Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، طی ماه های اخیر هزاران معلم در آمریکا اعتصاب کرده اند.اندی گلگر خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد این اعتراضات از ماه فوریه آغاز شد، زمانی که هزاران معلم در ایالت ویرجینیای غربی به خیابان ها آمدند و همه مدارس دولتی در این ایالت تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان در این ایالت کمترین دستمزد را در میان معلمان سراسر آمریکا دریافت می کنند. اقدامات آنها در راستای تلاش برای دریافت حقوق بیشتر است و این در حالی است که شمار دیگری از معلمان شکایت کرده اند.
طی هفته های بعد، اقداماتی مشابه در چندین ایالت دیگر از جمله در آریزونا و اوکلاهما انجام شد. معلمان در سراسر آمریکا خواهان دریافت حقوق بیشتر، تأمین مالی بیشتر برای مدارس و کاهش تعداد دانش آموزان در کلاس ها هستند.
امکی برنر -که یک معلم است- گفت:"معلمان در اصل خود مردم هستند. آنها هر چه در توان دارند انجام می دهند اما ما خسته شده ایم. ما صدای خود را بلندکرده ایم در سراسر اوکلاهما، آریزونا و ویرجینیای غربی. ما اکنون یک جنبش را در سراسر آمریکا آغاز کرده ایم که می دانیم ارزشش را دارد."
بسیاری از ایالت هایی که معلمان در آنها اعتصاب کرده اند، تحت کنترل جمهوری خواهان قرار دارند. در این ایالت ها تأمین مالی بخش های آموزشی به شدت کاهش یافته است. هنوز مشخص نیست آیا آنها می توانند در مطالبات خود به موفقیت برسند یا خیر. معلمان می گویند برای جبران کمبودهای مالی خود در تلاش برای داشتن شغل دوم برای خود هستند.
ریچ یاکوبز -که یک معلم است- گفت: "ما پول به این بخش تزریق نکرده ایم. مردم می خواهند شغلی با دستمزدهای بهتر پیدا کنند اما این راه حل نیست. ما این کار را انجام داده ایم زیرا تدریس به کودکان را دوست داریم."
در ماه ژوئن، دادگاه عالی آمریکا با صدور حکمی اعلام کرد کارمندان دولت دیگر نمی توانند خواهان دریافت دستمزدهای بیشتر باشند.
تحقیقات نشان می دهد چهل درصد از معلمان در فلوریدا که از جمله افرادی هستند که کمترین دستمزدها را دریافت می کنند، طی پنج سال نخست شغل خود را رها می کنند. اتحادیه ها می گویند این یکی از دلایلی است که باید مطالبات معلمان محقق شود و آموزش باید در صدر اولویت ها قرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمریکا معلم مدارس دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۶۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند