Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مدت‌ها است که بحث یکسان سازی پاداش مدال آوران جانبازان و معلولین با سایر ورزشکاران مطرح شده است و ملی پوشان پارالمپیکی از مسئولان ورزش می‌خواهند که پاداشی برابر با افراد سالم بگیرند.اما این یکسان سازی که رخ نداد هیچ، پاداش برخی رشته‌های پارالمپیکی مانند پاراتکواندو کاهش یافت و برخی از رقابت‌های جهانی این رشته از لیست پاداش وزارت ورزش و جوانان حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابتدای خردادماه امسال مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان کشور برگزار شد و پاداش مدال‌های سال ۱۳۹۵ رشته پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو داده شد و کاهش تعداد سکه‌ها و حذف پاداش مسابقات جهانی آیواز و قهرمانی آسیا باعث دلسردی ملی پوشان پاراتکواندو شد.این اتفاق باعث شد تا مهدی پوررهنما رنکینگ نخست جهان در رشته پاراتکواندو از تیم ملی خداحافظی کند و یکی از سهمیه داران پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از حضور در تیم ملی انصراف دهد.


مسعود لشکری رئیس انجمن پاراتکواندو درباره اینکه چرا پاداش مدال آوران پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو داده می‌شود و نقش فدراسیون جانبازان و معلولین در این رشته چیست به خبرنگار ما گفت: از سال ۲۰۰۹ بحث رشته پاراتکواندو در سطح فدراسیون جهانی مطرح و این رشته ورزشی در مسابقات جهانی وارد شد و فدراسیون تکواندو کشورمان متولی این رشته در ایران شد و از همان زمان تاکنون تمام هزینه‌های اعزام و تمرینات تیم ملی بر عهده این فدراسیون قرار گرفت.

او ادامه داد: طبق قانون وزرات ورزش و جوانان پاداش مدال آوران به فدراسیونی تعلق می‌گیرد که در شورای برون مرزی لیست بازیکنان اعزامی را به وزارت تحویل می‌دهد و چون فدراسیون تکواندو در این زمینه نقش اصلی را دارد پاداش مدال آوران به این فدراسیون تحویل داده می‌شود.فدراسیون جانبازان و معلولین در بخشی از حمایت مالی این رشته فعالیت دارد و کار اصلی بر عهده فدراسیون تکواندو است.

وزارت ورزش مسابقات قهرمانی آسیا را معادل تورنمنت می‌داند

لشکری درباره کاهش پاداش مدال آوران و حذف برخی مسابقات از لیست پاداش گفت: با توجه به جدید بودن رشته پاراتکواندو دو مطلب درباره پاداش مدال آوران این رشته مطرح می‌شود. ابتدا اینکه مسابقات قهرمانی آسیا در رشته پاراتکواندو برخلاف تکواندو هر سال برگزار می‌شود و نکته دوم اینکه این مسابقات اپن است و تیم‌های قاره‌های دیگر نیز حق شرکت در این مسابقات را دارند، اما وزارت ورزش و جوانان کلمه اپن را به معنی تورنمت در نظر گرفته است و به همین دلیل پاداش این رقابت‌ها را حذف کرده، در صورتی که این مسابقات همانند قهرمانی آسیا تکواندو از اهمیت بالایی برخوردار است.


او تصریح کرد: در رقابت‌های قهرمانی آسیا کره جنوبی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان با اقتدار قهرمان شد، اما پاداشی برای این قهرمانی در نظر نگرفتند. البته پولادگر با داورزنی در این زمینه صحبت کرده است و ما امیدواریم که وزارت این رقابت‌ها را در لیست پاداش مدال آوران قرار دهد.

دلیل حذف پاداش رقابت‌های آیواز معلوم نیست

لشکری در خصوص حذف رقابت‌های جهانی آیواز از لیست پاداش مدال آوران گفت: هنوز علت این اتفاق را نمی‌دانیم و وزارت ورزش و جوانان دلیل حذف این مسابقات را از لیست پاداش مدال آوران بیان نکرده است و این در حالی که ملی پوشان ما در پرتغال مدال‌های خوش رنگی را کسب کردند.

باید وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشد

رئیس انجمن پاراتکواندو درباره خداحافظی ملی پوشان از تیم ملی عنوان کرد: با توجه به اتفاقی که در پاداش‌ها رخ داد این موضوع قابل پیش بینی بود چرا که این بازیکنان معلول هستند و شغل و درآمد مشخصی ندارند و تنها دلخوشی آن‌ها پاداشی است که از سوی وزارت ورزش به آن‌ها تعلق می‌گیرد. پولادگر هم که این موضوع را پیش بینی کرده بود پیش از اعزام به رقابت‌های ویتنام با داورزنی در این باره صحبت کرد و در تلاش است تا پاداش ملی پوشان افزایش پیدا کند. اگر کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش می‌خواهند که این بازیکنان افتخار آفرینی کنند باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشد نه اینکه مسابقات سال ۹۶ از لیست پاداش حذف کنند.

کاهش پاداش ها معادلات زندگی ملی پوشان را برهم می‌زند

لشکری ادامه داد: مکاتباتی از سوی فدراسیون تکواندو با وزارت ورزش صورت گرفته است و داورزنی قول داده که به این موضوع رسیدگی کند. متاسفانه شرایط این ورزشکاران به گونه‌ای است که اگر پاداش‌ها کم شود معادلات زندگی آن‌ها بهم می‌خورد و تصمیم به خداحافظی می‌گیرند. ما باید تلاش کنیم که حمایتمان را از این ورزشکاران افزایش دهیم تا در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شاهد افتخار آفرینی آن‌ها باشیم.


رئیس انجمن پاراتکواندو درباره نقش فدراسیون جانبازان و معلولین درباره حمایت از تیم ملی پاراتکواندو عنوان کرد: از سال پیش بحث حمایت این فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک از تیم ملی پاراتکواندو مطرح شده است و قرار شد درروز‌های آتی جلسه‌ای را با حضور پولادگر، خسروی وفا و صمیمی برگزار کنیم تا وظایف هر فدراسیون برای حمایت ملی پوشان تا زمان اعزام به رقابت‌های پارالمپیک مشخص شود.

مهدی پوررهنما از تیم ملی خداحافظی کرد

مهدی پوررهنما ملی پوش پاراتکواندو کشورمان به دلیل تفاوتی که در میزان پاداش‌های افراد دارای معلولیت با سایر ورزشکاران وجود دارد تصمیم گرفت از تیم ملی پاراتکواندو خداحافظی کند و این در حالی است که او به دلیل اینکه رنکینگ نخست جهان است به راحتی سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورده و می تواند از افتخارآفرینان کاروان ایران در این رقابت ها باشد.

مهدی پور رهنما ملی پوش پاراتکواندو کشورمان درباره تصمیم خداحافظی اش از تیم ملی پاراتکواندو به خبرنگار ما گفت: متاسفانه مسئولان ورزش بین رشته تکواندو و پاراتکواندو فرق قائل هستند. من در تمام رقابت‌های جهانی و آسیایی موفق به کسب مدال طلا شدم، اما هر سال پاداش‌های ما کمتر و کمتر شد.

حق من را ضایع کردند

او ادامه داد: با وجود اینکه به زمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نزدیک می‌شویم و من به دلیل اینکه رنکینگ نخست جهان هستم و به راحتی سهمیه پارالمپیک را در اختیار دارم، اما از تیم ملی خداحافظی می‌کنم چرا که حق من را ضایع کردند.

زحمات و مدال‌های ما به راحتی هیچ شد

دارنده مدال طلای آسیا عنوان کرد: قرار بود ۴ حواله مختلف به عنوان پاداش رقابت‌های قهرمانی جهان در لندن، قهرمانی آسیا در فیلیپین، رقابت‌های قهرمانی جهان آیواز در پرتغال و قهرمانی آسیا در کره جنوبی به من داده شود، اما به راحتی پاداش رقابت‌های آیواز و کره جنوبی حذف شد. این حذف یعنی مدال ما در رقابت‌ها و زحمت‌های من در مسابقات هیچ شد.

به خاطر معلولیت موقعیت کاری ندارم

او ادامه داد: به خاطر معلولیت موقعیت کاری ندارم و چون باید ۶ ماه از سال در اردوی تیم ملی حضور داشته باشم نمی‌توانم استخدام شوم. من متاهل هستم و باید خرج زندگی ام را تامین کنم. بعد از دو سال برای قهرمانی در جهان و آسیا ۲۱ سکه به ما دادند و این در حالی است که هر سال از تعداد سکه‌های رشته پاراتکواندو کم می‌شود و برخی رقابت‌ها را از لیست پاداش  حذف می کنند.

تفاوت قیمت سکه‌ها را چه کسی پرداخت می‌کند

پوررهنما افزود: ابتدای خرداد ماه جوایز به دست فدراسیون تکواندو رسید و پس از یک ماه معادل قیمت سکه در ابتدای خرداد به ما پول دادند و الان تفاوت قیمت‌ها مشخص است و این تفاوت را چه کسی پرداخت می‌کند.

یکسان سازی پاداش‌ها را نخواستیم

دارنده مدال طلا آسیا گفت: از دو سال قبل از رقابت‌های پارالمپیک ریو به ما وعده دادند که پاداش‌های افراد دارای معلولیت با دیگر ورزشکاران یکسان خواهد شد، اما الان نه تنها یکسان نشد که هر چه می‌گذرد کمتر می‌شود ما یکسان شدن نخواستیم فقط حق مان را بدهند.

چرا مشکلات بودجه شامل افراد سالم نمی‌شود

او تصریح کرد: تکواندوکاران همان ۴۰ سکه را دریافت می‌کنند، اما برای ما کمتر و کمتر می‌شود و مسئولان فدراسیون تکواندو تنها به ما وعده و وعید می‌دهند. سوال من اینکه چرا مشکلات بودجه شامل افراد سالم نمی‌شود و تنها از حق ۵، ۶ پاراتکواندو کار کم می‌کنند.

برگزاری جلسه فایده‌ای ندارد

پوررهنما ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان در آئیین نامه پاداش‌، رقابت‌های مختلف ما را حذف می‌کند و تعداد سکه‌ها را کاهش می‌دهد. من با برخی مسئولان فدراسیون هم صحبت کردم، اما آنها تنها به دنبال برگزاری جلسه هستند و جلسات فایده‌ای ندارد تا حق ما را ندهند من دیگر به تیم ملی بر نمی‌گردم.

یا حقم را بدهند یا رضایت نامه ام را بدهند تا در جای دیگر بازی کنم

او در مورد اینکه از کشور‌های دیگر پیشنهاد داشته است گفت: در حال حاضر از ۲ کشور پیشنهاد دارم، اما هنوز از پولادگر رضایت نامه و تائیدیه ام را نخواستم. یا حقم را بدهند یا رضایت نامه ام را بدهند تا در جای دیگر بازی کنم و خرج زندگی ام را تامین کنم. اگر بخواهم بدون گرفتن رضایت نامه در کشور‌های دیگر بازی کنم باید دو یا سه سال در مسابقات مختلف حضور نداشته باشم که این موضوع هم برای من بی فایده است چرا که دوری از رقابت‌ها من را از گردونه حذف خواهد کرد.

پاداش رقابت‌ها را چه طور به سادگی حذف می‌کنید

ملی پوش پاراتکواندو کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: مگر ساده مدال طلای جهان و آسیا را گرفتم که پاداش این رقابت‌ها را به سادگی حذف می‌کنید. من سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارم و می‌توانم در آن رقابت‌ها حضور داشته باشم، اما تا زمانی که حق من را ندهند به تیم ملی بر نمی‌گردم. به طور حتم مسئولان وعده تساوی پاداش ما را برای پارالمپیک می‌دهند، اما از کجا معلوم من بتوانم طلای پارالمپیک را کسب کنم و پاداش را بدهند؟ یا پاداش ما را به بهانه اولین حضور کمتر از بقیه نکنند.

بیشر بخوانید:

درخشش پاراتکواندوکاران ایرانی در رنکینگ ماه «ژوئن»

پاراتکواندوی ایران قهرمان آسیا شد

راهیابی پور رهنما به مرحله نیمه نهایی/بخت از دور رقابت ها کنار رفت


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو وزارت ورزش و جوانان اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدال ایران قطعی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون بوکس، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز دوشنبه، رقابت‌های رده‌ سنی جوانان برگزار شد و دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی (امیررضا) سلطانی که ابتدا استراحت داشت، برابر دلگون‌سایخان از مغولستان قرار گرفت و در حالی‌که راند نخست را باخته بود در دو راند بعدی با کوچ مناسب کادرفنی و عملکردی جانانه، به برتری دست یافت تا با صعود به نیمه‌نهایی، نخستین مدال ایران را قطعی کند. وی در نیمه‌نهایی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان مصاف می‌دهد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان برابر رابرت مالنوک‌ از فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین فردا سه‌شنبه رقابت‌های رده‌سنی «امید» پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی‌ جونگ‌ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا از هند می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی با گانباتار گان‌اردنه از مغلوستان دیدار می‌کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز، محمد محشری با گورپاد از هند روبه‌رو خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو با شروع تمرینات
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • نخستین مدال ایران قطعی شد