Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری این با اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر هم در زمینه علوم پایه و فنی و مهندسی و هم در زمینه علوم انسانی دارای رشته‌های شاخص و کاربردی برای اتباع خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود جعفری‌نژاد افزود: این واحد دانشگاهی به دلیل وجود رشته‌های روان‌شناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی از سطح کارشناسی تا مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌تواند، اداره کل اتباع و مهاجران خارجی را در اهداف خود کمک کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با اشاره به حضور و فعالیت مهاجران خارجی در مؤسسات صنعتی از جمله صنایع سنگ خمینی شهر، گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی مرکز بین‌المللی مطالعات و تحقیقات سنگ‌های ساختمانی ایران در این واحد دانشگاهی، افزایش توانمندی و مهارت‌های کارگران و آموزش آنان تا سطح تکنسین‌های فنی است.
وی با اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی برای مهاجران خارجی افزود: در زمینه آموزش‌های رسمی و تحصیلات دانشگاهی نیز دانشجویان اتباع خارجی می‌توانند از تخفیف شهریه قابل توجهی در برخی رشته ها برخوردار شوند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان هم در این نشست با اشاره به حضور بیش از 170هزار مهاجر خارجی در این استان گفت: حدود دو هزار و 800 نفر از دانشجویان افغانستانی در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند که بسیاری از آنان توانسته‌اند با رتبه‌های عالی فارغ‌التحصیل شده و به کشور خود بازگردند و برخی نیز اکنون جذب بازار کار ایران شده اند.
علی سلیمانی با اشاره به تحصیل هزاران دانش آموز اتباع خارجی در استان اصفهان افزود: هیچ تفکیکی بین این دانش آموزان و دیگر دانش‌آموزان وجود ندارد و همه آنها در کنار هم مشغول به تحصیل هستند و از همه امتیازات آموزش‌های همگانی برخوردارند.
حدود صد دانشجوی تبعه دیگرکشورها از جمله افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر مشغول به تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما تفاهم نامه اتباع خارجی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان

 کامبیز نرماشیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خبر داد و اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به‌منظور پاسخگویی به نیاز استان و با هدف توسعه و تعالی منطقه اقدام به گسترش، راه‌اندازی و تصویب رشته‌های تحصیلی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد کرده است.

وی با اشاره به سیل مشتاقان به تحصیل در مقاطع عالی تحصیلات تکمیلی در استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به رسالت اصلی خود، یعنی هموار کردن مسیر پیشرفت و مرتفع کردن مشکلات آموزشی، توانست بر اساس ظرفیت مناسب علمی خود موفق به افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش رشته محل‌ها در استان بستری مناسب برای اجرای عدالت آموزشی و رفاه داوطلبان است، گفت: رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره (گرایش مشاوره خانواده)، فیزیولوژی ورزشی (گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی)، رفتار حرکتی (گرایش آموزش تربیت‌بدنی) و مدیریت دولتی با دو گرایش توسعه منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی، رشته‌هایی هستند که بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مصوب شده و پذیرش دانشجو در این رشته محل‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات