Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، توسعه زندگی شهرنشینی، فشار زیاد زندگی روزمره، درگیری های ذهنی و مشغله کاری در جامعه باعث شده است تا وجود گل ها و گیاهان در زندگیمان کم رنگ تر شود و از آن ها فاصله بگیریم.

سمیه یزدانی، کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: گل و گیاه در زندگی بشر از دیرباز نقش مهمی در لطافت روح و روان و فرار از هیاهوی زندگی داشته است، پس به جاست که با این هدیه های ناب خداوندی پیوند بیش تری برقرار نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گل ها و گیاهان را راهی ساده برای رسیدن به آرامش و نوازش روح و روان دانست و تصریح کرد: با کاشتن گل و گیاه و یا حتی هدیه دادن و گرفتن، می توان بیش از هر چیزی شادی، آرامش، مثبت اندیشی، دوری از غم و غصه و طراوت دریافت کرد.

یزدانی به نقش گل و گیاهان در سلامت روحی و روانی افراد اشاره کرد و اظهار داشت: تماشا کردن گل و گیاهان و لذت بردن از آن سبب می شود تا خلق و خوی افراد تغییر کند و به حالت طبیعی خود بازگردد.

کارشناس ارشد روانشناسی افزود: دریافت یا هدیه دادن یک شاخه گل در نگاه اول سبب لبخند در فرد شده و همچنین ایجاد احساس شادی و سرزندگی در همه افراد در هر گروه سنی نیز می شود.

وی اذعان کرد: افرادی که در محیط پیرامون خود گل و گیاه نگهداری می کنند، 2 تا 4 برابر بیش تر از دیگران آرام، مهربان، شاد و سرزنده هستند و می توانند این حس خوشایند را به دیگر افراد منتقل کنند، ضمن اینکه تبادل گل و گیاه بین افراد سبب سهولت در برقراری ارتباط میان همسران، فرزندان و والدین می گردد.

سمیه یزدانی در خصوص رنگ گل ها و اهمیت آن ها اشاره کرد و بیان داشت: گل های با رنگ صورتی، سفید و بنفش حس آرامش و گل های قرمز، زرد و نارنجی حس هیجان و سرزندگی را در افراد القاء می کنند.

وی اظهار کرد: گل و گیاه نه تنها بر احساسات شخصی افراد اثر مثبت می گذارند، بلکه روی رفتارهای بیرونی و اجتماعی افراد هم تاثیر بسزایی دارند.

خوزستان قطب تولید گل و گیاهان زینتی کشور

 

خدارحم امیری زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مناطق جنوبی کشور و به ویژه استان خوزستان یکی از مهم ترین مناطق کشت و کار گل و گیاه در فصول سرد سال هستند و به عنوان قطب تولید گل و گیاهان زینتی کشور شناخته می شوند.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی استان در سال 96، 936 هکتار شامل؛ 2/368 هکتار کشت در گلخانه ها و 2/568 هکتار کشت در فضای آزاد بوده است اظهار داشت: در مدت زمان مذکور 944 نفر تولید کننده گل و گیاه استان 211 میلیون شاخه انواع گل های شاخه بریده، 14 میلیون گیاهان آپارتمانی، 14 میلیون گیاهان فصلی و نشایی و 6/13 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی تولید کردند.

امیری زاده، استان خوزستان را یکی از 4 منطقه تولید گل و گیاه کشور بعد از استان تهران، مرکزی و مازندران عنوان و تصریح کرد: خوزستان از لحاظ سطح کل زیر کشت گل و گیاه رتبه سوم کشور بعد از تهران و مازندران، از لحاظ سطح گلخانه های با پوشش پلاستیک رتبه دوم کشور بعد از استان تهران، و از لحاظ سطح فضای آزاد رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اذعان داشت: این استان از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل مریم و پیاز مریم در رتبه اول کشور با سطح 144 هکتار و تولید 3/33 میلیون گل شاخه بریده و 5 هزار تن پیاز و پیازچه و از لحاظ سطح زیر کشت گل رز رتبه اول کشور و تولید گل رز رتبه دوم با سطح 4/428 هکتار و تولید 8/102 میلیون شاخه گل بریده قرار دارد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: همچنین از لحاظ سطح زیر کشت گل نرگس رتبه دوم بعد از استان فارس و از لحاظ تولید گل نرگس رتبه سوم را دارا است.

خدارحم امیری زاده، شهرستان های اندیمشک، ایذه، باغملک، بهبهان، رامهرمز، دزفول، شوش، شوشتر و گتوند از جمله نقاط تولید کننده گل و گیاهان زینتی عنوان کرد و بیان داشت: شهرستان های دزفول، اندیمشک، بهبهان، شوش و باغملک بیش ترین سطح زیر کشت و تولید گل و گیاهان زینتی را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: گل و گیاهان زینتی استان خوزستان علاوه بر تامین نیاز بازار استان به سایر استان ها به ویژه تهران ارسال شده و در بازار گل شهید محلاتی و امام رضا (ع) توزیع می شود.

امیری زاده، دست یابی هر چه بیش تر به بازارهای خارجی و صادرات گل و گیاه به عنوان یک محصول استراتژیک و توسعه صادرات غیر نفتی را از اهداف سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری و بهره برداری هرچه سریع تر از این پایانه گل و گیاه توسط سازمان بازرگانی زمینه تحقق اهداف تولید کنندگان و رشد و شکوفایی کشور فراهم گردد.

بیایید به کوتاهی عمر گل فکر نکنیم و محسنات آن را در نظر بگیریم و فضای بی روح خانه و محل کار خود را حتی با گلدانی کوچک صفا بخشیم و بخشی از طبیعت را همراه خود داشته باشیم، زیرا یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری و بهبود آثار مخرب زندگی شهرنشینی آشتی با گل و گیاه و طبیعت است و فراموش نکنیم طبیعت مادر انسان است.

انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند