Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به شایسته‌سالاری بعنوان یکی از اصلی‌ترین رویکردهای دانشگاه در پانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از اهتمام جدی مسئولان و گروه‌های آموزشی دانشگاه به منظور جذب افراد شایسته و نخبه با هدف افزایش جایگاه علمی این دانشگاه در سطح منطقه، ملی و بین‌المللی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر ضیایی اظهار کرد: با توجه به منابع محدود، انتخاب‌های دانشگاه بر اساس توانمندی و شایستگی افراد است و جذب هیچ فردی در این مسیر تضمین نمی‌شود.

وی تعداد داوطلبان شرکت‌کننده در فراخوان پانزدهم در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را ۳۵۲ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ نفر دانشگاه را بعنوان اولویت اول انتخاب کرده‌اند که بر اساس ارزیابی اولیه صلاحیت عمومی نظیر سن، مدرک تحصیلی و دیگر موارد ۵۰ نفر از واجدین شرایط غیرقابل بررسی و مابقی به مرحله مصاحبه راه یافتند. همچنین ۲۱۳ نفر ضمن ارائه مدارک، روز چهارشنبه ششم تیرماه برای مصاحبه دعوت شدند.

دبیر هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ظرفیت اعلام شده ۸۱ ردیف در ۵۳ رشته آموزشی و پژوهشی است که تعداد ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی به منظور مصاحبه و انتخاب افراد با صلاحیت علمی حضور داشتند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت جذب و افزایش اعضای هیات علمی اظهار کرد: دانشگاه بر اساس برنامه‌های آتی خود و به منظور تبدیل شدن به دانشگاهی متمایز در حرکت است و در این مسیر با توجه به ماموریت‌های ویژه پیش رو بعنوان دانشگاه مادر در بخش‌های آموزش، پژوهش و ارائه خدمات باید کمبودها را جبران کند؛ بنابراین دانشگاه درجریان تبدیل شدن به دانشگاهی متمایز و برتر، ترمیم نیازهای جاری دانشگاه و بکارگیری نیروی انسانی به منظور جایگزینی اعضای هیات علمی بازنشسته و همچنین جذب نخبگان ماموریت ویژه‌ای به عهده دارد. 

به گفته دکتر ضیایی، مهمترین سرمایه هر دانشگاهی نیروی انسانی است و ستون و مرکز این سرمایه ارزشمند در دانشگاه‌ها اعضای هیات علمی هستند؛ بنابراین انتظار دانشگاه از اعضای هیات علمی بسیار بالا است. این افراد می‌توانند ماموریت‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف اعم از ارائه خدمات مطلوب، پژوهش و تولید دانش ضمن اختصاص زمان  موثر در دانشگاه انجام دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه سخنان خود از ترسیم برنامه توانمندسازی اساتید و اعضای هیات علمی در راستای نیازهای دانشگاه بعنوان یکی از برنامه‌های آتی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی باید بدانند که دانشگاه چه انتظاراتی از ایشان دارد، ممکن است فردی شرایط نخبگی را دارا باشد، ولی آمادگی لازم برای عضو هیات علمی شدن را نداشته باشد. این موضوع فاصله‌ای با اهداف دانشگاه ایجاد می‌کند؛ دانشگاه در جهت ماموریتها و اهداف خود این فاصله را ترمیم می‌کند.

وی با اشاره به احراز شرایط نخبگی بعنوان یکی از شرایط جذب در این فراخوان اظهار کرد: تنها در داران تحصیل نخبه بودن، شاخص نخبگی محسوب نمی‌شود، مهم این است که فرد نخبه خود را بدهکار جامعه بداند؛ چرا که او یک هدیه الهی از آفرینش دریافت کرده است و باید به تعهدات خود و جامعه خود بیش از دیگران توجه کند. این فرد باید در زمینه اخلاق حرفه‌ای، انتقال و آموزش مفاهیم، ارتباط، اثرگذاری در دانشگاه و جامعه و همچنین اشاعه فرهنگ هم نخبه باشد و این ترکیبی از توانایی‌ها است و در گام بعدی تعهد بالاتری هم داشته باشد که آن تعهد به مردم است.

دبیر هیات اجرایی جذب، بهره‌مندی از پتانسیل بالای نخبگان را مورد تاکید قرار داد و از ایجاد فضای آموزشی ضمن فراهم کردن زیرساختهای  لازم به منظور پرورش فعالیتهای نخبگان خبر داد.

وی افزود: به‌زودی تمایز علمی و برتری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌های مختلف متناسب با نقشه علمی کشور، ضمن تمرکز بر مرجعیت علمی در منطقه، ملی و بین‌المللی اعلام خواهد شد.

دکتر ضیایی ادامه داد: دانشگاه بدلیل دارا بودن محدودیتهایی نظیر منابع، زمان و نرم‌افزارلازم نیست در تمامی جهات علمی و پژوهشی دارای مرجعیت علمی باشد، بلکه باید انتخاب کنیم در چه حوزه‌هایی دارای مزیت نسبی و ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به مرجعیت علمی هستیم و این نقاط را با کمک نخبگان تقویت کنیم و در سایر حوزه‌ها و زمینه‌ها بعنوان دانشگاه مادر از استانداردهای لازم برخوردار باشیم.

توسعه آکادمیک هدفمند و هوشمند دانشگاه بعنوان دو هدف مهم یکی دیگر از مواردی بود که دکتر ضیایی از ترسیم نقشه آن خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با صدور بیانیه‌ای اقدام شرم‌آور پلیس آمریکا در بازداشت دانشجویان و اساتید معترض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در تجمعی با سردادن شعار‌هایی از قبیل "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شیطان حمایت می‌کند صهیون جنایت می‌کند"، دانشجوی حق طلب، حمایتت می‌کنیم" و "ننگ ابدی بر دشمنان قرآن، درود ما بر یمن قهرمان" حمایت خود را از آنان به نمایش گذاشتند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این تجمع گفت: در این عصر پیشرفت و تکنولوژی، مستکبرین عالم و صهیونیست‌ها به اندازه ۸ بمب اتمی، بمب و مواد منفجره بر سر مردم مظلوم غزه ریخته و منجر به شهید، زخمی و آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اسفندی، بی تفاوتی در مقابل ظلم ظالم را گناهی نابخشودنی عنوان کرد و گفت: جای افتخار است که جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای، در مقابل مستکبرین و صهیونیست‌ها قد علم کرده و الحمدلله خواری و ننگی را به آنان تحمیل نموده است.

 دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم بی دفاع و مظلوم غزه هستند، در این اعتراضات شاهد برخورد بسیار خشن پلیس بوده و تعداد بالایی از دانشجویان و اساتید بازداشت شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است