Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:50:01 GMT

واگذاری ۱۵بلوک معدنی در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۰۱۸۱

واگذاری ۱۵بلوک معدنی در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی کرباسیان معاون وزیر، صنعت معدن و تجارت گفت: عملیات اکتشاف معدنی که از سال ۹۳ برای ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های کشور با همکاری بخش خصوصی آغاز شد، درواقع برای مناطق کمتر برخوردار ظرفیت سازی صورت گرفت.
 رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: این پهنه ها آغاز عملیات اکتشافی در بیش از ۸۰ هزار کیلومتر مربع از حوزه‌هایی بوده است که مربوط به بلوک انرژی اتمی است و تاکنون حدود ۲ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در ۲ حفاری صورت گرفته کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی برای ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های معدنی کشور توسط ایمیدرو خبر داد که اکنون برای حدود پنج هزار کیلومتر مربع از مناطق استان‌های کرمانشاه و کردستان در حال انجام است.

کرباسیان افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف در سال‌های ۹۶- ۱۳۹۴ با اولویت موضوع اکتشاف صورت گرفته که در آن متخصصان اروپایی، کانادایی و استرالیایی در عملیات اکتشاف در برخی از این حوزه‌ها حضور داشتند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: اکنون ۱۹۰ هزار کیلومتر مربع از مجموع ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع پهنه‌های اکتشافی در اختیار سازمان صنعت و معدن و تجارت استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون ۵۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن، ۴۵۰ میلیون تن ذخیره زغال سنگ، ذخایر مس و معادن کوچک و متوسط بوکسیت از پهنه‌های مورد کاوش، کشف شده است که این سرمایه‌گذاری اکتشافی با هدف مشارکت دولت و بخش خصوصی و به منظور جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شودو استعداد این بلوک‌ها در ذخایر آهن و کرومیت است.

معرفی این پهنه ها، نخستین دستاورد رسمی برنامه اکتشاف ۲۵۰ هزار کیلومتر مربعی است.

این پهنه‌ها که حاصل فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو از سال ۱۳۹۳ است به منظور مشارکت بیشتر بخش خصوصی در توسعه زنجیره معدن و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

واگذاری پهنه های معدنی در جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد

سرهنگ محمود کرمشاهی گفت: این یگان در چهار ماه گذشته ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان را با همکاری سایر نهاد‌های مرتبط رفع تصرف کرده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این اراضی با برآورد کارشناسی انجام شده نزدیک به یک هزار میلیارد ریال برآورد شده که بیشتر در شهر‌های جیرفت، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و کهنوج بوده است.

سرهنگ کرمشاهی ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی یادآور شد: پرسنل یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در طول شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی برای اقدام به رفع تصرف اراضی از دست زمین خواران هستند و مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۶۵۶ گزارشات خود را اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد