Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@22:43:10 GMT

بازرسی از واحدهای صنفی استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۲۵۵۵

بازرسی از واحدهای صنفی استان کرمانشاه

محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت : طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) در کل کشور و به صورت هماهنگ توسط ادارات کل سراسر کشور انجام شده است.

وی گفت : براساس این طرح بازرسان اداره کل استاندارد استان به نیابت از مردم در بازار مصرف حضور یافته کالاهای مختلف را در حوزه های مختلف (شامل صصنایع غذایی، برق و الکترونیک، صنایع ساختمانی و … ) به‌صورت تصادفی و با هزینه سازمان ملی استاندارد، خریداری و آزمایش می‌کنند تا از کیفیت محصولات تولید داخل اطمینان حاصل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از اجرای این طرح را انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه عنوان کرد.
مدیر کل استاندارد استان یاداور شد، در سال جاری، قریب ۱۲۰۰ کالای فاقد علامت استاندارد که مشمول مقررات استاندارد اجباری بودند، شناسایی شده است.
نیازی افزود: طبق قوانین نظام صنفی کشور نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع می باشد، و با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟

رئیس اتاق اصناف کاشان گفت: عدم درج قیمت و صدور فاکتور بیشترین تخلفات صنوف کاشان است. - اخبار استانها -

مهدی باقی مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه عمده پرونده‌های تشکیل شده در اتاق اصناف کاشان عدم درج قیمت و عدم دور فاکتور است، اظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی الزاما باید قیمت محصولات خود را درج کنند.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنفی پس از فروش محص لات خود ملزم به صدور فاکتور هستند، افزود: مواردی که منجر به تشکیل پرونده می‌شود، کم فروشی یا گران‌فروشی، احتکار و تقلب در معامله است و تمامی واحدهای صنفی باید این موارد را مد نظر قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشان ضمن اشاره به در نظر گرفتن جریمه‌های سنگین برای واحدهای صنفی متخلف ابراز داشت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و یا اتاق اصناف به صورت مستمر با گشت‌های تخصصی و مشترک بر واحدهای صنفی نظارت کرده و متخلفان تا 10 برابر مبلغ تخلف جریمه می‌شوند.

وی ضمن اشاره به انجام معاملات شهروندان کاشانی در بستر فضای مجازی و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه گفت: حتما توجه داشته باشند هر معامله الزاما باید خریدار و فروشنده در یک واحد صنفی دارای مجوز این معامله را انجام دهند.

باقی مجرد تصریح کرد: شهروندان هر کالایی که در فضای مجازی می‌بینند برای اطمینان از خرید خود باید به واحد صنفی دارای مجوز مراجعه کنند چراکه شکایات متعددی به اتاق اصناف شهرستان کاشان ارجاع شده است و اگر معامله در واحد صنفی دارای مجوز انجام نشود قابل پیگیری نیست.

صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌

وی با بیان اینکه خریداران در قبال خرید کالا حتما فاکتور دریافت کنند، تاکید کرد: شرایط کالا از جمله مدت و شرایط گارانتی و تمامی موارد در فاکتور قید شود تا اگر در آینده نیاز بود به استناد فاکتور اطلاعات مورد نیاز در دسترس باشد.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟
  • جزئیات برنامه‌های گرامیداشت سالروز عملیات بازی‌دراز اعلام شد
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری