Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات مازندران از رهاسازی ۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های استان خبر داد. ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنکابن، به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران،صبح امروز با حضور مدیرکل شیلات مازندران و مسئولان غرب مازندران، پنج میلیون قطعه بچه ماهی سفید تکثیر شده در سایت منطقه اسبچین  در رودخانه‌های غرب استان رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی‌الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه سایت تکثیر و پرورش بچه ماهی منطقه اسب چین در زمینی به مساحت 9 هکتار و 4  استخر پرورش ماهی در شهرستان عباس آباد به عنوان سایت مهم پرورش بچه ماهی سفید تجهیز شده است، افزود: با انتقال 10 میلیون لارو ماهی سفید از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری از دهه دوم فروردین به این سایت، امروز به وزن یک گرمی برای رهاسازی رسیده که شاهد رهاسازی دررودخانه‌های غرب استان هستیم.

وی بازسازی ذخایر آبزیان دریا و کمک به توسعه پایدار صید و صیادی را یکی از ماموریت‌های شیلات مازندران برشمرد و افزود: شیلات مازندران امسال بیش از 90 میلیون قطعه بچه ماهی را به دو شیوه تکثیر طبیعی (شیل‌گذاری) و تکثیر نیمه مصنوعی در سال جاری در برنامه کاری دارد.

محمدزاده گفت: در حال رهاسازی تدریجی در رودخانه‌های مستعد استان هستیم که تاکنون حدود 32 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های مختلف استان رهاسازی شد و بقیه بتدریج برحسب شرایط رودخانه و آب وهوا رهاسازی می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کردن: تقریبا 80 درصد ماهیان دریای خزر رود کوچ هستند که برای تخم‌ریزی باید به رودخانه‌ها مهاجرت کنند ولی متاسفانه به دلایل مختلف از جمله برداشت بی‌رویه شن و ماسه، ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها و از بین رفتن مسیر مهاجرت ماهیان، ایجاد سدها و زیستگاه‌های طبیعی ماهیان تخریب شده که این امر باعث شده تا تکثیر بچه ماهی در مراکز بازسازی برای کمک به توسعه پایدار صید و صیادی یکی ازاولویت‌های کاری شیلات شود.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان