Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@02:13:16 GMT

درخواست معصوم درباره شمارش دستی آرا

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۴۱۴۴

به گزارش اکوفارس به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه، فواد معصوم رئیس جمهور عراق از تشکل های سیاسی خواست تا نتایج بازشماری دستی را که قرار است دادگاه فدرال عراق انجام دهد، بپذیرند.

وی از تشکل های سیاسی خواست تا در روزهای آینده برای بحث درباره نیازهای مرحله آینده نشستی را برگزار کنند.

فواد معصوم در بیانیه خود آورده است: به مناسبت پایان سومین دوره مجلس نمایندگان عراق در روز شنبه، نهاد ریاست جمهوری از همه اعضای مجلس و هیئت رئیسه آن به خاطر همه تلاش های آنها در راستای خدمت به مردم و میهن در طول چهار سال گذشته تقدیر و تشکر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کمیسیون انتخابات عراق خواست تا "تمام تلاش خود را برای تکمیل اقدامات حقوقی خود برای تضمین اعلام نتایج نهایی انتخابات مبذول دارد".

معصوم از نیروهای سیاسی و شهروندان خواست تا "بالاترین سطح هوشیاری و مسئولیت پذیری را داشته باشند تا کشور با مشکل یا بحرانی به زیان منافع عالی ملی در این برهه روبرو نشود و همگان از این هوشیاری و مسئولیت پذیری تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اخیر و تایید آن توسط دادگاه فدرال به عنوان مقدمه ای برای آغاز به کار چهارمین دوره مجلس برخوردار باشند".

وی همچنین "بر لزوم پایبندی همه تشکل های سیاسی به مهلت های قانونی درباره برگزاری اولین جلسه پارلمان که درباره انتخاب رئیس پارلمان و انتخاب رئیس جمهور و سپس مامور کردن نامزد بزرگترین فراکسیون برای تشکیل دولت در مهلت مصوب قانون اساسی است، تاکید کرد".

معصوم بر "حمایت خود از تصمیمات کمیسیون عالی انتخابات عراق و شورای این کمیسیون متشکل از شماری از قضات و اقدامات آنها برای اعلام نهایی نتایج انتخابات تاکید کرد".

وی از تشکل های سیاسی خواست تا "نشستی را در طول روزهای آینده برای بحث درباره نیازهای مرحله آینده و بحث درباره راه های بهبود مدیریت کشور و نهادهای آن و احترام به اراده ملت در حفظ اصول و مبانی ساختار دموکراتیک فدرال برگزار کنند".

آرام شیخ محمد نایب رئیس دوم پارلمان عراق روز شنبه پایان دوره کنونی چهارساله پارلمان را اعلام کرد.

 واکنش جبهه ترکمان ها به بازشماری دستی آرا

جبهه ترکمان های عراق بر مخالفت خود با هرگونه نتایج جزئی بازشماری دستی آرای صندوق های انتخابات تاکید و اعلام کرد تا امروز نتایج انتخابات را از دفتر کمیسیون در بغداد دریافت نکرده است.

ارشد الصالحی رئیس جبهه ترکمان های عراق گفت: اعلام کمیسیون انتخابات درخصوص آغاز باشماری دستی صندوق های انتخابات به طور جزئی را تحصن کنندگان ترکمان نمی پذیرند و آن را بدون بازشماری دستی کلی نخواهند پذیرفت زیرا وضعیت کرکوک با سایر استانها متفاوت است.

وی افزود: کرکوک وضعیت خاصی دارد و تقلب گسترده و متفاوتی از سایر استان ها در آن روی داده است و تشکل های سیاسی شکایت زیادی نکرده اند زیرا اساسا بسیاری از ناظران نتوانستند به مراکز رای گیری برسند.

صالحی گفت: کمیسیون انتخابات باید با کرکوک به عنوان یک وضعیت خاص برخورد کرده و باید بازشماری دستی کلی صورت گیرد، زیرا اهالی ترکمان هرگونه بازشماری جزئی نتایج انتخابات را نمی پذیرند.

محمد تمیم دبیرکل اتحادیه نیروهای ملی نیز روز شنبه از کمیسیون انتخابات خواست تا بازشماری آرا به طور کامل و نه جزئی صورت گیرد.

نظر جریان الحکمه ملی به ائتلاف های انتخاباتی

رئیس کنفرانس موسسان جریان الحکمه ملی عراق گفت که ائتلاف بین تشکل های انتخاباتی همچنان در انتظار تایید نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال راکد مانده است.

حمید معله به شبکه تلویزیونی الفرات گفت: پیچیدگی ها همچنان پابرجاست و امیدواریم که تشکل های سیاسی به ایجاد ائتلاف های مهم و قوی به منظور تشکیل دولتی خدمت رسان روی بیاورند که مردم عراق را به ساحل آرامش رهنمون کند.

وی افزود: پیش بینی نمی کنیم که تغییرات زیادی روی دهد، اما به طور قطع هزار و 800 حوزه انتخابیه هستند که باید چیزی از دل آن بیرون بیاید. همانطور که می دانید شک و تردید زیادی درباره انتخابات است و درباره سلامت آن شکایت مطرح شده است و لازم است که کمیسیون انتخابات آرا را دستی شمارش کند.

معله گفت: موضوع ائتلاف ها همچنان راکد است، زیرا همگان منتظر تایید نهایی دادگاه فدرال درخصوص نتایج انتخابات هستند. براساس پیش بینی ها، شمار دستی آرا بیشتر از دو هفته به طول نخواهد انجامید و می توانیم به سرعت در مسیر نهایی کردن نتایج و تصویب آن حرکت کنیم و آنگاه مسیر برای ایجاد ائتلاف های مستحکم هموار می شود و ایجاد آن متکی به برآیند جلسات و تفاهمات هفته های گذشته خواهد بود.

وی درباره ائتلاف هفت گانه افزود: نمی توانیم بگوییم ائتلاف پنج گانه یا هفت گانه یا 9 گانه. ما همچنان در مرحله رایزنی های قطعی نشده هستیم و منتظر نهایی شدن نتایج انتخابات. وقتی مسائل روشن و نهایی شود، می توان درباره ماهیت ائتلاف های آینده سخن گفت.

 حمله به محل نگهداری صندوق های رای گیری در کرکوک

منابع نظامی عراق از حمله انتحاری به محل نگهداری صندوق های رای گیری در شمال عراق خبر دادند.

یک منبع امنیتی درباره جزئیات حمله به انبار دفتر کمیسیون انتخابات در استان کرکوک گفت: افراد ناشناس یک راکت به سمت نیروهای مبارزه با تروریسم شلیک کردند که مسئول حفاظت خارجی محل انبار بودند و سپس یک تروریست انتحاری با استفاده از خودروی بمب گذاری شده شبیه خودروهای پلیس به محل انبار حمله کرد.

وی افزود: در این حمله به صندوق ها آسیبی نرسید اما بیمارستان کرکوک اعلام کرد که 20 نفر زخمی شده اند.

پیشتر نیز انبارهای نگهداری صندوق های رای گیری در بغداد طعمه حریق شده بود.

 انهدام دو مقر داعش در سامراء

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از انهدام دو مقر گروه تروریستی داعش در منطقه سامراء خبر داد.

یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات سامراء توانستند دو مقر داعش را منهدم و سه قبضه خمپاره انداز و یک راکت انداز را کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: 9 فرد مورد پیگرد در پرونده های تروریستی به همراه هفت مظنون دیگر دستگیر شدند. 27 متهم دیگر نیز در عملیات تفتیش و بازرسی به خاطر سایر موارد قانونی دستگیر شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر گفت:بندر خرمشهر آمادگی کامل برای برقراری خط مسافری دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس را در سریع ترین زمان ممکن دارد.

وجود نظام تعرفه‌ای مناسب، جذاب و شفاف برای بازاریابی و ترغیب تردد مسافران از طریق تردد دریا با اعطای تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه حقوق و عوارض شناور‌های مسافری ایرانی و خارجی از امکانات قابل توجه موجود در بندر خرمشهر است.

او از تدوین یک بسته پیشنهادی برای ارائه به طرف عراقی با هدف ایجاد رونق این خط مسافربری خبر داد.

او با اشاره به تاکید مدیران ارشد ۲ کشور ایران و عراق در نشست هفته گذشته و تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امید است خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس به صورت آزمایشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شود تا با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، مقدمات برای تردد گسترده زائران در ایام اربعین حسینی فراهم شود.

بنا بر اظهارات عسکری بندر خرمشهر در عرصه‌های ایمنی و حفاظت ناوگان، تجسس دریایی، یدک‌کشی، مقابله با آلودگی دریایی، حضور در مواقع اضطرار برای جست‌وجو و نجات، پشتیبانی از حوادث، ارائه خدمات پزشکی به مسافران به صورت آنلاین و دیگر موارد موردنیاز توانایی همکاری و همراهی با طرف عراقی را دارد. 

 بندر خرمشهر یکی از بنادر یازده‌گانه ایران با ۲۳۰ هکتار و به عنوان سومین بندر صادراتی غیر نفتی کشور به شمار می‌رود، دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم