Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛خرید طلای دست دوم به‌تازگی بازار داغی پیدا کرده است، زیرا با کاهش ارزش ریال ایرانی‌ها دیگر به طلا به چشم زیورآلات نگاه نمی‌کنند و آن را روشی برای حفظ ارزش سرمایه‌شان تشخیص داده‌اند. به همین دلیل است که به‌صرفه‌ترین راه خرید طلا یعنی خرید طلای دست دوم را در پیش گرفته‌اند که مزد ساخت ندهند و طلا با قیمت کمتری به دست‌شان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌حال، برای خرید طلای دست دوم هم فوت و فن‌هایی وجود دارد که بهتر است آن را بدانید و سپس اقدام به خرید کنید.


اجرت ندارد

ارزان‌تر بودن طلای دست دوم را شاید بتوان مهمترین دلیل خرید و فروش پررونق این روز‌ها در نظر گرفت، چرا که بسیاری از این اجناس روزی با کارمزدی بسیار بالا در ویترین مغازه‌های طلا‌فروشی فروخته می‌شده و اکنون می‌توان آن را با قیمت بسیار مناسب‌تری خریداری کرد.

به‌عبارتی هزینه اجرت را دیگر پرداخت نمی‌کنیم و تنها هزینه طلا را می‌پردازیم، زیرا هزینه اجرت تنها یک‌بار پرداخت می‌شود و این‌گونه نیست که یک انگشتر را چندبار بفروشند و هر بار هم مزد ساختش را بگیرند. به همین دلیل هنگام خرید طلای دست دوم، شما فقط پول وزن طلا را می‌دهید و البته سود فروشنده از این معامله را که به آن ارزش افزوده می‌گویند و در حال حاضر ٩ درصد است.

بیشتر بخوانید:چگونه وقت طلا خریدن کلاه سرتان نرود؟! + فیلم 


دست دوم به قیمت نو

اگر چه خرید طلای دست دوم بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است، اما باید به نکاتی توجه داشت که خالی از لطف نیست. همیشه طلای بدون اجرت یا دست دوم لزوما قدیمی، کهنه و مخدوش نیست.

در بسیاری از اوقات فردی که طلای خود را می‌فروشد به پول آن نیاز دارد و گاهی هم مشتری تمایل دارد طلای قدیمی خود را با طلای جدید تعویض کند، اما این طلای دست دوم که ظاهری آراسته دارد، گاهی طلافروشان را وامی‌دارد تا با کمی تغییر به قیمت نو بفروشند؛ به همین دلیل باید حواسمان باشد طلای دست دومی که با آب طلا رنگ و لعاب گرفته است را به جای طلای نو به ما نفروشند.

نحوه تشخیص طلای دست دوم

بازار طلای دست دوم مدت‌هاست که داغ است؛ تشخیص طلای دست اول و دست دوم شاید تا حدودی مشکل باشد. ساده‌ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص دهید این است که ابتدا ظاهر آن را مورد برسی قرار دهید، به‌خصوص به قفل و بندی که در آن به کار رفته است، دقت کنید.

در طلای دست دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر کمتر براق‌اند و به دلیل استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت، اصل‌بودن طلاست، زیرا برخی از طلافروشان مصنوعات ۱۷ عیاری که در سالیان دور تولید شده یا بدلیجاتی که خیلی شباهت زیادی به مصنوعات طلا دارند را به‌عنوان طلای متفرقه خریداری می‌کنند و به مشتری تحت عنوان طلای بدون اجرت ساخت می‌فروشند.

از مناطق آزاد خرید کنید

خرید طلا از مناطق آزاد یک مزیت مهم دارد و آن این‌که ٩ درصد ارزش افزوده طلا از مشتریان دریافت نمی‌شود و این می‌تواند خرید به‌صرفه‌تری برایتان رقم بزند.

از کدام طلافروشی‌ها خرید کنیم؟

برای این‌که گرفتار طلای تقلبی با عیار پایین‌تر نشوید یا طلای دست دوم را به جای طلای نو به شما نفروشند، بهتر است از طلافروشی‌هایی خرید کنید که مجازند و فهرست آن‌ها در سایت بانک مرکزی وجود دارد. یادتان باشد اگر از طلافروشی‌های غیر مجاز خرید کردید برای شکایت ممکن است دچار مشکل شوید.

با وجود این، مهمترین راهی که می‌تواند شکایت شما را به نتیجه برساند این است که حتما فاکتور خرید بگیرید و در فاکتور تمام مشخصات طلا با جزییات و قیمت آن شرح داده شود و آدرس دقیق طلافروشی و مُهر آن موجود باشد تا در صورت ایجاد مشکل بتوانید شکایت‌تان را پیگیری کنید.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

فوت و فن‌های خرید طلای دست دوم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص زوال عقل با بروز علائمی در گلو

ایسنا/خراسان رضوی محققان دریافتند که علامت غیر معمول در گلو حاکی از ابتلا به زوال عقل است.

به نقل از هلث، پزشک متخصصی علامت کمتر شناخته شده ابتلا به زوال عقل را معرفی کرد که می‌تواند در گلو فرد بیمار پیدا شود.

در حالی که برخی از ما با از دست دادن حافظه و دشواری در انجام کارهای روزانه به‌عنوان نشانه‌های زوال عقل آشنا هستیم، برخی علائم کمتر شناخته شده وجود دارند که می‌توانند نشان‌دهنده این بیماری باشند.

دکتر احمد خنداکار، مدرس ارشد علوم زیست پزشکی در دانشگاه تیساید (Teesside) یکی از این علائم غیر معمول را شناسایی کرده است. وی اظهار کرد که مشکل در بلع می‌تواند نشانه زوال عقل باشد.

مشکل در بلع، از نظر پزشکی به‌عنوان دیسفاژی شناخته می‌شود و ممکن است به دلیل آسیب به بخش‌هایی از مغز که مسئول حرکت و هماهنگی هستند رخ دهد. افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است ضعف عضلانی، مشکلات هماهنگی و کاهش حس در گلو را تجربه کنند که می‌تواند بلع را دشوار کند.

انجمن آلزایمر بریتانیا از این اطلاعات حمایت کرد و گفت: با پیشرفت زوال عقل، مشکلات بلع به نام دیسفاژی شایع‌تر می‌شود، اگرچه این مشکلات از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مشکلات ممکن است شامل جویدن مداوم یا نگه داشتن غذا در دهان فرد باشد.

شایان‌ذکر است که مشکلات در بلع می‌تواند منجر به کاهش وزن، سوءتغذیه و کم آبی بدن شود.

خنداکار گفت که این علامت می‌تواند نشانه‌ای از نیاز به مراجعه به پزشک متخصص باشد. اگر فردی علائم دیسفاژی را نشان می‌دهد، بسیار مهم است که به سرعت به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشد.

دیسفاژی در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند منجر به عوارض جدی مانند سوءتغذیه یا خفگی شود. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، مانند درمانگران گفتار و زبان، می‌توانند علت زمینه‌ای را ارزیابی کرده و مداخلاتی را برای بهبود عملکرد بلع ارائه دهند.

خنداکار افزود: کاهش خطر ابتلا به زوال عقل نه تنها شامل اتخاذ سبک زندگی سالم ازجمله رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم، پرهیز از کشیدن سیگار هستند بلکه شامل حفظ تحریک ذهنی و ارتباطات اجتماعی است.

معاینات پزشکی منظم و غربالگری برای آسیب‌شناختی نیز برای تشخیص زودهنگام و مداخله در زوال عقل ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اگر طلای بالای یک گرم می‌خرید، بخوانید/ این کار را انجام ندهید، ضرر می‌کنید
  • هشدار | اگر طلای بالای یک گرم می‌خرید، بخوانید
  • راه‌های تشخیص جنس تقلبی از اصل ۷ برند معروف
  • تشخیص زوال عقل با بروز علائمی در گلو!
  • تشخیص زوال عقل با بروز علائمی در گلو
  • «تنبلی چشم» شایع‌ترین علت نابینایی یک چشم
  • بشنوید | برای روزه‌خواری به تشخیص کدام پزشک می توان اعتماد کرد؟
  • روش‌های تشخیص در ضد سرقت ترک
  • طلای مجازی نخرید
  • روش تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی