Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسی و رونالدو هر دو به پایان خط رسیدند در یک روز، درست مثل روز‌هایی که هر دو به جام‌ها و جوایز متعدد و مختلف می‌رسیدند.

به گزارش شریان نیوز،همه نگاه‌ها به بازیکنانش بود که روی سر و کول هم پریده بودند و بابت زدن گل دوم، که در نهایت گل پیروزی اروگوئه مقابل پرتغال شد، جشن گرفته بودند. اما اسکار تابارس- سرمربی اروگوئه- به سختی و با کمک عصا از روی نیمکت خود در ورزشگاه فیشت بلند شد و در حالی که مشخص بود با درد قدم برمی‌دارد خودش را به کنار خط رساند تا به مدافع تیمش نکته‌ای بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذر عمر او را ضعیف‌تر کرده، اما بیماری عصبی مرموزی که از آن رنج می‌برد باعث نشده از اعتبارش و از اشتیاقش برای کار کم شود و زمانی که لنگان‌لنگان خودش را به کنفرانس مطبوعاتی رساند، خبرنگارانی که از او سؤال می‌پرسیدند در شروع حرف‌های خود، او را استاد خطاب می‌کردند.
کسی دقیقاً نمی‌داند بیماری اش چیست، چون خودش در این مورد حرفی نمی‌زند. آنچه همه می‌دانند این است که تابارس حاضر نیست جلوی بیماری اش تسلیم شود و اینکه او حالا با همین شرایط تیمش را به یک‌چهارم نهایی جام جهانی رسانده است.
مثل برق
گذر عمر و سن و سال، در نهایت هرکس را با سؤالاتی مواجه می‌کند، حتی دو فوق‌ستاره فوتبال جهان هم که چند سالی است این ورزش را تحت سلطه خود درآورده‌اند در اولین روز مرحله حذفی جام جهانی شاهد درخشش جوانی به نام کیلیان امباپه بودند که مثل برق و باد در زمین می‌تاخت و کسی جلودارش نبود.
خیلی‌ها امیدوار بودند شنبه روز لیونل مسی و کریستیانو رونالدو باشد و آن‌ها بتوانند با رساندن تیم‌هایشان به مرحله بعد، فصل جدیدی را در تاریخ جام جهانی رقم بزنند و هفته بعد در شهر نیژنی روسیه رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.
اما این اتفاق نیفتاد و اروگوئه و فرانسه بودند که به مرحله یک‌چهارم رسیدند. شاید این برای اولین بار در دوران فوتبال این دو ستاره باشد که این حس عمومی به وجود آمده که فصل رونالدو و مسی به سر آمده است.
ناکام
جام جهانی بعدی در قطر، مسی ۳۵ ساله است و رونالدو ۳۷ ساله. آن‌ها در حالی این بار هم ناکام ماندند که هر دو در تمام جام‌های جهانی که حضور داشته‌اند نتوانسته‌اند در مرحله حذفی به گل برسند.
بعید است آن‌ها برگردند. مسی و رونالدو به اینکه ناکام باشند عادت ندارند بلکه سال‌هاست موفقیت در بالاترین سطح بزرگترین تورنمنت‌ها را تجربه کرده‌اند. آن‌ها جاه‌طلب هستند و شکست پشت شکست برای‌شان معنا ندارد.
حالا زمانی است که باید چوب ماراتن را به دیگری بدهند. الان نوبت تماشای درخشش امباپه، ادن آزار، لوکا مودریچ، لوکاکو، کوتینیو و ایسکو در فوتبال جهان رسیده است.
می و رونالدو بیش از یک دهه است منتقدی نداشته‌اند و یا اگر هم داشته‌اند با قدرتنمایی و حکومت خود بر فوتبال جهان همه آن‌ها را کنار زده‌اند، رقیبی جدی هم در سطح خودشان نداشته‌اند. باید امیدوار باشیم خداحافظی و کنار رفتن آن‌ها از عرصه فوتبال طولانی باشد و حالا حالا‌ها اتفاق نیفتد، اما آنچه شنبه‌شب دیدیم، به آغاز یک پایان برای دو موجود فضایی فوتبال شبیه بود. دو نیمه جدانشدنی
به نظر می‌رسید آن‌ها نیمه جدانشدنی یکدیگر هستند که یکی بدون دیگری نمی‌تواند باقی بماند. اول نوبت مسی بود که با درخشش امباپه جوان و تیم ملی فرانسه در شهر کازان، غزل خداحافظی را خواند و چند ساعت بعد، ۱۵۰۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر در شهر سوچی، نوبت به رونالدو رسید که برای نجات تیمش از دام اروگوئه تقلا کرد، اما ناکام ماند.
جام جهانی در یک روز هر دو ستاره را از دست داد، اما اوضاع آن‌قدر خوب است که انگار نه انگار مسی و رونالدو از جام کنار رفته‌اند. برای اولین بار در دوران فوتبال درخشان این دو، این‌طور حس می‌شود که مسی و رونالدو هم به گذشته تعلق دارند و حالا باید نگاه‌ها رو به جلو باشد. شکست ۲ بر یک پرتغال مقابل اروگوئه کنار دریای سیاه، این پیام را به همراه داشت که صف سوپراستار‌های فوتبال جهان به هم خورده و حالا چهره‌های جدیدی را به خود می‌بیند. رونالدو بعد از بازی گفت: الان زمان مناسبی برای صحبت کردن در مورد آینده او نیست، اما احتمالاً خودش هم می‌داند خیلی بعید است در جام جهانی قطر حضور داشته باشد.
بز‌ها
هر دو ادعا دارند بهترین بازیکن تاریخ هستند. یکی با بز عکس می‌گیرد و دیگری ریش خود را مدل بزی می‌گذارد. بز به معنی Goat در انگلیسی است که مخفف کلمه بهترین همه تاریخ نیز دقیقاً همین چهار حرف انگلیسی می‌شود. دو ستاره در آخرین نبرد خود در جام جهانی هم تا لحظه آخر جنگیدند تا برتری خود را فریاد بزنند، اما نه کنار دستی‌هایشان توانایی یاری آن‌ها را داشتند و نه تیم‌های حریف‌شان حاضر بودند کوتاه بیایند. ستاره آن‌ها رو به خاموشی است.
طوری می‌جنگیدند که گویی فراموش کرده بودند دیگرانی هم هستند که در این مبارزه حضور دارند. دیگر فقط آن‌ها نیستند که یکه‌تازی می‌کنند. بیش از یک دهه است هر دو نفر بر فوتبال جهان حکمرانی می‌کنند و جام‌ها و جوایز را یکی پس از دیگری به دست می‌آورند، اما روز شنبه دیدند که از قله افتاده‌اند، هر دو با هم، هر دو همزمان.
نابغه و حرفه‌ای
نابغه کوچک (مسی) و ورزشکار سوپرحرفه‌ای (رونالدو) هر دو به پایان خط رسیدند در یک روز، درست مثل روز‌هایی که هر دو به جام‌ها و جوایز متعدد و مختلف می‌رسیدند.
اسکار تابارس بعد از بازی با عصا بلند شد، لنگان‌لنگان و آرام خود را به میانه زمین رساند، میانه زمین ورزشگاه خالی شهر سوچی، او گذر عمر را به خوبی حس کرده، اما تسیلم نشده. مسی و رونالدو هم باید الگو‌هایی مثل او را از اینجا به بعد برای خود پیدا کنند. گذر عمر به کسی رحم نمی‌کند.   منبع: خبرورزشی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تمدیدی پرسپولیس مشخص شد

یکی از بحث‌های داغ پیرامون باشگاه پرسپولیس داستان تمدید قرارداد ستاره‌های این تیم است. بیشتر از ۱۰ بازیکن این تیم که اکثرا هم جزو ستاره‌های تاثیرگذار پرسپولیس به حساب می‌آیند، در پایان همین فصل بازیکن آزاد خواهند شد. با این حال تا حالا تماسی برای تمدید قرارداد با این نفرات گرفته نشده و تکلیف این بازیکنان برای فصل بعد مشخص نیست. اوسمار سرمربی موفق پرسپولیس که این تیم را متحول کرده و نتایج خوبی هم گرفته هم در پایان فصل قراردادش به پایان می‌رسد.

باشگاه پرسپولیس از این مربی برنامه گرفته و مذاکرات ابتدایی را با او برای تمدید قرارداد انجام داده است. خود اوسمار هم به ماندن در پرسپولیس علاقه دارد ولی فعلا تمرکزش را روی بازی حساس باقی مانده تیمش گذاشته است. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که مدیران این باشگاه در ابتدا می‌خواهند قرارداد اوسمار را تمدید کنند و سپس به سراغ مذاکره برای تمدید قرارداد با ستاره‌های تیمشان بروند. باشگاه پرسپولیس می‌خواهد بعد از تمدید قرارداد با اوسمار و مشخص شدن تکلیف نیمکت این تیم برای فصل آینده، با بازیکنان مدنظر اوسمار تمدید کند و در واقع بر اساس برنامه سرمربی برزیلی تیمش را برای سال آینده ببندد.

منبع: خبر ورزشی

tags # اوسمار ویرا ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • اولین تمدیدی پرسپولیس مشخص شد
  • باشگاه قطری روی سه ستاره پرسپولیس دست گذاشت
  • کمین باشگاه قطری برای ستاره های پرسپولیس؛ این سه نفر را می‌خواهیم!
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال