Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن باباصفری متولد ۷ تیر ماه سال ۱۳۶۶ ( ۲۸ ژوئن سال ۱۹۸۷ ) در اصفهان است. بعد از چند سال درخشش در لیگ ها و تیم ملی ایران، چند سالی است به عنوان یکی از لژیونرهای خوب کشورمان در تیم های باشگاهی ترکیه، مجارستان و حالا رومانی بازی می کند.

او در لیگ برتر هندبال ترکیه عنوان بهترین دروازه بان را از آن خود کرد و همین مسئله سکوی پرتاب دیگری بود تا در فصل گذشته به تیم استوابخارست رومانی بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این تیم نایب قهرمان لیگ ناسیونال ملی رومانی شد و قرار است در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا با این تیم به مصاف بهترین های هندبال اروپا برود. 

محسن باباصفری از جمله لژیونرهایی است که بدون تغییر در سبک بازی و شرایط اش با آمادگی کامل به اردوی تیم ملی هندبال پیوسته است. حالا او در پایان سی و یک سالگی با ورود به سال جدید زندگی اش می خواهد تیم ایران را در بازیهای آسیایی جاکارتا همراهی کند.

گفتگوی اختصاصی مهر را با وی می خوانید.

* خبرگزاری مهر- فصل قبل لیگ هندبال اروپا با تیم رومانی چطور بود و آیا از قرارداد جدیدتان با این تیم راضی بودید؟ 
- محسن باباصفری: فصل خیلی خوبی بود. تیم استوا تا پایان فصل اول بودم اما در فینال لیگ رومانی برابر تیم دیناموبخارست که از چهار لژیونر ایران بهره می برد باخت تا تایب قهرمان این رقابتها شود. ما از سه بازی یکی را باختیم و دوم شدیم. من از قراردادم با این تیم راضی بودم هم از لحاظ پاداش و هم قرارداد شرایط خوبی داشتم. 

* بازی با تیم های اروپایی چطور بود و از اینکه به لیگ های هندبال اروپا رفته اید راضی بودید؟ 
- من چند سالی است که در لیگ های خارج از کشور بازی می کنم. دو سال مجارستان و یک سال ترکیه بودم. در لیگ ترکیه عنوان بهترین دروازه بان را دریافت کردم. در رومانی هم همراه با سعید حیدری راد بهترین دروازه بان ها بودیم و حتی در این فصل مورد توجه رسانه ها و باشگاه های اروپا نیز قرار گرفتیم. 

* برنامه بعدی شما برای حضور در لیگ هندبال اروپا چیست؟ 
- برای دو فصل دیگر با تیم استوا بخارست قرارداد همکاری امضاء کرده ام و به این ترتیب تا سال ۲۰۲۰ همراه این تیم خواهم بود. قرار است امسال همراه استوا در مسابقات کاپ و لیگ هندبال اروپا نیز شرکت کنم. من از لحاظ سیستم باشگاهی و تیمی از این تیم رضایت داشتم و ترجیح می دادم تا با همین تیم در لیگ اروپا بازی کنم و ادامه دهم. معتقدم تیم استوا بسیار با سیستم و برنامه کار می کند و می تواند در آینده موفق باشد. 

* از وقتی به ایران آمده اید در دو مرحله اردوهای تمرینی با زوران کاستاراتوویچ حاضر بودید، از تمرین با این مربی رضایت داشتید؟ 
- خیلی خوب بود. یک نظم و دیسیپلین خوبی دارد. ما هم نیازمند این بودیم که با یک مربی با نظم و انضباط کار کنیم و زوران این مشخصه خاص را دارد. طبق برنامه قرار است اردوهای فشرده و تمرینات پشت سر همی تا بازیهای آسیایی داشته باشیم اما نیاز اصلی ما در این روزها بازی کردن است. مشکل اصل ما این است که تیم های اروپایی تا یک ماه دیگر استراحت دارند و بعد از آن هم تمرینات بدنسازی شان شروع می شود. به این ترتیب ما برای آماده سازی تا بازیهای آسیایی زمان نداریم که بتوانیم با تیم های اروپایی تمرین کنیم و فقط باید با تیم های آسیایی بازی کنیم. 

* پس از نظر شما ما نیازمند بازی تدارکاتی بیشتر هستیم؟
- بله . البته قرار است به اردو و تورنمنت قطر برویم اما فکر نکنم کافی باشد. یک تیم قبل از اینکه به یک رقابت مهم و جام بزرگی برود احتیاج به بیش از ۱۰ مسابقه دوستانه دارد تا بازیکنان با هم هماهنگ شوند اما با شرایط فعلی باز هم این برنامه ریزی خوب است. 

* آیا اینکه شما لژیونر هستید به آمادگی تیم کمک می‌کند؟
- اینکه ما لژیونر هستیم ملاک این نیست که بتوانیم تیم خوبی داشته باشیم. هندبال یک بازی گروهی است و هر کدام از ما در تیم های باشگاهی مان سبک بازی خود را داشته و در هر تیم پست خاصی داریم. البته در سطح آمادگی خوبی قرار داریم اما هرچه بیشتر کنار هم بازی کنیم با هم هماهنگ تر خواهیم شدیم. تیم های اروپایی چهار پنج ماه اول را فقط برای هماهنگی بین اعضا وقت می گذارند و بعد از آن نتیجه می گیرند. 

* آیا فدراسیون امکانات لازم را برای تیم مهیا کرده است؟ 
- فدراسیون تمام امکانات پایه ای که یک تیم ملی برای آماده سازی لازم دارد را فراهم کرده است. در بحث بازیهای تدارکاتی هم رایزنی کرده اند اما هنوز شرایط بیشتری پیش نیامده است. خدا را شکر تا به امروز اردوها بسیار خوب بوده و با برنامه برای بازیهای آسیایی آماده می شویم. 

* آیا این مسئله صحت دارد که تیم های اروپایی به شما برای بازیهای آسیایی اجازه نمی دهند. آیا شما هم با باشگاه خود مشکل دارید؟
- بله این مسئله صحت دارد. بازیهای آسیایی جزو تقویم فدراسیون جهانی نیست. از آن سو لیگ رومانی در لیگ های اروپا از ۲۵ آگوست آغاز می شود و بازیهای آسیایی از ۱۳ آگوست و این مسئله باعث همزمانی این دو رویداد شده است. البته من قبل از انعقاد قراردادم با مدیر عامل باشگاه و مربیان هماهنگی هایی را انجام داده ام. به احتمال خیلی زیاد مشکلی نیست چرا که آنها اگر حرفی را قبول کنند و صحبتی کنند زیر حرفشان نمی زنند. 

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین اردوی تیم ملی هندبال کشورمان این روزها در تالار هندبال تهران پیگیری می شود. این تیم خود را برای حضور در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا آماده می کند. 

کد خبر 4333574

منبع: مهر

کلیدواژه: بازیهای آسیایی اندونزی 2018 رومانی هندبال جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال پرتغال تیم ملی فوتبال اسپانیا لیگ ملت های والیبال تیم ملی والیبال ایران والیبال کارلوس کی روش تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران کشتی فرنگی تیم فوتبال پرسپولیس بازیهای آسیایی اندونزی 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم‌های بالای جدولی و پایین جدولی رقابت شدید با یکدیگری برای کسب عنوان قهرمانی و بقا در لیگ برتر دارند. استقلال تهران و پرسپولیس به ترتیب با ۵۳ و ۵۲ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و پس از این دو تیم، سپاهان و تراکتور به ترتیب با ۴۵ و ۴۰ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

رقابت‌های باشگاهی در آسیا از فصل آینده با فرمتی جدید آغاز به کار می‌کند و دیگر لیگ قهرمانان آسیا نخواهیم داشت و به جای آن دو تورنمنت لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ برگزار می‌شود.

با توجه به عملکرد نمایندگان ایران در آخرین فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه کشورمان در لیگ نخبگان، یک صعود مستقیم و یک صعود به پلی‌آف خواهد بود و در لیگ قهرمانان آسیا ۲ نیز یک صعود مستقیم داریم. بنابراین ایران در مجموع برای فصل آینده رقابت‌های آسیایی ۲+۱ سهمیه خواهد داشت و این بدان معناست که قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به همراه تیم دوم لیگ می‌توانند در رقابت‌های آسیایی سال آینده شرکت کنند و تیم سوم لیگ جایی در آسیا نخواهد داشت.

سپاهان در فاصله ۶ هفته تا پایان مسابقات با پرسپولیس که در رده دوم قرار دارد، اختلاف ۷ امتیازی دارد و تراکتور نیز ۱۲ امتیاز از سرخ‌پوشان پایتخت کمتر دارد؛ سپاهان به مراتب کار راحت تری نسبت به تراکتور برای رسیدن به جایگاه دوم جدول دارد و از آنجا که یک بازی رو در رو نیز با سرخ‌ها دارد، پیروزی در این بازی می‌تواند شاگردان «ژوزه مورایس» را به کسب سهمیه آسیایی نزدیک کند.

کد خبر 6090510

دیگر خبرها

  • باخت برایم بی‌معنا است/هندبال گیتی‌پسند در آسیا حرف خواهد زد
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان