Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیرکشور  با اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن مکانی از سوی شهرداری ها ویژه فروش صنایع دستی استان در سراسر کشور گفت:خراسان جنوبی با وجود داشتن محصولاتی همچون زعفران باید بیش از پیش به سوی بسته بندی و فرآوری این محصول برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تلاش برای حل مشکلات با ایدرو و ایمیدرو در خصوص مشکلات فولاد قاین و ذغالسنگ طبس و همچنین شمش منیزیم موضوع دیگری بود که معاون وزیر کشور به آن پرداخت.

 

دین پرست همچنین به برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بهره برداری از 301 طرح اشاره کرد و افزود:در خراسان جنوبی ده طرح به بهره برداری خواهد رسید.

 

مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به مشکلات پیش آمده با ایدرو و ایمیدرو در واحدهایی همچون زغالسنگ طبس و فولاد قاین گفت:باید تکلیف فعالیت این دو سازمان برای این طرح ها هر چه سریعتر مشخص شود.

 

وی با اشاره به جلسه با مسئولان ایدرو برای بررسی مشکلات ذغالسنگ طبس افزود:در این  جلسه مسئولان ایدرو از تصمیم خود برای اجرای 5 طرح با سرمایه گذاری 45 میلیارد تومانی و اشتغال 500 نفر از جمله ساخت مواد اولیه داروسازی در استان خبر دادند که هنوز زمان آغاز این طرح را مشخص نکرده اند.

 

مروج الشریعه با اشاره به اینکه در زمینه جذب سرمایه گذار به یارانه حمل و نقل کالا و مواد اولیه نیاز داریم،گفت:ما از سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ها در این زمینه می خواهیم مجوز استفاده از منابع استانی را به ما بدهند.

 

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به درخواست خود برای تقسیم بندی استانها بر اساس شاخصی همچون مرزی بودن و محرومیت که در همایش استانداران کشور مطرح کرده بود،اظهار کرد:امروز خراسان جنوبی از لحاظ خشکسالی از بسیاری استان ها وضع بدتری دارد که ما مکاتباتی را در این زمینه انجام داده ایم.

 

وی به وجود سرمایه گذاری اروپایی ها برای انتقال آب با 7 میلیارد دلار سرمایه اشاره کرد و افزود:این سرمایه گذار 8 ماه است که معطل مانده اما امیدواریم با این سفر موضوع حل شود.

 

مروج الشریعه با اشاره به تعطیلی کارخانه شمش منیزیم فردوس گفت:باید مسئولان کشوری از اختیارات خود استنفاده کنند تا این کارخانه دوباره به تولید برگردد.

 

نبود کارشناس متخصص گمرک صنایع دستی، توسعه آبخیزداری ، عدم تفاوت سهمیه مرزنشینان در مقایسه با سایر استانها و غیر فعال بودن کارخانه قند قهستان نیز از سایر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/غ

وضعیت وخیم خراسان جنوبی از نظر خشکسالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر شدت بارش ها برخی محورهای مواصلاتی مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، علیرضا رضایی، ر اظهار کرد: هم اکنون کلیه محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به‌علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به‌علت طغیان رودخانه‌ها وآبگرفتگی آبنماها و محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود مسدود است.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و راهداری در کنار پلیس به خدمت رسانی و کمک به حادثه دیدگان و بازگشایی معابر مشغولند، از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد غیر ضروری در این محورها خودداری کنند.

کد خبر 750283

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی