Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@00:24:52 GMT

شیوع هپاتیت B به کمتر از 2 درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۵۸۴۰

شیوع هپاتیت B به کمتر از 2 درصد رسید

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سید موید علویان افزود: شیوع هپاتیت B در کشور 3/5 تا هفت درصد بود که با اقدامات پیشگیرانه و انجام واکسیناسیون با همکاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و سازمان انتقال خون به کمتر از 2 درصد رسید.
علویان اظهار داشت: در زمان حاضر در استان های گلستان میزان شیوع هپاتیت B حدود 6 درصد و سیستان و بلوچستان 5/3 درصد است که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داده شده است تا تمامی ساکنان این استان ها واکسن هپاتیت Bدریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی صریح کرد: شیوه انتقال این بیماری از مادر به نوزاد است که با انجام واکسیناسیون به خوبی کنترل شده است.
وی با بیان اینکه جوانان بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به هپاتیت B قرار دارند، گفت: رفتارهایی همچون رفتار پرخطر جنسی و خالکوبی غیربهداشتی، شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد و جوانان باید نسبت به این موضوع مهم آگاه باشند.
رئیس شبکه هپاتیت ایران با بیان اینکه هپاتیت علامتی ندارد و تنها راه شناسایی آن آزمایش است، خاطرنشان کرد: این بیماری اگر درمان نشود به کبد آسیب مخربی می زند که در صورت بروز آسیب باید پیوند کبد انجام شود.
علویان با اشاره به اینکه هپاتیت B بیماری عفونی ویروسی است، افزود: ویروس هپاتیت B یکی از جدی‌ترین انواع هپاتیت را سبب شده است اما در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود.
بنا به این گزارش، حدود یک میلیون و 400 هزار نفر در ایران مبتلا به هپاتیت B و در دنیا 200 میلیون نفر به این بیماری گرفتار هستند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شبکه هپاتیت ایران ایران اکونومیست هپاتیت B

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است