Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد فاضلیان در نشست بررسی مشکلات زندان‌های استان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان رئیس‌کل، روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها و مسئولان ندامتگاه‌های استان البرز برگزار شد با تقدیر از اقدامات انجام‌شده، گفت: در دیداری که سال قبل از ندامتگاه مرکزی کرج داشتیم مصوبات مهمی برای کاهش مشکلات زندان‌های استان به تصویب رسید که بخش زیادی از آن مصوبات تاکنون اجرایی شده است تا جایی که رتبه استان البرز درزمینهٔ بازدید قضات از زندان‌ها در سال ۹۶ از رتبه ۲۵ کشوری به ۳ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه حبس زدایی نیازمند اقدامات جدی‌تر هستیم و از چشم‌اندازی که ترسیم‌شده بود فاصله زیادی داریم و متأسفانه برخی از همکاران قضایی به دلیل محدودیت‌ها یا تفاسیر متفاوت، از مجازات‌های جایگزین حبس کمتر استفاده می‌کنند که برای حل این مشکل باید روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها برگزاری برنامه‌های توجیهی و رفع موانع را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: اینکه زندان‌های ما چندین برابر بیش از ظرفیت اسمی خودپذیرای زندانیان باشند قابل‌قبول نیست درحالی‌که می‌توان با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندان و عواقب آن برای فرد و خانواده وی کاست.

فاضلیان همچنین با اشاره به آمار بازداشت موقت در سال ۹۶ متذکر شد: باید اداره کل زندان‌های استان البرز با توجه به آیین‌نامه بازداشتگاه‌های موقت نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌فوریت اقدام کند تا آن بخش از متهمان که دارای جرائم سبک و خفیف هستند به‌جای اعزام به زندان که منجر به بالا رفتن آمار ورودی زندان‌ها می‌شود به‌صورت موقت و مطابق شرایطی که در قانون پیش‌بینی‌شده است بدون آنکه در آمار ورودی زندان نام آن‌ها درج شود تا زمان مشخصی در این بازداشتگاه‌ها نگهداری شوند.

وی استقرار قاضی ناظر در زندان‌های استان را اقدام مهم و مؤثر دادگستری در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: باید اداره کل ثبت‌اسناد و املاک نیز در همه شهرستان‌های استان افراد خاصی را مأمور کند تا در نوبت پس از پایان ساعات اداری درزمینهٔ قرارهای تأمین و صدور قرار وثیقه مشکلی وجود نداشته باشد و متهم به دلیل عدم تأمین وثیقه به زندان نرود.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز همچنین با اشاره به خارج شدن زندان‌های قزل‌حصار و رجایی شهر از حوزه قضایی دادگستری استان البرز توضیح داد: با این تدبیر آیت‌الله آملی لاریجانی بخش زیادی از مشکلات استان در حوزه زندان‌ها برطرف شده و ما اکنون صرفاً بر روی ندامتگاه‌های مرکزی کرج و فردیس و حل مشکلات آن‌ها تمرکز داریم.

فاضلیان ضمن درخواست تجدیدنظر در شیوه‌های انتقال زندانیان به محاکم، گفت: در شرایط کنونی و پیشرفت‌های فنّاورانه، صرف مبالغ چند صد میلیون تومانی برای انتقال زندانیان به دادگاه‌ها قابل‌پذیرش نیست و معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان و اداره کل زندان‌ها حتماً برای حل این مشکل و جایگزین کردن سیستم‌های الکترونیکی به‌جای حضور متهم در دادگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 4336694

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری البرز زندان بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد مشهد مواد مخدر بیرجند هفته قوه قضاییه یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ