Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@11:04:08 GMT

دستگاهی که میزان بوی بد بدن را نشان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۷۷۹۹

ساعت 24-یک دستگاه موسوم به "تانیتا" برای اندازه‌گیری میزان بوی بد بدن افراد طراحی شده و عرضه آن از همین هفته در ژاپن آغاز خواهد شد.

 به نقل از انگجت، کشور ژاپن خاستگاه توسعه ابزارهای فناورانه بعضا بی‌معنی است که ژاپنی‌ها حتی یک کلمه زیبا برای این ابزارها دارند: "چیندوگو"(chindogu).

اکنون آنها یک دستگاه الکترونیکی توسعه داده‌اند که به قصد مبارزه با بوی بد بدن افراد پا به میدان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"تانیتا"(Tanita) برای کمک به مردم در اماکن عمومی، میزان بوی بدن را به آنها نشان می‌دهد.

نحوه کار این دستگاه بدین صورت است که باید تانیتا را روشن کنید، حسگر آن را بچرخانید و آن را به سمت بخشی از بدن خود بگیرید که به بوی بد آن مشکوک هستید.

این دستگاه ذرات را اندازه‌گیری می‌کند و پس از 10 ثانیه نشان می‌دهد که شدت بوی بدن شما در مقیاس 0 تا 10 چقدر است. اگر دستگاه 0 را نشان دهد یعنی بدن بو نمی‌دهد و 10 نیز بالاترین میزان بوی بد بدن است.

سطح 5 و بالاتر بدان معنی است که زمان رفع بوی بد بدن فرا رسیده است.

البته این دستگاه فقط بوی بد را هشدار نمی‌دهد، بلکه مثلا اگر میزان زیادی عطر یا ادکلن زده باشید هم به شما می‌گوید که باید از شدت آن بکاهید.

حسگر قابل تعویض این دستگاه برای 2000 بار استفاده یا حدود یک سال مناسب است.

تانیتا از یکشنبه (1 ژوئن) به قیمت 125 دلار در ژاپن به فروش می‌رسد که کمی گران به نظر می‌رسد. با این حال، اگر اماکن عمومی ژاپن مانند قطارهای توکیو در تابستان بوی خوشایندی را تجربه کنند، کاملا ارزشمند خواهد بود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

EXEED در راس هرم نوآوری چری

طبق آخرین تاریخ انجمن خودروسازان ژاپن، حجم صادرات سالانه خودرو ژاپن در سال 2023 تقریباً 4.3 میلیون دستگاه است. بر همین اساس در سال 2023، حجم صادرات خودرو چین از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

در این میان، صادرات چری نیمی از حجم صادرات خودرو در چین را به خود اختصاص داده و برای 21 سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری کسب کرده است. محصولات برند چری به بیش از 20 کشور در آسیای مرکزی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی صادر شده و دارای بیش از 150 فروشگاه در خارج از کشور است.

برند EXEED نیز به منظور تولید محصولات با کیفیت جهانی به منابع استراتژیک خود تکیه کرده است. این برند خودروساز با بیش از 27 سال سابقه تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرو در گروه چری و تاسیس هشت مرکز جهانی تحقیق و توسعه، توسعه صادرات‌محور محصولات را دنبال می‌کند. ورود EXEED به بازار ایران نیز در راستای سیاست‌های گسترش سهم بازار این شرکت در منطقه و اهمیت روزافزون اقتصادی و فرهنگی ایران، بوده است. تولید این خودرو همچنین گزینه های حمل و نقل با کیفیت و تنوع عرضه اتومبیل های لوکس در کشور را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، EXEED آخرین برند لوکس تمام الکتریکی خود EXLANTiX را در نمایشگاه خودروی پکن، رونمایی می‌کند. این برند همچنین آخرین مدل‌های ES و ET خود را عرضه می‌کند و در مورد دیدگاه زیست‌محیطی EXEED بحث می‌کند. به گفته «یین تونگیو»، رئیس هیئت مدیره چری « EXEED» می‌خواهد با توسعه انرژی‌های جدید در رأس هرم برند چری باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899279

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • شکوفه‌های بهاری دیدنی ژاپن/ عکس
  • زیبایی پارک هینویاما در ژاپن (فیلم)
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!
  • وحید شمسایی: حذف ژاپن؟ این اتفاق، یک شگفتی نیست و همه پیشرفت کرده‌اند