Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛طبق نتایج تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه مارشال ایالات متحده آمریکا این کشف انجام شده درباره چرخه حیاتی تولید اکسیژن فعال که "آنزیم آدنوزین تری فسفات" نیز در آن نقش بسزائی ایفا میکند امیدهای تازهای بخشیده تا داروهای ضد پیری موثری در آینده نزدیک تولید شوند.

به گزارش رشا تودی دانشمندان برای اثبات نقش این آنزیم در روند پیری تحقیقاتی را انجام دادهاند که به مدت یک سال طول کشیده و در آن موشهای آزمایشگاهی با رژیم غذایی متفاوت که دارای 42% چربی و 42.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7% کربوهیدرات است تغذیه شده اند.

در این تحقیقات مشاهدات تازه ای حاصل شده که عوامل موثر در بروز علائم پیری را به وضوح نشان می دهد زیرا که سلول های بدن موشهای مورد آزمایش اقدام به تولید مقادیر زیادی از انواع اکسیژن فعال ROS کردهاند که حاوی اتم اکسیژن و تک الکترون یا الکترونهای متعدد جفت نشده در اربیتالهای خارجی هستند.

این الکترونها تمایل زیادی برای واکنش دارند که این خود موجب تاثیر مضر بر ساختار و عملکرد پروتئین ها، اسید نکلوئیکها و چربیها است و همزمان با آن افزایش مقادیر اکسیژن فعال موجب اکسیداسیون و مرگ سلولهای بدن می شود.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره بحران ۴۰ سالگی در مردان

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که تزریق بازدارنده به چرخه NAKL یا همان سیکل تولید اکسیژن فعال که تحت عنوان «pNaKtide» صورت میگیرد موجب کند شدن چرخه تولید اکسیژن فعال در سلولها شده بروز علائم پیری در آنها را به تاخیر میاندازد.

بنا به گفته دانشمندان دانشگاه مارشال آمریکا اگر ترکیب بازدارنده «pNaKtide» ضرری برای بدن انسان نداشته باشد می توان از این ماده به طور موثر به عنوان ترکیب پایه در درمان علائم پیری استفاده کرد.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

همه چیز درباره اکسیر جوانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با با خبرنگار مهر اظهارداشت: بیش از ۱۰ سال است که ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده و وقفه‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم به طوری که تولید کنندگان داخلی اتوبوس خط تولید خود را تعطیل و یا نیمه تعطیل کردند.

وی افزود: سال پیش ۴۵ درصد بودجه شهرداری و امسال ۵۰ درصد بودجه به این موضوع حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و بر اساس برنامه ۴ ساله تا پایان ۱۴۰۴ باید تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به ۷۵۰۰ مورد برسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: سال گذشته قرارداد تولید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که ۲۰۰۰ مورد آن دیزلی و بر اساس استاندارد و معیارهای روز دنیا است. ۵۰۰ مورد آن هم برقی بوده که تا پایان سال تحویل شرکت واحد داده می‌شود.

علیزاده اعلام کرد: ۲۵۰۰ اتوبوس هم از خارج از کشور تهیه می‌شود و در مجموع تعداد اتوبوس‌های جدید تهران به ۵۰۰۰ مورد خواهد رسید.

کد خبر 6089521 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت