Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:42:22 GMT

طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب در بیرجند تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۱۳۷۶

طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب در بیرجند تشدید می شود

حسن خانزاد  در گفتگو با مهر با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و از جمله بیرجند وجود سگ‌های بلاصاحب است، اظهارکرد: سگ‌ها یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان محسوب می‌شوند.

وی از اجرای طرح تشدید زنده گیری سگ های ولگرد در راستای تامین آسایش و سلامت شهروندان خبر داد و گفت: در  راستای اجرای این طرح مرکز جدید جمع آوری و نگهداری از حیوانات بلاصاحب را راه اندازی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس مفاد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است.

خانزاد افزود: شهرداری بیرجند به دنبال ابلاغ دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب از سوی سازمان شهرداریهای کشور، با منسوخ کردن روش‌های کنترلی قبلی، با تعیین و آماده‌سازی محل نگهداری سگ‌های بلا صاحب در مرحله اولیه در زمینی به مساحت 750 متر مربع اقدام به زنده‌گیری این حیوانات در سطح شهر کرده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز به توسعه محل، نسبت به احداث پناهگاه جدید با مساحت سه هزار متر مربع نیز اقدام لازم صورت پذیرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند خاطر نشان کرد: در این خصوص در مرحله نخست آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان به جهت حمایت از سگ‌های بلاصاحب از طریق سمن حمایت از حیوانات در سطح شهر انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: در این مرحله سعی خواهد شد در قالب آموزش، از صاحبان سگ‌ها خواسته شود نسبت به شناسنامه دار نمودن و انجام واکسینه و عدم رهاسازی سگ‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: مساحت این مرکز دارای حصار کشی و فنس کشی و لانه حیوانات است.

خانزاد بیان کرد: شهرداری در این راستا آماده همکاری با نهادی های ذی ربط از جمله انجمن های حمایت از حیوانات است.

کد خبر 4334715

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند شهرداری بیرجند بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد مشهد بیرجند مواد مخدر هفته قوه قضاییه یاسوج سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال

به گزارش قدس آنلاین، دیدار سوم تیم های بسکتبال شهرداری گرگان و مهرام‌ در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور شامگاه شنبه برگزار شد.

در این دیدار شاگردان مصطفی هاشمی در تیم شهرداری گرگان‌ با نتیجه ۸۹ بر ۸۴ حریف خود را شکست دادند.

مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می شود، بدین ترتیب شهرداری گرگان که در دیدارهای اول و دوم این مرحله همموفق به شکست حریف خود شده بود با کسب سومین برد به عنوان نخستین تیم راهی فینال شد.

طبیعت و ذوب آهن دو تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور هستند.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال