Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران ـ ایرنا ـ مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران در حاشیه نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت: بررسی 72 موتورخانه نهادهای دولتی از سوی سازمان استاندارد در پایتخت نشان می دهد تقریبا همه این موتورخانه ها از نظر فضا، مشعل و دیگ دچار مشکل و ایراد هستند.

به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: بررسی و ساماندهی موتورخانه های نهادهای دولتی و ساختمان های شخصی از جمله مصوبه های نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در این زمینه مقرر شد شهرداری پایان کار ساختمان هایی که استانداردهای لازم را برای موتورخانه های خود ندارند صادر نکند.
کلانتری همچنین با اشاره به برنامه های مربوط به کاهش آلودگی هوا در استان گفت: امسال 39 طرح برای مقابله با آلودگی ناشی از ریزگردها و گردوغبار در این استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون سه جلسه برای تدوین و اجرای این برنامه ها برگزار شده است افزود: با حضور 20 عضو کارگروه کاهش آلودگی ناشی از ریزگردها، تکالیف دستگاه ها مشخص شد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران ادامه داد: در این نشست ها همچنین بحث تامین حق آبه تالاب ها، توسعه فضای سبز شهری و کنترل منشا گردوغبار نیز مطرح و تصمیم هایی اتخاذ شد.
کلانتری اضافه کرد: در این کارگروه سه طرح اولویت دار با محوریت منابع طبیعی، محیط زیست و استانداری تعریف شد که اولین طرح تهیه و اجرای طرح کنترل کانون های بحرانی فرسایش بادی و مقابله با بیابان زایی به منظور جلوگیری از گسترش کانون های گردوغبار داخلی، منطقه ای و کاهش آلودگی هوای شهرهای استان است.
وی گفت: طرح اول با تمرکز بر طرح های مبتنی بر تثبیت شن های روان، مالچ پاشی و نهال کاری اجرا می شود.
کلانتری طرح دوم را توسعه، ارتقا و تجهیز ایستگاه سیستم های سنجش، پایش اطلاع رسانی و هشدار وقوع پدیده گردوغبار و طرح سوم را تهیه و اجرای برنامه های اطلاع رسانی آموزش همگانی و ایجاد پایگاه های اطلاعاتی با هدف تقویت آموزش و نظام اطلاع رسانی ذکر کرد.
به گفته وی، تنویر افکارعمومی و گسترش سطح آگاهی، دانش و بینش محیط زیستی جامعه، تقویت فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی در تمام سطح ها و اقشار جامعه به منظور کسب آمادگی مواجهه با پدیده گرد و غبار از دیگر اهداف طرح سوم است.
به گزارش ایرنا استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به ضرورت اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه های ساختمان های دولتی و خصوصی تاکید کرد: اجرای این طرح در ساختمان های دولتی با قوت و جدیت ادامه یابد.
محمد حسین مقیمی درباره اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه های بخش های خصوصی عنوان کرد: برای اجرای این طرح در بخش خصوصی منتظر آیین نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می توانند در این بخش کمک کنند.
تهرام/6139//1348/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مقابله با ريزگردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران امروز/دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ماه نیز همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول یا سالم قرار دارد.

ایرنا در گزارشی نوشت: بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت روی عدد ۷۱ قرار بگیرد در حالیکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۵۲ (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903321

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت