Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@07:10:03 GMT

اینجا ندامتگاه جدید معتادان خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۷۹۳۵

اینجا ندامتگاه جدید معتادان خواهد بود

سلطانیه در استان زندان مکان جدیدی است که به عنوان ندامتگاه نگهداری زندانیان مواد مخدر پیش بینی شده است

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت جداسازی بندهای زندانیان با جرایم مختلف، با افتتاح زندان سلطانیه محکومان جرایم مواد مخدر، به سلطانیه انتقال می یابند.

علاء الدین کریمی افزود: هم اکنون دیوار کشی و ساخت سوله این ندامتگاه به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل زندان های زنجان تصریح کرد: انتقال زندان مرکزی زنجان و اتمام پروژه سلطانیه به میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی متولیان امر بستگی دارد.
کریمی گفت: زمین زندان مرکزی زنجان جانمایی شده اما هنوز به دلیل تخصیص ندادن اعتبارات، اقدامی برای ساخت و ساز انجام نشده است.
وی با بیان اینکه جداسازی زندانیان با جرایم مختلف از اولویت های این اداره است، افزود: مجرمان نظامی، بار اولی، مواد مخدر و سایر جرایم مهم در بندهای جداگانه ای نگهداری می شوند.
مدیرکل زندان های زنجان اظهار داشت: هم اکنون زندانیان در معرض آسیب دوباره اعتیاد، زیر نظر پزشک متادون درمانی می شوند، که حدود ۵۰۰ مددجو می باشند.
کریمی با انتقاد از گسترش برخی شایعات در بین مردم راجع به فروش آزادانه مواد مخدر در زندان و اخبار شبیه به این، گفت: با قاطعیت این شایعات را رد می کنیم و به خاطر بازرسی های شدید حین ورود به زندان و کنترل مطلوب داخل ندامتگاه، چیزی به نام فروش آشکار مواد مخدر در زندان نداریم.
مدیرکل زندان های زنجان با بیان اینکه در حال حاضر زندانی سیاسی در استان نداریم، افزود: همچنین وجود دستگاه ارتباطی گوشی همراه در داخل ندامتگاه های استان را تکذیب می کنیم و تا کنون گزارشی در این باره نداشته ایم.
بر اساس آمار طی ۲ سال اخیر قتل، خودکشی و فرار از زندان در داخل ندامتگاه های استان اتفاق نیفتاده است.
۱۴۰ نفر از قضات سراسر استان، هر ۶ ماه یکبار از زندانیان بازدید می کنند، تا از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرند.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از ۹۷درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان را تشکیل می دهند.ایرنا

ایران آنلاین /

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد

مدیر کل امور زندانهای استان البرز از مهیا شدن شرایط تحصیل زندانیان البرز در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: به همت اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان البرز شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی مهیا شد.

وی با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جاری 674 زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد 20 برابری داشته است.

فتحی افزود: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از 4 سال وقفه تعداد 30 زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که تام شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های استان البرز پرداخت می شود.

‌انتقاد رئیس قوه قضائیه از استقرار زندان‌های بزرگ ‌در استان البرز/ برخی زندان‌ها‌ جابه‌جا شوند‌ رئیس سازمان زندان‌ها: به دنبال اجرای راهبرد خوابگاه ـ کارگاه هستیم

مدیر کل زندان‌های استان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است و با هماهنگی‌های صورت گرفته نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می کنند.

وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است تا زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که خوشبختانه در یک سال گذشته با رشد قابل تاملی روبرو بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه