Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق - ایرنا - گروه 'تحریرالشام' (جبهه النصره سابق) در بیانیه ای بر ادامه اعمال تروریستی در سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، این گروه تروریستی روز سه شنبه در بیانیه خود اعلام کرد که هرگونه مذاکره با طرف روسی برای خروج از جنوب سوریه را رد می کند.
تحریرالشام ادامه داد که خروج تروریست ها از جنوب سوریه به طرف شمال این کشور در مقابل تحویل سلاح های سنگین خود قابل قبول نیست و تا آخرین نفس به مقابله با ارتش و نیروهای مسلح سوریه ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در چند روز گذشته با شدت گرفتن عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق جنوبی این کشور و پس از تسلیم شماری از تروریست ها برخی گروه ها به باقیمانده های گروه تروریستی 'داعش' و گروه موسوم به 'ارتش خالد بن ولید' از زیر شاخه های داعش در منطقه 'حوض یرموک' در جنوب غرب سوریه پیوستند.
نهاد موسوم به 'دیده بان حقوق بشر' سوریه دیروز اعلام کرد که ارتش و نیروهای مسلح این کشور پس از چند روز عملیات، کنترل 58 درصد استان 'درعا' در جنوب سوریه را به دست گرفتند.
پیشروی های ارتش سوریه در استان درعا در جنوب این کشور همچنان با سرعت و برخلاف پیش بینی های اولیه ادامه دارد.
ارتش سوریه با آغاز عملیات آزادسازی استان درعا در 12 روز گذشته تاکنون، با شکست گروه های تروریستی بر بیش از 65 شهرک و روستا مسلط شده است.
ارتش سوریه عملیاتی را از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کرد.
پس از آزاد سازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'ریف دمشق'، هم اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های اشغالی جولان سوریه قرار دارد.
ارتش سوریه در صدد تسلط یافتن بر مرزهای این کشور با اردن است و این نبرد همچنین بی هیچ شک و تردیدی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه بی طرف در جنوب این کشور پایان داده و امکان بازگشایی گذرگاه مرزی بین اردن و سوریه را فراهم خواهد کرد.
اردن در ماه های اخیر به خاطر افزایش مشکلات اقتصادی و بسته شدن 'گذرگاه نصیب' در هشت سال گذشته همواره خواستار بازگشایی این گذرگاه بوده است.
بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 کشور جهان در بیش از 100 گروه تروریستی در جریان بحران سوریه حضور دارند، ولی نتوانسته اند تاکنون به اهداف مورد نظر حامیان خود برسند.
این گروه های تروریستی از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تامین مالی و حمایت نظامی می شوند. در عین حال به دلیل اختلافات اهداف این کشورها در سوریه، گروه های تروریستی در اکثر مواقع با یکدیگر درگیر می شوند و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.
خاورم**8005**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه تحريرالشام استان درعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز بارش‌ در استان‌های خوزستان، کهگیلویه ‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، و خراسان جنوبی شدت خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • کاهش نرخ ارز قطعا ادامه دارد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه