Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی در مراسم روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با ابراز خوشحالی از حضور در این برنامه و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، از شهید ابراهیم هادی شهید باستانی کار به عنوان انسانی بزرگ و پهلوان واقعی نام برد و گفت: هرچقدر از این شهید پهلوان ورزشکار بنویسیم و یاد کنیم باز هم کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعابیر رهبر معظم انقلاب در مورد شهید ابراهیم هادی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا کتاب هایی که راجع به این شهدا و پهلوانان تالیف شده است به جامعه ورزش معرفی و ارائه شوند تا قهرمانان ما با سرگذشت این پهلوانان که همه وجودشان خلوص بود آشنا شوند.

احمدی با بیان این که پهلوانی با نام مولا علی (ع) گره خورده است، افزود: پهلوان کسی است که ویژگی های اخلاقی امیرالمومنین علی (ع) را در عمل به کار ببندد و در میدان عمل در آن بزنگاه های سخت مثل شهید هادی که خودش را پهلوانانه فدا کرد، عمل کند.

احمدی با بیان این که جامعه ورزش امروز بیش از هر زمانی نیاز به فرهنگ پهلوانی دارد افزود: ورزشکاران ما باید با فرهنگ پهلوانی آشنا شوند و بعد به آن عمل کنند، همه چیز قهرمانی و مدال نیست و پهلوان لقبی است که به سادگی به هر کسی نمی دهند، باید این لیاقت وجود داشته باشد تا مردم لقب پهلوانی را به کسی اهدا کنند.

وی ادامه داد: توقع و انتظار از جامعه ورزش برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی خیلی بیشتر از اینهاست. گاهی در هیاهوی ورزش یادمان می رود که اصل و ذات ورزش برای چیست و چه انتظاراتی از ورزش کردن داریم.

احمدی با بیان این که برد و مدال و قهرمانی خوب است اما یک پله برای رسیدن به قله است، تصریح کرد: قله ورزش همان مرام و مسلک پهلوانی است که باید در عمل به آن دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به نبرد تاریخی امیرالمومنین (ع) با عمربن عبدود که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی نام گذاری شده است، افزود: گود زورخانه خصلت های برجسته پهلوانی دارد اما همه میادین ورزشی ما می توانند گود زورخانه باشند و آداب پهلوانی در آنها رعایت شود.

عبدالحمید احمدی نقش مربیان و معلمان در ترویج فرهنگ پهلوانی را مهم دانست و گفت: باید به ورزشکارانمان بیاموزیم که اصل ورزش در نهایت حضور در قلب مردم، شجاعت، مروت و جوانمردی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود: امیدوارم همه با کمک هم با شناخت کاملی از فرهنگ پهلوانی و ترویج و نهادینه کردن آن بتوانیم ورزش کشور را در ابعاد مختلف فرهنگی و اخلاقی ارتقا دهیم.

وی در پایان گفت: روزی شهید ابراهیم هادی ها در مقابل زورگویی صدام به میدان آمدند و با فدا کردن خود ایران را سربلند و صدام و ظالمان را ناکام کردند، امروز هم فردی ظالم تعهدی که با کشورمان را بسته زیر پا گذاشته، دیری نیست که او هم با حمایت مردم غیور ایران به سرنوشت صدام دچار شود و ملت بزرگ ایران پیروز این میدان خواهند بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باستانی رهبر معظم انقلاب قلب ملت بزرگ ایران وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس