Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نماینده مشهد گفت: فردی به نام مدلل ۹۰ درصد واردات سویا، ذرت و خوراک دام و طیور را در دست دارد که بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. این شخص قیمت‌ها را روزانه تعیین می‌کند به نحوی که بدون آنکه قیمت‌های جهانی تغییر یابد این نهادها قیمت‌شان دو برابر شده است.جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در طرح سوال خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: صنعت دام و طیور بخش اعظم سبد کالایی خانوارها را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در بخش دام و طیور صادرات بسیاری داشتیم که موجب دلگرمی مردم بود اما متاسفانه در این بخش انحصاری صورت گرفته که این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه انحصار یکی از شیوه‌های نظام سرمایه‌داری است، گفت: در دنیا شرکت‌های بزرگ چندملیتی انحصار را در دست دارند.

نماینده مردم مشهد ابراز کرد: بازارهای شکر، آهن، ذرت، سویا و پارچه سلطان هستند و اگر با این سلطان‌ها مقابله شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به انحصار ۶۰ درصدی واردات صنعت دام و طیور توسط شخصی به نام مدلل گفت: ۶۰ درصد انحصار این بخش به دست این تاجر است که اگر دولت نتواند واردات را کنترل کند این شخص روز به روز قدرتمندتر می‌شود. امثال اینها در اقتصاد نقش زیادی دارند. این باعث می‌شود که رقابتی که قانون برای جایگاه رقابت تعیین کرده است تحت تاثیر قرار بگیرد.

نماینده مشهد با اشاره به شورای رقابت گفت: یک سازمان در اختیار این وزارتخانه بوده که بیشتر جنبه حمایتی داشته است و نه جنبه تجاری و موضوع عدم انحصار را دنبال نمی‌کند.

کریمی قدوسی با اشاره به تلفات ۳۵ میلیون قطعه مرغ در کشور گفت: آقای حجتی چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کند. فردی به نام مدلل ۹۰ درصد واردات سویا، ذرت و خوراک دام و طیور را در دست دارد که بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. این شخص قیمت‌ها را روزانه تعیین می‌کند به نحوی که بدون آنکه قیمت‌های جهانی تغییر یابد این نهادها قیمتشان دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: چرا شرکت‌های پشتیبانی از دام در وزارتخانه با مدلل همکاری می‌کنند. سوال ما در راستای اعتراض مرغداران در سراسر کشور است. آقای حجتی شما باید برای مقابله با انحصار حمایت کنید. کنترل کردن این افراد خیلی راحت‌تر از این است که فردی را به خاطر ۵۰ میلیون بالا و پایین‌تر فروختن جریمه کنید شما هم قطعا مخالف انحصار هستید اما مشکل قانونی را باید مطرح کنید تا مجلس هم کمک کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کریمی قدوسی اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد