Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: اعتراض مردم به‌حق است، نمی‌توان مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه ۳ میلیونی رها کرد.

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: اعتراض مردم به‌حق است، نمی‌توان مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه ۳ میلیونی رها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین نقوی حسینی امروز در نشست با سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی شرق استان تهران، ضمن تشکر از مسئولان و پرسنل نیروی انتظامی به جهت امنیت‌آفرینی در کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته در حوزه اقتصادی همان طور که پیش‌بینی می‌شد خطا‌هایی استراتژیک و اعتماد‌های نابه‌جای بسیاری داشتیم، دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه اقتصادی تورم تک رقمی را نشانه گرفت و می‌خواست ثبات برای اقتصاد ایجاد کند، اما راه‌حل درستی انتخاب نکرد.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه‌ها یکی پس از دیگری بیان کرد: وقتی جلوی تزریق نقدینگی گرفته می‌شود به تدریج کارخانه‌ها تعطیل می‌شود که در منطقه ورامین هم بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شد، هرچه گفتیم نقدینگی تزریق کنید می‌گفتند تورم ایجاد می‌شود، تا اینکه با انباشت نقدینگی در مؤسسات و بانک‌ها و عدم توانایی در پرداخت سود، مشکلات یکی پس از دیگری سر باز کردند.

‌نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس سپس با اشاره به اینکه در توافقات به دشمن اعتماد کردیم، ما به تعهدات خود عمل کردیم، اما آن‌ها زیر عهد خود زدند افزود: تولیدکننده، دریافت‌کننده و هزینه‌کننده ارز دولت است، راهی نداریم جز اینکه رونق را در دستور کار قرار دهیم، دولت در ۵ حوزه باید برنامه ارائه کند.

‌نقوی حسینی تصریح کرد: این توافق مورد حمایت و تأیید جوامع بین‌المللی بود که آمریکا به آن عمل نکرد و دستگاه دیپلماسی باید برای کسی که از توافق خارج شد مجازات تعیین می‌کرد، منتها این کار را نکردیم در صورتی که برای یک معامله معمولی هم خسارت تعیین می‌شود.

‌وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام به معنای بازگشت ۸۰ درصد تحریم‌ها است عنوان کرد: می‌گویند با اروپایی مذاکره کنیم، در صورتی که این‌ها با آمریکایی‌ها فرقی ندارند، اروپا با آمریکا ۴۵۰ میلیارد دلار مراوده و با ایران ۱۵ میلیارد دلار مراوده دارد که معلوم است آن معاملات را فدای ۱۵ میلیارد نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌ها چند ملیتی هستند و خود آمریکا هم در آن نقش دارد گفت: اروپایی‌ها می‌گویند که در برجام می‌مانند، اما عملاً نمی‌توانند آن را ادامه دهند، آن‌ها تحت تأثیر آمریکا قرار دارند.

‌وی با اشاره به ضرورت وحدت، انسجام و هماهنگی همه قوا بیان کرد: دستاورد بزرگ ما این بوده که امروز آمریکایی‌ها هر کاری بکنند نمی‌توانند همه کشور‌ها را علیه ما بسیج کنند، امروز دستمان در بسیاری از کشور‌ها باز است.

نقوی‌حسینی ضمن اشاره به اینکه ما ۱۰ برابر سخت‌تر از این تحریم‌ها داشتیم و اکنون هم می‌توانیم از این بحران عبور کنیم ادامه داد: نمی‌توانیم مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه ۳ میلیونی رها کنیم و بعد بگوییم داد نزن، الان کاسب ما بلاتکلیف است اصلاً نمی‌داند می‌تواند جنس خود را بفروشد یا اگر بفروشد می‌تواند فردا بخرد یا نه؟

‌انت‌های پیام/ ز

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003WIS

منبع: فردا

کلیدواژه: نقوی حسینی دلار 10 هزار تومانی سکه 3 میلیونی نقدینگی تعطیلی کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت