Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم سهرابی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در توضیح گرمازدگی و علائم آن اظهار کرد:گرمازدگی موقعیت حاد و تهدید‌کننده‌ی زندگی است که در این حالت سیستم تنظیم کننده‌ی دمای بدن به دلیل قرارگرفتن طولانی مدت در هوای گرم و یا تولید گرما ویا هر دو حالت به طور همزمان از کار می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در این حالت بدن نمی‌تواند گرمای خود را دفع کند و با پیشرفت آن،می تواند آسیب جدی به اندام‌های بدن وارد کند.

متخصص طب اورژانس با اشاره به پاسخ فیزیولوژیک بدن به استرس گرمایی بیان کرد: با افزایش دمای بدن،عروق بدن برای افزایش خونرسانی به پوست شروع به گشاد شدن می کند تا دمای بیشتری دفع کند وبه دنبال آن افزایش تعریق برای خنک کردن پوست اتفاق می افتد و تمام این پاسخ ها ما را وادار به فرار از گرما و رفتن به محیط خنک می کند.

سهرابی با اشاره به حساسیت افرادمسن وبیماران دیابتی وافراد تحت درمان با داروهای اعصاب وروان و قلبی افزود: به طور کلی افرادی که داروهایی مصرف می کنند که می تواند مکانیسم دفع حرارت بدنشان را دچار اختلال کند،بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از حساسیت‌های گرمایی هستند.

وی در مورد دیگر گروه‌های مستعد گرمازدگی بیان کرد: افراد با سابقه گرمازدگی،نونهالان وکودکان،افراد با اضافه وزن بالا،هم چنین افرادی که مایعات به مقدار کم می نوشند نیز از دیگر افراد در معرض این آسیب دیدگی هستند.

سهرابی با بیان اینکه گرمازدگی طیف وسیعی از علائم وبیماری‌ها را ایجاد می‌کند تصریح کرد:خشکی و گرم شدن پوست،از دست دادن تعریق و قرمز وکبودی یا رنگ پریده شدن پوست،اختلال تنفس،افزایش بدن تا 40 درجه،افزایش نبض بدن،سردرد،گرفتگی عضلات، از علائم اولیه‌ی گرمازدگی است.

وی افزود:علائم پیشرفته به صورت مشکلات روحی وروانی،گیجی، رفتار‌های پرخاشگرانه،توهم،تشنج وکاهش سطح هوشیاری بروز کند.

متخصص طب اورژانس در مورد تظاهرات حساسیت گرمایی اظهار کرد:این تظاهرات می تواند به صورت تورم در ناحیه پا ومچ باشد که این افراد برای کاهش مشکلات،باید از فعالیت در محیط‌های گرم پرهیز کنند.

وی با اشاره به درمان های فوری افزود: فرد پس از دور شدن از محیط گرم می تواند پاهای خود را بالا نگه داشته و از جوراب‌های فشاری استفاده نماید.

سهرابی در مورد تظاهرات پوستی که به صورت راش پوستی بروز می‌کند و هم چنین درمان کمکی به این افراد گفت:با استفاده از لباس‌های گشاد و رنگ روشن،دوری از فعالیت در محیط‌هایی که تعریق زیاد می کنند ودر نهایت با مراجعه به پزشک ودرمان ساده،می توانند از این آسیب ها در امان بمانند.

متخصص طب اورژانس در پایان به راهکارهای پیشگیرانه اشاره کرد و افزود:رعایت نکاتی مانند اجتناب از فعالیت در محیط‌های گرم و نور مستقیم خورشید،استفاده از لباس های گشاد با رنگ روشن و مهمتر از همه استفاده از غذاهایی با میزان کربوهیدرات بالا وکاهش مصرف پروتئین‌ها،نوشیدن فراوان مایعات می تواند باعث جلوگیری ابتلای افراد به گرمازدگی شود.

 

انتهای پیام/م

 

توصیه های پزشکی در خصوص گرمازدگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون در مصاحبه با روزنامه «اکونومیست» که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، در خصوص احتمال اعزام نظامیان اروپایی به اوکراین تصریح کرد: «من هیچ چیز را منتفی نمی‌دانم، زیرا با کسی روبرو هستیم که هیچ چیز را منتفی نمی‌داند».
برخی رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه احتمالاً در آستانه راه‌اندازی یک حمله گسترده جدید در اوکراین است و ماکرون در این خصوص گفت «اگر روسیه تصمیم بگیرد فراتر برود، ما در هر شرایطی مجبوریم این مسئله اعزام نظامی به اوکراین را از خود بپرسیم».
رئیس‌جمهور فرانسه بدون آن‌که اشاره‌ای به نقش کشور‌های غربی در طولانی‌شدن جنگ اوکراین از طریق ارسال تسلیحات به کی‌یف کند، ادامه داد که روسیه «قدرت ثبات‌زدای منطقه» و «تهدیدی برای امنیت اروپا است».
در ماه‌های اخیر، گزارش‌های زیادی از شکست‌های میدانی اوکراین در رسانه‌های غربی منتشر شده و برخی آن را به دلیل کمبود مهمات و خسته بودن نیروی انسانی در خط مقدم تصویف کردند.
با این‌حال ماکرون تصریح کرد «من یک هدف راهبردی دارم: روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، امنیت در اروپا نخواهد بود».
وی ادامه داد «چه کسی می‌تواند وانمود کند که روسیه در آن‌جا متوقف می‌شود؟ امنیت کشور‌های مجاور یعنی مولداوی، رومانی، لهستان و لیتوانی و دیگر کشورها، چه می‌شود؟»
مقام‌های روسیه بار‌ها هشدار داده‌اند که غرب با تجهیز اوکراین تنها به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن می‌زند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مرگ صد‌ها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام
  • مرگ صدها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام (فیلم)
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید