Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:51:13 GMT

اصفهان| تولید فرش دستباف ۳۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۶۹۸۴

اصفهان| تولید فرش دستباف ۳۰ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تولید فرش دستباف گفت: در حال حاضر ابریشم به دلیل نوسانات ارزی در بازار نایاب شده است. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ استانها اصفهان نظرات

سعید عصاچی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت تولید فرش دستباف اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون تولید فرش دستباف به دلیل نبود ابریشم در رکود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون تولید فرش دستباف صرفه اقتصادی ندارد، گفت: با توجه به بالارفتن قیمت ارز، در حال حاضر ابریشم که از مواد اولیه و اصلی تولید فرش دستباف است، در بازار نایاب شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه ابریشم جز مواد وارداتی است، تصریح کرد: در سال 96 تعرفه واردات ابریشم 15 درصد بوده که ما به دلیل جلوگیری از قاچاق آن درخواست کم کردن تعرفه داشتیم اما متاسفانه امسال ابریشم با تعرفه 26 درصد وارد می شود.

وی بیان کرد: همچنین واردات ابریشم در تعرفه درجه 3 قرار دارد و ارز دولتی شامل آن نمی شود و اکنون ابریشم با دلار 9000 تومانی وارد می شود و خرید آن برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد و قیمت ابریشم در سال گذشته 330 بوده اکنون یه 900 رسیده است.

عصاچی با اشاره به کاهش 30 درصدی تولید فرش دستباف در اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ابریشم در بازار نایاب شده است و به دلیل نبود این ماده اصلی و همچنین عدم برنامه ریزی برای فروش فرش های دستباف عملا تولید فرش راکد مانده است.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند