Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهراله رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بازدید از پروژه های مجتمع آموزشی حیاط طیبه و مدرسه مسکن مهر شام اسبی گفت: شعار کپرزدایی که در مقطعی داده شد یک شعار غلط بوده چرا که کپر یک نوع معماری خاص منطقه‌ای است.

وی اظهار کرد: معماری کپر تعریف محلی و منطقه‌ای دارد و ما بدون در نظر گرفتن جایگزین مناسب نمی‌توانیم سخن از کپرزدایی بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در گذشته عده‌ای با این شعار و بدون در نظر گرفتن جایگزینی مناسب اقدام به راه‌اندازی کانکس در این مناطق به ویژه برای عشایر کوچرو کردند، خاطرنشان کرد: تحصیل در کانکس جذابیت چندانی ندارد و حتی انتقادهایی نیز از این باب به ما وارد است.

رخشانی‌ مهر گفت: ما دنبال یک معماری بومی و محلی و جایگزینی مناسب برای مدارس کپری هستیم که در این زمینه تیمی از دانشگاه شریف و امیرکبیر در حال بررسی این نوع معماری و ضرورت جایگزینی در این باب هستند تا بتوانیم به یک جمع‌بندی مناسب برای کپرزدایی دست پیدا کنیم.

وی در مورد پروژه‌های حیات طیبه در استان‌های مختلف بیان کرد: این پروژه در همه استان‌های کشور گاه به تعداد دو تا سه پروژه در برخی از استان‌ها در حال انجام است که از بین 54 پروژه حیات طیبه در کشور 17 تا 18 پروژه تکمیل شده اما در برخی از استان‌ها هنوز این پروژه شروع نشده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: پروژه حیات طیبه از سال 91 در استان‌ها شروع شده تا در متراژ 8 هزار و 500 تا 12 هزار مترمربع مجتمع‌های کامل آموزشی راه‌اندازی شود که در استان اردبیل نیز به رغم گذشت 7 سال این پروژه نیمه تمام به حال خود رها شده و ما در این سفر 30 میلیارد ریال به شکل فوری به این پروژه تزریق کردیم تا در ادامه مناسب با روند احداث پروژه برای آن 3 تا 4 میلیارد تومان دیگر نیز تزریق کنیم تا این پروژه در مهرماه سال 98 آماده افتتاح باشد.

رخشانی مهر افزود: در قالب سند تحول بنیادین ساخت این مجتمع‌های آموزشی به عنوان یک حرکت قابل قبول و شایسته ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم در همه استان‌ها با بهره‌برداری از چنین مجموعه‌هایی یک نظام آموزشی متمرکز از ابتدائی تا پایان متوسطه را در این مجموعه‌ها شاهد باشیم.

وی تکمیل این پروژه‌ها را در حقیقت جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها و ممانعت از خسارت‌های احتمالی وارده به این ساختمان‌ها در اثر مرور زمان و عوامل طبیعی و آب و هوایی اعلام و اضافه کرد: ما با تکمیل این پروژه‌ها در حقیقت جلوی خسارت به بیت‌المال را می‌گیریم.

رخشانی مهر اظهار کرد: 107 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که ما در همه این مدارس با مشکلات و نارسائی‌های مدیریتی و تامین منابع انسانی روبرو هستیم که با هدف تجمیع این مدیریت‌ها در قالب مجتمع‌های آموزشی جلوی بسیاری از هدررفت انرژی‌ها نیز گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حیات طیبه مجتمع آموزشی عظیم شامل سالن‌های ورزشی، آمفی‌تئاتر، نمازخانه و مجموعه‌های متعدد تربیتی است که باید هر چه سریعتر به بهره‌‌برداری برسد که امیدواریم با توجه به افزایش دانش‌آموز در برخی شهرک‌ها و مناطق شهری اردبیل این مجتمع‌ها باید هر چه سریعتر تکمیل و با کیفیتی مناسب به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ح

107 هزار مدرسه در کشور وجود دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتبار مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز ، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کار‌های زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند