Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گرچه امروزه به‌دلیل رشد بی‌رویه جرایم وآمارفزاینده پرونده‌ها، گاهی چاره‌ای جز بکارگیری قضاتی که بتازگی وارد دستگاه قضایی شده‌اند؛ در تهران و مراکز استان‌ها وجود ندارد، اما سابق براین، به‌دلیل پیچیدگی‌های خاص جرایم ارتکابی در پایتخت و مراکز استان‌ها که رسیدگی به آنها علاوه بر دانش حقوقی مستلزم داشتن تجربه عملی و کسب پختگی لازم بود، تحت هیچ شرایطی قضات تازه کار را در تهران و مراکز استان‌ها به‌کار نمی‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضات پس‌از چندین سال دست‌ و پنجه نرم کردن با پرونده‌هایی که نسبتاً سبک‌تر هستند، به شهرهای بزرگ‌تر منتقل می‌شدند.

از این‌رو ناچار بودم مدتی دور از خانواده و محل سکونتم خدمت کنم. پس‌از اتمام کارآموزی و گرفتن ابلاغ قضایی، دوشنبه روزی بود که خودم را به‌محل خدمتم معرفی و شروع به کارم را اعلام کردم. بنا داشتم آخرهفته به تهران برگردم. وقت اداری روز پنجشنبه روبه اتمام بود که دادستان به من گفت عازم سفر هستند و همکاری هم که قراربوده روزجمعه کشیک باشد، این هفته نیستند. کاری برایشان پیش آمده و امروز می‌خواهند به شهرستان بروند. بقیه همکاران نیزروز جمعه نیستند. بخواهی نخواهی، ظاهراً زحمت این هفته افتاده گردن شما. به شوخی گفتم: مثل اینکه همه باهم تبانی کرده‌اید! لااقل بگذارید از راه برسیم و عرقمان خشک بشود، بعد! به ناچار پذیرفتم. جمعه صبح زود صبحانه را آماده کردم تا پس‌از صرف آن به محل خدمت بروم. اولین لقمه را هنوز نخورده بودم که زنگ در به صدا درآمد. حدس زدم احتمالاً اتفاقی افتاده است که به این زودی آمده‌اند دنبال من. سریع آماده شدم رفتم پایین. وقتی در خانه را بازکردم. دیدم یک آمبولانس نظامی جلوی در ایستاده است. پرسیدم چه خبرشده و چرا آمدید اینجا؟ گفتند: منزلتان تلفن نداشت ناچارشدیم با آمبولانس بیاییم اینجا. پرسیدم حالاچرا با آمبولانس؟ گفتند: چون قتلی اتفاق افتاده است. ابتدا فکرکردم، حتماً هماهنگی‌های لازم را با سایر عواملی که باید سرصحنه جنایت Crime حضوریابند انجام داده‌اند و بعد برای تسریع درکار با آمبولانس آمده‌اند دنبال من. درحین اینکه در خودرو را بازکردم تا سوارشوم، پرسیدم حالا این قتل Murder کجا اتفاق افتاده است؟ قاتل The Murderer فرارکرده یا دستگیر شده؟ گفتند: همین جاست! پشت آمبولانس است. وقتی در عقب آمبولانس رابازکردم. دیدم جسدی را داخل آن گذاشته‌اند و یک سرباز نیز که دستش رابادستبند به کنارتخت آمبولانس بسته‌اند، پشت آمبولانس نشسته است. از فردی که همراه راننده آمبولانس آمده بود پرسیدم حالا این سرباز بیچاره را برای چه این جوری آورده‌اید؟ گفتند: ایشان همان متهمی است که مرتکب قتل شده است و برای آنکه یک موقع فرار Escape نکند، با دستبند دستش را به تخت بستیم. گفتم: آخر، قاضی Judge باید بیاید سرصحنه جنایت، نه اینکه صحنه جنایت را بیاورند نزد قاضی!! گفتند: چون روزجمعه بود و مسئولان و فرماندهان نبودند، برای اینکه صحنه جنایت به هم نخورد، قاتل راهم گرفتیم و با مقتول هردویشان را آوردیم اینجا!!

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم از جسد وحید مرادی در پزشکی قانونی + جزییات

نیلوفر زن بیوه ای بود که سعید شبانه با قمه سراغش رفت

جنجال بر سر لباس های ملانیا و ایوانکا ترامپ + تصاویر

آخرین فیلم از وحید مرادی قبل از کشته شدن در زندان کرج + تصویر

فوری / وحید مرادی در زندان کرج کشته شد + عکس

واکنش پزشک جنجالی تلویزیون به تمسخرها و انتقادات در فضای مجازی

قرار زایمان یک هفته پس از کنکور بود بچه عجول بود! + عکس

20 خودروی نمایندگان مجلس به سرقت رفت + جزییات

ابرها و برف های ایران در آسمان دزدیده می شوند!

درگیری خونین آقای خواننده با قهرمان کشتی جهان در آبادان

پسر فرماندار در هواپیما دختری را آزار داد! / این مرد آزاد است

شوک بزرگ به ابراهیم تاتلیس/ این بار پسرش تهدید به قتل شد

این مرد مار زنگی زخمی را به داخل ماشین همسایه انداخت +عکس

ببینید 11 عضو خانواده هندی را چطور کنارهم دار زده اند! + فیلم 16+

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

تجاوزکفتار پیربه نوه ونتیجه اش/ پدربزرگ کثیفم را به طرز فجیعی کشتم!+عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

تجاوز یعنی رابطه بدون موافقت زن و مرد!

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت سفر جنایت Crime قتل Murder قاتل The Murderer فرار Escape قاضی Judge اخبار حوادث استان تهران تهران دادگاه کیفری رئیس صحنه جنایت عکس دختر زن قتل رکنا فیلم مرد من ازدواج معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم رسیدگی به پرونده تتلو با یک اشتباه کردم ساده | آموزش مناسبی ندیدم!

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش میزان، در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری اتهامات را به امیرحسین مقصودلو تفهیم کرد و به متهم گفت در این جلسه آخرین دفاعیات خود را بیان کند.

نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: بیشتر مخاطبان شما جوانان و نوجوانان بودند و تحت تاثیر موادمخدری که مصرف می‌کردید و آن را ترویج می‌دادید قرار می‌گرفتند.

متهم پاسخ داد: قصدم ترویج موادمخدر نبود، می‌خواستم برای کسانی که آلوده به مشروبات الکی و مواد مخدر هستند جایگزین گیاهی معرفی کنم تا ضرر کمتری داشته باشد که این اشتباه بوده و اشتباهم را می‌پذیرم.

تتلو سپس در پاسخ به سوال نماینده دادستان که چرا صفحه اینستاگرام شما بسته شد، گفت: در یک استوری اینستاگرام از خانم‌های ۱۵ تا ۲۰ سال برای ساخت ویدیوی یکی از آهنگ‌ها دعوت شد که طبق قانون اروپا این موضوع را کودک‌آزاری تلقی کردند و صفحه را بستند.

متهم در دفاعیات خود مجددا اعلام کرد: قطعا اشتباهاتی داشتم و خیلی از رفتار‌های من اشتباه بوده است. به خاطر اشتباهاتی که داشتم معذرت‌خواهی می‌کنم.

قاضی افشاری خطاب به متهم گفت: چه تضمینی است که اشتباهات شما مجددا تکرار نشود؟ شما در گذشته هم ابراز پشیمانی کردید، ولی مجدد به کار خود ادامه دادید.

متهم پاسخ داد: آموزش مناسبی ندیدم و اشتباه کردم!

پس از اخذ دفاعیات متهم، نماینده دادستان اعلام کرد با توجه به کیفرخواست صادره، مستندات موجود در پرونده و اظهارات متهم تقاضای رسیدگی و صدور حکم عادلانه را دارم.

در بخش دیگری از آخرین جلسه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو، وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: طبق صحبت‌‎هایی که با متهم داشتم تاکید کرده که می‌خواهد به جوان‌ها و نوجوان‌ها بگوید من تا آخر این راه را رفته‌ام، چیزی در پایان راهی که من رفتم نبوده است شما اشتباه من را نکنید.

وکیل متهم ادامه داد: دولت‌های متخاصم برای استفاده ابزاری از امثال امیرحسین مقصودلو فرش قرمز پهن کرده‌اند.

وی افزود: متهم در اظهارات خود بیان کرده است که قصدی جهت تحقق نتیجه و انجام فعالیت تبلیغی یا ایجاد خلل در امنیت داخلی کشور نداشته و عنصر معنوی جرم قابل احراز نیست.

وکیل تتلو درباره تبلیغ سایت‌های شرط بندی از سوی موکل خود بیان کرد: متهم پس از تبلیغ سایت شرط‌بندی وقتی متوجه می‌شود افراد از این مسیر متضرر می‌شوند، بلافاصله موضع خود را تغییر می‌دهد.

وکیل در پایان از قاضی تقاضا کرد حکمی عادلانه و قانونی در خصوص موکلش اتخاذ شود.

پس از اظهارات وکیل و اخذ دفاعیات متهم، قاضی افشاری گفت: با توجه به اخذ آخرین دفاع و پایان رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو پایان رسیدگی را اعلام می‌کنم و در موعد قانونی رای صادر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام ختم رسیدگی به پرونده امیرحسین مقصودلو/ تتلو: اشتباهم را می‌پذیرم + عکس
  • قتل خونین مرد گمشده توسط ۲ دوست چاقوکش در اتوبان همت
  • ختم رسیدگی به پرونده تتلو با یک اشتباه کردم ساده | آموزش مناسبی ندیدم!
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • وقوع سه همسرکُشی در مشهد
  • وقوع ۳ همسرکُشی در شبانه روز گذشته در مشهد
  • شب هولناک در مشهد / جزئیات ۳ همسرکُشی
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار