در کشتی فراهم شده، کاملا عیان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاداش یک فصل تاریخی؛ ژیرونا برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد!
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • پاداش برای تیم هاکی بانوان در صورت کسب سکو قهرمانی آسیا
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!