Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران نام خبرنگارانی که طرح دریافت کرده‌اند را منتشر کرده است که در بین اسامی نام چند تن از نمایندگان مجلس و فرزنداشان وجود دارد، با این وصف می‌توان مفهوم رانت‌خواری خبرنگاران را که معاون شهردار مطرح می‌کرد، فهمید.

خبرگزاری تسنیم: معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران نام خبرنگارانی که طرح دریافت کرده‌اند را منتشر کرده است که در بین اسامی نام چند تن از نمایندگان مجلس و فرزنداشان وجود دارد، با این وصف می‌توان مفهوم رانت‌خواری خبرنگاران را که معاون شهردار مطرح می‌کرد، فهمید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرانجام معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران اسامی دریافت‌کنندگان طرح خبرنگاری را وب‌سایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به نشانی trafficorg.tehran.ir و همچنین سامانه شفافیت شهرداری تهران به نشانی shafaf.tehran.ir بارگذاری کرد.

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در پی انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند، طی اطلاعیه اعلام کرد: شهرداری تهران با هدف ایجاد شفافیت و نظارت عمومی، برای نخستین بار فهرست اسامی دریافت‌کنندگان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری را منتشر کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: پیشنهاد انتشار این فهرست برای نخستین بار در دوره مدیریت جدید شهری، به‌طور داوطلبانه و با رویکرد تحقق شهرداری شیشه‌ای و ایجاد زمینه برای کنترل همگانی مطرح شد.

در ادامه اطلاعیه مذکور آمده: امید است که این اقدام، به سنت حسنه‌ای تبدیل شود تا بعد از این، در خصوص همه امتیازات و بهره‌مندی‌ها از منابعی که به عموم شهروندان تعلق دارد، اقدام شفاف و اطلاع‌رسانی صریح و صادقانه مبنای عمل همگان باشد.

به گزارش تسنیم در حالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اسامی خبرنگارانی را در وب سایت و سامانه اشاره شده منتشر کرد که پیش از این قرار بود که نام خبرنگار به همراه رسانه مربوطه منتشر شود که ظاهراً دوستان در معاونت مربوطه این کار را در راستای شفافیت ندانسته‌اند.

در ماده ۹ آیین نامه طرح ترافیک خبرنگاری آمده است که معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران موظف است نام، رسانه محل اشتغال و نوع فعالیت کلیه دریافت کنندگان این سهمیه‌ها را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کند.

در این آیین نامه به طور شفاف قید شده که نام خبرنگاران به همراه رسانه شان منشر شود که این امر می‌توانست مشخص کند که کدام رسانه چه تعداد طرح ترافیک دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که عدم درج نام خبرنگاران دریافت کننده آرم طرح ترافیک به همراه نام رسانه‌اشان این شائبه را به وجود خواهد آور که رسانه‌های همسو با شهرداری تعداد بیشتری طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده است که قاعدتاً این اقدام با برنامه‌های شهرداری که مسئولان آن خبر از مبارزه با رانت سر می‌دهند، سنخیتی ندارد.

عملکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نه تنها قابل دفاع نیست بلکه اقدام مسئولان این معاونت فرصت لازم را برای برخی از نمایندگان مجلس و فرزنداشان برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری فراهم کرده‌اند.

در بین نام اسامی منتشر شده نام فرزندان برخی از وزرا از جمله سیدسبحان بطحایی فرزند وزیر آموزش و پرورش، نرگس و علی حضرتی فرزندان، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه اعتماد، راضیه و مهدی وکیلی فرزندان محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول روزنامه ابتکار و سیدجعفر، سید مجتبی و سیده زینب دعایی فرزندان سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به چشم می‌خورد.

در بین ۲ هزار و ۲۴۰ نفر نام افراد دیگری از جمله مدیر مسئولان رسانه‌ها آمده است که دریافت طرح ترافیک توسط آن‌ها نیز خلاف بوده است ضمن اینکه در این بین نام‌هایی وجود دارد که خبرنگار نبوده و بر اساس روابط توانسته‌اند طرح دریافت کنند.

این اتفاق البته قابل پیش‌بینی بود و لیست منتشر شده حکایت از آن دارد که معنی و مفهوم رانت از نظر معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با معنی رایج آن تفاوت‌های اساسی دارد.

پورسیدآقایی در طی ماه‌های گذشته بار‌ها مدیریت شهری دوره گذشته در خصوص نحوه واگذاری طرح ترافیک را مورد انتقاد قرار می‌داد و این در حالی است که اقدام وی نیز به نوعی فراهم کردن رانت برای برخی از ژن‌های خوب بوده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003W1x

منبع: فردا

کلیدواژه: پورسیدآقایی خبرنگاران رانت طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که طرح ترافیک جدید تهران در سال جاری اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ... که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه 16 اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومترها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و غیره خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودروها موتورسیکلت‌ها و غیره باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محورهای کمربندی که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محورهایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود