Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل گمرکات استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 908 تن کالا به ارزش 196میلیون و 531 هزار دلار از استان صادر شد که 4 درصد از لحاظ ارزش افزایش داشت.
خاشی با بیان اینکه بیشترین اقلام صادراتی از خراسان جنوبی شامل سیمان، خوراک کامل طیور، کاشی وسرامیک، گازوئیل، هیدورکربن سنگین و سبک، صیفی جات و سوخت تقطیری بوده است افزود: کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان عمده مقاصد کالاهای صادراتی از خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین برنج، تجهیزات مربوط به سیستم زهکشی گاز متان، دستگاه دمنده گاز موجود در تونلهای زغال سنگ، دستگاه دمنده گاز موجود در تونلهای زغال سنگ، گوسفند، تخم اسپند، شاهدانه بو داده و گاو را هم عمده اقلام وارداتی به کشور عنوان کرد و گفت: این اقلام از کشورهای پاکستان، لهستان، چین و افغانستان وارد کشور شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گمرک صادرات کالا افزایش 4 درصدی کشور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش تجاری ایران و کوبا گفت: طرح مطالعات بازار کوبا آغاز شده و به زودی نتایج آن در اختیار بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به همکاری با کوبا دارند قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۴ (آبان ماه ۱۴۰۳) اشاره کرد و افزود: از حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حمایت می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ پس از برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۳ هیات‌های مختلفی از کشور کوبا در ایران حضور یافتند و نشست‌ها در زمینه نوسازی و بهسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا و در زمینه‌های دیگری از جمله کود، سموم و محصولات کشاورزی ادامه دارد.

مقیمی اضافه کرد: به زودی هیات فنی و اجرایی از ایران به کوبا سفر می‌کند تا ضمن بازدید میدانی، ارزیابی‌های لازم را از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا مراودات انجام دهد. هم اکنون نیز پس از توافقات حاصل شده، چند قرارداد سرمایه‌گذاری در کوبا امضاء و کارهای اجرایی آنها آغاز شده است.

وی به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: این کمیسیون نیز می‌تواند زمینه ارتقاء فعالیت‌های موجود و تعریف محورهای جدید همکاری متقابل را فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کوبا ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی ایران در منطقه آمریکای لاتین را دارد، گفت: هم اکنون اقلام سوپرمارکتی (فروشگاهی) ایران در بازار کوبا تقاضامحور است و هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصولات انجام شده است و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد.

کد خبر 6093613 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران