Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه مجتبی عابدینی اردیبهشت ماه با کسب مدال برنز مسابقات شمشیربازی جام جهانی روسیه به خیلی از انتقادات نسبت به عملکردش و افتی که بعد از المپیک گریبانگیرش شده، پاسخ داد اما حذف وی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های قهرمانی آسیا باعث مطرح شدن دوباره خیلی از این صحبت ها شد. 

رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا هفته گذشته به میزبانی تایلند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش انفرادی اسلحه سابر این رقابت ها، عابدینی با ۷ برد به در مرحله یک هشتم نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل  «گوبونگیل» از کره جنوبی که قهرمانی  المپیک و جهان را در کارنامه دارد شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. 

البته عابدینی در حالی این دیدار را با نتیجه ۱۵ به ۱۱ واگذار کرد که در لحظات پایانی به رای داوران اعتراض داشت اما آنها بی توجه به این اعتراضات، امتیاز را به حریف نامدار کره ای  دادند تا عابدینی همچون دوره گذشته رقابت های قهرمانی آسیا (هنگ کنگ) بازهم در مرحله یک هشتم حذف شود. 

این ملی پوش شمشیربازی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا مرحله مقدماتی را تمام بُرد به پایان رساند، گفت: حتی در این مرحله چهار نفر از حریفانم را پنج بر صفر شکست دادم. البته در آخرین دیدار مقدماتی مقابل حریفی از ژاپن، ۵ به ۲ باختم که آن هم به خاطر جو سالن بود و اینکه باعث شده بود تمرکزم را از دست بدهم، اما در مجموع نتایجی که در این مرحله گرفتم، نشان داد چقدر آماده‌ام.

وی با یادآوری اینکه «گوبونگیل» از کره جنوبی در لاین‌ مَن حضور داشت، ادامه داد: این بدترین لاین در مسابقات بود. البته از این بابت خو اینکه در چنین لاینی حضور داشتم و با چنین بازیکنی روبرو شدم، یلی هم ناراضی نیستم. این شکست می تواند برای رقابت های آتی نتایج خوبی برایم داشته باشد. 

ملی‌پوش شمشیرباز اسلحه سابر با یادآوری اینکه در بازی‌های المپیک ریو مقابل این بازیکن کره ای صاحب برتری شد، خاطرنشان کرد: در همان بازی‌ها،  «گوبونگیل» طلای تیمی اسلحه سابر را کسب کرد. وی قهرمانی جهان را هم در کارنامه دارد. در تایلند (مسابقات قهرمانی آسیا) رقابت نزدیکی با  «گوبونگیل» داشتم و در نهایت هم ۱۵ بر ۱۱ باختم اما همین شکست، حذفم را از مسابقات رقم زد.

عابدینی با تأکید بر اینکه به عنوان یک ملی‌پوش هدف مشخصی را در شمشیربازی دنبال می‌کنم، گفت: اگرچه به خاطر این شکست و حذف از مسابقات، نتوانستم مدال انفرادی در آسیا بگیرم اما خیلی هم بابت آن ناراحت نیستم؛ چه بسا با آنالیز دقیق عملکردم در این رقابت‌ها و بخصوص دیداری که با  «گوبونگیل» داشتم، بتوانم در بازی‌های آسیایی خیلی بهتر از آنچه که باید ظاهر شوم. اصلاً احتمال اینکه در اندونزی باز هم با این شمشیرباز روبرو شوم، زیاد است اما با آنالیزی که از رقابتم در تایلند خواهم داشت، می‌توانم مقابل او بهتر ظاهر شوم.

شمشیرباز المپیکی کشورمان همچنین در مورد اعتراضاتی که به داور در جریان رقابت با «گوبونگیل» داشت، گفت: در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا هم همین داور رقابتم با شمشیرباز دیگری از کره جنوبی را قضاوت کرد. متاسفانه وی از علم و دانش شمشیربازی خیلی عقب است. به خاطر همین موضوع مرتکب اشتباهات زیادی می شود که به خاطر آنها معترض بودم اگرچه جواب نگرفتم. 

وی تصریح کرد: این‌طور فکر می‌کنم که اگر در تایلند مدال آسیا را نگرفتم، احتمالاً برایم یک مدال از بازی‌های آسیایی کنار گذاشته شده‌ است.

ملی‌پوش شمشیرباز اسلحه سابر در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه انتقادپذیر است، گفت: در همین اردیبهشت ماه گذشته و در جام‌جهانی روسیه، پنج قهرمان المپیک و جهان و از جمله «ژیلاگی» را شکست دادم و مدال برنز گرفتم. شمشیربازی رشته‌ای است که در آن شرایط ورزشکار در روز مسابقه و اصلاً شرایط رقابت‌ها خیلی زیاد در نتیجه‌گیری تأثیرگذار است.

عابدینی ادامه داد: بنابراین نباید بگویند چرا عابدینی به  «گوبونگیل»باخت؛ نه این بازیکن حریف کمی است و نه مسابقات سطح پایینی داشت. علاوه براین، در شمشیربازی هم یا برد ثبت می‌شود یا باخت؛ از این نتیجه هم خیلی ناراحتم نیستم؛ حتی خوشحالم از این بابت که مصمم‌تر هستم برای جبران و کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی.

وی با بیان اینکه اردوهای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در حال پیگیری است، یادآور شد: ۲۵ روز دیگر باید در رقابت‌های قهرمانی جهان (چین) شرکت کنم. شاید هیچ رشته‌ای مثل شمشیربازی برای رقابت‌ها و حضور در آنها این‌قدر فشردگی تمرینی و کاری نداشته باشد. رویداد پیش‌رو هم برایمان خیلی مهم است و بعد از آن هم باید به صورت متوالی تمریناتمان را ادامه دهیم تا بازی‌های آسیایی.

ملی‌پوش شمشیرباز اسلحه سابر در پایان و با یادآوری اینکه مدال نقره بازی‌های آسیایی کره جنوبی در بخش تیمی را دارد، گفت: امیدوار هستیم که در این دوره و در اندونزی بتوانیم دو مدال انفرادی و یک مدال تیمی کسب کنیم.

کد خبر 4335048 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتبی عابدینی مسابقات شمشیربازی مسابقات قهرمانی آسیا جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال پرتغال تیم ملی فوتبال اسپانیا تیم ملی والیبال ایران کارلوس کی روش والیبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ ملت های والیبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی فرنگی بازیهای آسیایی اندونزی 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد

تیم بوکس نونهالان میاندوآب در مسابقات قهرمانی آذربایجان‌غربی در سکوی نخست ایستاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مسابقات بوکس قهرمانی نونهالان آذربایجان‌غربی با شرکت ۵۹ بوکسور در ۱۴ وزن به میزبانی بوکان برگزار شد.

در این مسابقات تیم میاندوآب با کسب ۱۶ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های بوکان و مهاباد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نفرات برتر تیم میاندوآب به ترتیب ابوالفضل قاسمی مدال طلا، مبین اطهر مدال طلا، امیررضا محمد پور مدال نقره و برهان خدادادی مدال برنز بوده و مربیگری تیم نیز برعهده اسکندر عبدی و فرشاد عبدلی و سرپرست تیم بهمن عزیزی بود.

همچنین پس از اتمام مسابقات طی مراسمی از مدال‌آوران شهرستان میاندوآب توسط رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 750219

دیگر خبرها

  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران