Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمه شدگانی که تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند ، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج ، به طور موقت قادر به کار نباشند ، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را خواهند داشت .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، غرامت دستمزد به وجوهی اطلاق می شود که از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگانی که به سبب بیماری یا آسیب های ناشی از حادثه ، به طور موقت قادر به کار نیستند ، پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه شدگانی که تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند ، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج ، به طور موقت قادر به کار نباشند ، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را خواهند داشت .

برای دریافت این غرامت ، بیمه شده باید این شرایط را داشته باشد.

نداشتن اشتغال به کار در ایام بیماری : چنانچه بیمه شده با وجود بیماری ، به کار ادامه دهد ، غرامت دستمزد ایام بیماری به وی پرداخت نمی شود.

دریافت نکردن مزد یا حقوق : چنانچه بیمه شده در ایام بیماری ، از کارفرما مزد یا حقوق دریافت کند ، سازمان تامین اجتماعی تنها خدمات درمانی را به بیمه شده ارایه می دهد و غرامت دستمزد نمی پردازد.

قبل از شروع بیماری ، رابطه کارگر و کارفرما قطع نشده باشد .

مدت استراحت بیمه شده به تایید پزشک معالج یا شورای پزشکی تامین اجتماعی برسد .

بیمه شده در ایام بیماری بازخرید نشده ، استعفا نداده یا اخراج نشده باشد.

پرداخت غرامت دستمزد ، محدودیت زمانی ندارد .

برای مدت پرداخت غرامت دستمزد ، محدودیت زمانی و تعداد دفعات وجود ندارد و تا زمانی که بیمه شده بر حسب تشخیص سازمان قادر به کار نباشد و به موجب مقررات تامین اجتماعی ، از کارافتاده شناخته نشده باشد ، پرداخت دستمزد ادامه می یابد.

زمان محاسبه و پرداخت غرامت دستمزد با توجه به وضعیت بیمه شده ، تابع یکی از این شرایط است :

غرامت دستمزد از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری حرفه ای قادر به کار نباشد ، پرداخت می شود .

غرامت دستمزد بیمه شده ای که بر اثر بیماری عادی در بیمارستان بستری شود ، از اولین روز محاسبه و پرداخت میشود.

غرامت دستمزد بیمه شده ای که بر اثر بیماری عادی قادر به کار نباشد و به صورت سرپایی درمان شود از روز چهارم محاسبه و پرداخت می شود .

غرامت  دستمزد بیمه شدگانی که بر اثر بیماری عادی قادر به کار نیستند و در بیمارستان بستری نمی شوند در چند مورد از روز اول محاسبه و پرداخت می شود :

در صورتی که بیماری بیمه شده در ادامه بیماری قبلی باشد.

بیمه شده ابتدا به صورت سرپایی درمان و بعد بستری شود .

بیمه شده در زمره جانبازان جان بر کف انقلاب اسلامی باشد.

برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری ، بیمه شده باید با در دست داشتن اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشکی معتبر به شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند

مدت دریافت غرامت دستمزد ، جزو سابقه پرداخت حق بیمه محاسبه می شود .

میزان غرامت دستمزد جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ، معادل صدر دصد حقوق و مزایای زمان اشتغال آنان است .

*شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری اعلام شد

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: بیمه شدگانی که بر اثر بیماری یا آسیب های ناشی از حادثه، تحت معالجات پزشکی یا درمان های توان بخشی قرار می‌گیرند، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج، به طور موقت قادر به کار نباشند، استحقاق دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری را به عنوان یکی از حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی خواهند داشت.

شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری عبارت است از:‌ نداشتن اشتغال به کار در ایام بیماری، دریافت نکردن مزد یا حقوق، عدم قطع رابطه کارگر و کارفرمایی قبل از شروع بیماری، تایید مدت استراحت بیمه شده توسط پزشک معالج یا شورای پزشکی تامین اجتماعی و عدم بازخرید، استعفا یا اخراج بیمه شده در ایام بیماری.

برای مدت پرداخت این نوع غرامت، محدودیت زمانی و تعداد دفعات وجود ندارد و تا زمانی که بیمه شده بر حسب تشخیص سازمان تامین اجتماعی قادر به کار نباشد و به موجب قوانین این سازمان، از کارافتاده شناخته نشده باشد، پرداخت غرامت دستمزد ادامه می‌یابد و مدت دریافت آن جزو سابقه پرداخت حق بیمه محسوب می‌شود.

برای دریافت این نوع غرامت بیمه شده باید اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشکی معتبر را به شعبه سازمان تأمین اجتماعی ارائه کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه بیمه تامین اجتماعی غرامت دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد

شهردار بندرعباس از به روز شدن حقوق و بیمه کارگران خبرداد و گفت: طبق کار خوبی که انجام شده در شهرداری بندرعباس ابتدا کارگران حقوق و مزایا دریافت می کنند و سپس سایر کارمندان و مدیران حقوق خود را دریافت می کنند. - اخبار استانها -

مهدی نوبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: خدا را شکر هستیم توانستیم با همکاری و همراهی شورای شهر بندرعباس موفق شدیم مراسم بزرگداشت و گرامیداشتی در شان کارگران عزیز شهرداری برگزار و 2500 از کارگران شامل پاکبانان و همکاران تنظیف شهری و سایر بخش‌های شهرداری در این مراسم حاضر شدند. 

وی افزود: برای هر کارگر در این روز یک میلیون تومان پاداش در نظر گرفتیم که به حساب کارگران واریز می‌شود امیدواریم در زمینه بیمه و حقوق کارگران هم کارهای خوبی صورت پذیرفته و تلاش کردیم که مشکلات به حداقل برسد. 

شهردار بندرعباس گفت: خوشبختانه با تامین منابع توانسته ایم حقوق و بیمه کارگران را به روز کنیم که خود گام مهمی در راستای احقاق حق کارگران بود بیمه برای کارگران بسیار مهم است زیرا در سرنوشت و آینده کارگران بسیار تأثیرگذار است در همین راستا بیمه کارگران شهرداری در موعد مقرر پرداخت می‌شود تا مشکل سنوات و درمانی برای این عزیزان بوجود نیاید.   

وی تصریح کرد: طبق کار خوبی که انجام شده در شهرداری بندرعباس ابتدا کارگران حقوق و مزایا دریافت می کنند و سپس سایر کارمندان و مدیران حقوق خود را دریافت می کنند. 

نوبانی تاکید کرد: برای مجموعه شهرداری ؛کارگران و کارمندان فرقی نمی‌کنند، هر خدمت رفاهی که به عزیزان قراردادی و رسمی داده می‌شود به کارگران عزیز شرکتی نیز داده خواهد شد. 

وی تصریح کرد: اگر امروز فضای سبز شهر تغییر کرده و فضاهای عمومی شهر نظیف است و مردم از آن لذت می‌برند و حالشان خوب است ،حاصل زحمت و همت این عزیزان است. 

شهردار بندرعباس گفت: در ساعاتی از شب که همه ما به استراحت می‌پردازیم کارگران عزیز شهرداری مشغول تنظیف شهر و آماده کردن آن برای حضور روز بعد شهروندان هستند. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)