Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:19:26 GMT

رئیس فدراسیون نجات غریق: در سخت افزاری مشکل داریم

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۳۵۶۱

رئیس فدراسیون نجات غریق: در سخت افزاری مشکل داریم

ایلخان نوری گفت: از وزارت کشور برای حمایت فدراسیون نجات غریق و غواصی درخواست حمایت کرده ایم و در مسائل سخت افزاری مشکل زیادی داریم.

ایلخان نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه های فدراسیون نجات غریق و غواصی توضیح داد: طبق شرح وظایف فدراسیون نجات غریق و غواصی، پرورش نیروهای متخصص و نظارت بر اماکن آبی کشور از وظایف این فدراسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز با توجه به این مسئله بیشترین سرمایه و وقت خود را در بحث آموزش مصرف می‌کنیم. ساماندهی سواحل کشور نیز در فصول گرم سال بر عهده نیروهای متخصص برای امداد و نجات به علاوه جمعیت خوب حلال احمر و نیروی انتظامی است که نوک پیکان هستند، فدراسیون نیز برای رسیدن به این مهم برنامه هایی را برای اجرا در کل سطح کشور دارد.

او با شاره به اهمیت پرورش نیروهای متخصص امداد نجات با کیفیت، افزود: برای بهتر شدن روند آموزش نیروهای متخصص امداد و نجات، کلاس های آموزشی را مد نظر داریم که برای بالا بودن سطح این کلاس ها قصد داریم از مدرس های بین المللی، در دو بخش بانوان و آقایان استفاده کنیم تا یک برنامه بروز رسانی برای افراد ما باشد. در بحث نجات غریق نیز قصد داریم آموزش های خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

رئیس فدارسیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: با این حال نیاز زیادی که این فدراسیون دارد، در بحث تجهیزات اصلی امداد و نجات است. در بحث نیروی انسانی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نیروی متخصص در کل کشور داریم که آمار خوبی است اما از نظر سخت افزاری مشکل زیادی وجود دارد و باید حمایت شویم.

او در پاسخ به این سوال که، آیا این آمار برای جمعیت ایران مناسب است؟ توضیح داد: ما در چشم اندازی که برای خود تعریف کرده‌ام، باید یک درصد از مردم کل کشور با فنون نجات غریق آشنایی داشته باشند. آشنایی داشتن به این معنا نیست که کارت نجات غریق دریافت کنند، یکی از بحث های مهم حفظ کیفیت در کنار رشد کمی است. اگر بتوانیم نیروهای خود را افزایش دهیم و کیفیت آن ها نیز کاهش نیابد آن موقع است که موفق شده‌ایم.

نوری ادامه داد: همانطور که می دانید نجات غریق با جان مردم سر و کار دارد، به همین دلیل تفاوت هایی در بحث آموزش با سایر رشته های ورزشی دارد و از این رو دوره های آموزشی هم در این رشته طولانی تر است. برای رسیدن به این هدف کارهای خود را در سه بخش امداد رسانی، غواصی و آب درمانی شروع کرده ایم و آماری هم که از تعداد نیروها اعلام کردم آمار خوبی است. برای مثال در استان مازندران حدود ۱۱ هزار منجی داریم که کافی است و سالانه با ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ منجی کل نوار ساحلی این منطقه را پوشش می دهیم و در بحث نیروی انسانی مشکلی نداریم. اما به دلیل اینکه وظیفه ما امداد و نجات است، بحث و مشکل اصلی کمبود تجهیزات امداد و نجات است. با توجه به این که ساماندهی سواحل کشور بر عهده وزارت کشور است، برای حل این مشکل از وزارت محترم کشور خواهش کرده ایم تا با افزایش بودجه ما را در این بحث یاری کنند.

او با اشاره به اینکه فدراسیون نجات غریق هم ورزشی است و هم ارگانی برای امداد و نجات، توضیح داد: با توجه به این دو موضوع مهم به اندازه ای بودجه نداریم که تجهیزات لازمه را تهیه کنیم. تنها خواسته ما افزایش و تامین بودجه مورد نیاز است. خوشبختانه ارتباط لازمه را در جهان داریم، سمت بین المللی داریم و با داشتن این جایگاه ها هم می توانیم نیازهای خود را در صورت وجود بودجه تامین کنیم اما به حمایت نیاز داریم تا تجهیزات به روزی را وارد کشور کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در مورد اهداف فدراسیون جهانی از برگزاری مسابقات جهانی توضیح داد: فدراسیون جهانی برای اینکه نیروهای متخصص خوب، قوی و قدرتمندی را پرورش دهد، مسابقات جهانی را در سال های زوج برگزار می کند. تیم ملی کشور ما نیز از سال ۲۰۰۹  به صورت منظم در مسابقات بین المللی و از سال ۲۰۱۰  در مسابقات قهرمانی جهان که در مصر بود شرکت کرده است. حاصل تلاش ملی پوشان غریق نجان و غواصی ۲۸ مدال مختلف درسطح جهان و ۴۵ مدال آسیایی بوده است و رتبه خوبی دارند. استرالیا مهد نجات غریق دنیا است و امسال هم مسابقات قهرمانی جهان در این کشور برگزار می شود. اردوهای تیم ملی ایران نیز برای حضور در این مسابقات آغاز شده است. هدف ما اعزام تیم قدرتمند به استرالیا است تا با کسب نتایج خوب پرچم ایران را بالاتر ببریم. البته آشنا شدن مردم با این رشته نیز از دیگر اهداف فدراسیون است که از این رو مسابقات قهرمانی کشور و لیگ غریق نجات نیز به صورت منظم پیگیری می شوند.

او افزود: همچنین در بحث ساحلی تعامل خوبی با فدرایسیون دو میدانی داشته ایم و طبیعی است که در مسابقات ساحل ۹۰ متر سرعت، ۴ در ۹۰ متر و پرچم، دونده ها حرف اصلی را می زنند، همچنین این نفراتی که از بین دونده ها و دوومیدانی کارها به اردو آمده اند در فدراسیون نجات غریق آموزش می ببنند. البته بحث مهمی که الان وجود دارد مسابقات بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است که با توجه به الویت های ورزشکاران، به رئیس فدراسیون دوومیدانی گفته ام اگر کمکی هم بتوانیم انجام دهیم این فدراسیون را حمایت می کنیم چون هدف همه ما موفقیت ایران است.

رئیس فدراسیون نجات غریق ادامه داد: همچنین قرار است تیم ملی ایران با یک تیم دو نفره و با دعوت فدراسیون جهانی، برای نخسین بار در مسابقات "فین سوئیمینگ و فری دایوینگ" شرکت کند که امیدوارم نتایج خوبی را در این مسابقات کسب کنند.

ایلخان نوری در پایان این گفت و گو، در خصوص برنامه های این فدراسیون برای ماه های گرم و فصل شنای پیش رو در راستای جلوگیری از خطرات احتمالی موجود برای گردشگران در سواحل کشور، گفت: اگر همین امروز آمار امسال را نسبت به سال گذشته مقایسه کنیم، کاهش چمشگیری را در بین حوادث غرق شده داشته ایم. نیروهای فدراسیون در سواحل شمالی کشور مستقر هستند وهمه نیروها پخش شده اند تا با یک عملکرد مناسب، در پایان فصل شنا کاهش چشمگیری در این بحث داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایلخان نوری فدراسیون نجات غریق و غواصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی

مدیر روابط بین الملل فدراسیون دوومیدانی از ثبت تقویم مسابقات قهرمانی کشوری ایران در فدراسیون جهانی دوومیدانی خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی طهایی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی اظهار داشت: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می‌کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس 5 مسابقه و بالاترین رتبه‌ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می‌کنند. این امتیاز بر مبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده‌اند.

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

 

وی افزود: این رنکینگ‌ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او W که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می‌شود و 370 امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه‌ای در رده های DF، GF و ABCDEF برگزار می شود.

مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات F، دارا 15 امتیاز است و قهرمانی کشورها در رده ب قرار می گیرد و 100 امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال 2023 فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 6 ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص مطیعی سرپرست فدراسیون و معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا  مسابقات قهرمانی کشور ایران 100 امتیاز  دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است اما با پیگیری‌های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در 27 و 28 خرداد و مردان که در 7 و 8 تیر برگزار می‌شود، در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد.

طهایی گفت: خدا را شکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته‌ است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی