Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدفرید لطیفی روز سه شنبه در کارگاه منطقه ای مدیریت خطر حوادث و مخاطرات طبیعی ویژه مراکز توانبخشی نگهداری معلولین شمالغرب کشور در تبریز با بیان اینکه همواره در معرض مخاطرات طبیعی و انسان ساخت هستیم، اظهار داشت: همه مخاطرات قابل پیش بینی است و با داشتن برنامه مشخص عملیاتی می توان از تبعات آن پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بخشی از معلولیت ها حاصل مخاطرات و حوادث طبیعی است، خاطرنشان کرد: شیوه های نادرست نجات و دخالت افراد آموزش ندیده به دامنه آسیب ها می افزاید.
لطیفی با اعلام اینکه طرح جامع بازسازی و بازتوانی آسیب های ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور تهیه شده است، گفت: در این طرح وظیفه دستگاه های متولی و زمان ورود و خروج شان در منطقه حادثه دیده مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه با ابلاغ طرح جامع، ناهماهنگی بین دستگاه ها خود را نشان داد، اظهار داشت: این طرح نه تنها مدجویان بلکه کل جامعه آسیب دیده را هدف قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه شاهد افراط در ارائه خدمات بودیم و وزارت بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد دچار موازی کاری شدند، گفت: این در حالی است که در استقرار حادثه دیده ها در مکان های ایمن هیچ فکری به حال انتقال معلولان نمی شود .
لطیفی با اشاره به وجود یک میلیون و 400 هزار معلول کم توان و ناتوان ذهنی و جسمی در کشور، گفت: طرح استانداردسازی بازتوانی روانی ناشی از حوادث طبیعی نوشته شده و طرح بازتوانی جسمی هم در حال تهیه است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی هم در این کارگاه با مقایسه شیوه ارائه خدمات و مدیریت حادثه در زلزله رودبار و کرمانشاه
، گفت: هر چند در زمینه مدیریت بحران نسبت به گذشته رشد کرده ایم، اما همچنان مشکلاتی وجود دارد و برای هم افزایی باید هماهنگی داشته باشیم.
کاظم نظم ده، بحران اصلی را ناتوانی در مدیریت دانست و گفت: اگر به توانمندی خود ایمان بیاوریم خیلی از بحران ها تبدیل به فرصت می شود.
وی گفت: دانش مدیریت بحران باید تبدیل به مهارت شود تا بهترین نتیجه را بگیریم.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر بلایای طبیعی آسیب خیز است، بر ضرورت شیوه های مقابله با این بلایا تاکید کرد.
محسن ارشد زاده با اشاره به اینکه 120 مرکز توانبخشی استان جمعیتی در حدود 7 هزار نفر را پوشش می دهد، گفت: مربیان این مراکز، آموزشی در زمینه حوادث غیرمترقبه ندیده اند.
وی افزود: در یکهزار مهد کودک استان آذربایجان شرقی هم هیچ برنامه آموزشی در زمینه مقابله با حوادث غیرمترقبه ارائه نشده است.
ارشد زاده با بیان اینکه 35 مرکز درمان اعتیاد در استان هم نیازمند آموزش هستند، تاکید کرد: علاوه بر اینکه دامنه آموزش ها باید به همه مراکز تعمیم یابد، مددجویان بهزیستی در خانه ها هم نیازمند آموزش هستند.
دومین کارگاه منطقه ای مدیریت خطر حوادث و مخاطرات طبیعی ویژه مراکز توانبخشی نگهداری معلولین کشور با حضور کارشناسان سازمان بهزیستی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه با حضور امیر سالاری، مدرس مدیریت بحران دانشگاه های کشور، به مدت 2 روز در تبریز برگزار می شود.
3071/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بهزیستی درمان کمیته امداد مدیریت بحران معلولان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با رئیس هیئت عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان گفت: از توجه ویژه مسئولان صندوق حوادث طبیعی ساختمان به استان خراسان جنوبی و پرداخت خسارت‌ها به آسیب دیدگان در زلزله نهبندان، طبس و بشرویه تقدیر می‌کنیم.


وی با اشاره به سیل اخیر در استان و به خصوص شهرستان زیرکوه اظهار کرد: برای کمک به خانواده‌های سیل زده این شهرستان صندوق حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی مدیرعامل این صندوق قول پرداخت خسارت به خانواده‌های آسیب دیده از سیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شد.
وی گفت: حداکثر سقف تعهدات صندوق حوادث طبیعی ساختمان در سال جاری به ۹۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته وی سال گذشته این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بوده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه مبنای پرداخت خسارت اشتراک قانونی برق واحدهای مسکونی خواهد بود، بیان داشت: درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در حوزه برق بوده که از مالکان واحدهای مسکونی دریافت و به خزانه داری کل واریز می‌شود و الباقی حق بیمه از سوی دولت هر ساله بر اساس ماده ۱۰ قانون تنظیم و به حساب صندوق پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان یکی از ثمرات دولت سیزدهم است که در راستای رفاه و آرامش خاطر مردم در هنگام وقوع حوادث هشت گانه طبیعی شامل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی پرداخت خسارت برای کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق را پوشش می‌دهد.

به گفته وی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نماینده این صندوق در استان می‌باشد.

مهدی اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بیان کرد: در صورت ارسال اطلاعات واحدهای خسارت دیده توسط استانداری در اسرع وقت، قول پرداخت خسارت به صاحبان واحدهای خسارت دیده، در کمترین زمان ممکنه داده می‌شود.

کد خبر 6090523

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • معمای «مثلث برمودا»
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است