Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:58:14 GMT

اعطای یک هفته مرخصی به زندانیان استان البرز

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۱۳۲۸

اعطای یک هفته مرخصی به زندانیان استان البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد فاضلیان اظهار کرد: مبنای مجازات زندان، ساختن انسان‌هایی است که بتوانند بر هواهای نفسانی خود غلبه کنند و در برخورد با سختی‌ها و ناملایمات عزت‌نفس داشته باشند.

وی افزود: جامعه ما اکنون گریبان گیر مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی است و همین شرایط منجر به افزایش وقوع جرم و بالا رفتن آمار زندانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: شرکت در فعالیت‌های قرآنی یک انتخاب اصلح در بدترین مکان ممکن است برای اینکه در مسیر انسان‌سازی و تربیت انسان‌ها جهش بزرگی را ایجاد می‌کند.

فاضلیان متذکر شد: میزان بالای ورودی به ندامتگاه‌ها، محدودیت‌های زیادی را پیش روی مسئولان آن‌ها قرار داده تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را به نحو احسنت انجام دهند؛ ولی تلاش با همین امکانات محدود برای حرفه‌آموزی قابل‌تقدیر است که امیدواریم با مهیا شدن زیرساخت‌ها این امکان برای همه زندانیان فراهم شود تا آن‌ها بتوانند پس از پایان دوران محکومیت خود زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

وی از مذاکرات متعدد با بخش خصوصی برای جذب و حرفه‌آموزی به زندانیان خبر داد و گفت: دستاوردهای مهمی در این حوزه به‌دست‌آمده است و اکنون تعداد زیادی از زندانیان در کارخانه‌ها و دستگاه‌های نیمه‌دولتی در حال فعالیت هستند تا ضمن گذراندن دوران محکومیت خود در تأمین حداقل هزینه‌های خانواده نیز مشکلی نداشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز اقدامات انجمن حمایت از زندانیان در سال ۹۶ برای کاستن از آلام خانواده‌های محکومان را قابل‌توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: این انجمن در حوزه تأمین مایحتاج و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان و دانش‌آموزانی که سرپرست آن‌ها به نحوی دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذرانند اقدامات مهمی انجام داده است.

فاضلیان افزود: ستاد دیه استان البرز نیز با اقداماتی که داشته این دستاورد مهم را به دست آورد که اکنون در حوزه جرائم غیر عمد محکوم‌به دیه در زندان نداریم مگر در موارد خاصی که مربوط به طلاق و نظایر آن است.

وی با اعطای مرخصی یک‌هفته‌ای به همه زندانیان استان البرز با اولویت کسانی که فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی انجام می‌دهند، موافقت کرد.

کد خبر 4334054

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادی زندانیان دادگستری البرز بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد مشهد مواد مخدر بیرجند هفته قوه قضاییه یاسوج سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • محکومیت مالی قطعی شمس آذر قزوین
  • محکومیت ۴۰ میلیون تومانی قطعی شمس آذر قزوین
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند