Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي کميسيون عالي انتخابات عراق اعلام کرد: شمارش دستي آراي انتخابات پارلماني آغاز شده است.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از العالم؛ «ليث جبر حمزه»، در بيانيه‌اي اعلام کرد آغاز شمارش دستي آراء بر اساس توافقات به دست آمده در نشست‌هاي اين کميسيون صورت مي‌گيرد.
سخنگوي کميسيون عالي انتخابات عراق تصريح کرد، عمليات شمارش دستي آراء از امروز در مراکز انتخاباتي همه استان‌هاي کرکوک، سليمانيه، اربيل، دهوک، نينوي، صلاح الدين و الانبار آغاز شده است و شمارش دستي آراء در بقيه استان‌ها نيز بر اساس زماني که کميسيون عالي انتخابات آن را مشخص خواهد کرد، صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: شمارش دستي آراء انتخابات همچنين تمامي مراکز انتخابي را در خارج عراق در برمي گيرد.
دادگاه قانون اساسي عراق به عنوان مهمترين نهاد قضايي تفسير قانون اساسي در اين کشور 21 ژوئن موافقت خود را با طرح لغو نتايج انتخابات خارج از کشور و شمارش دستي 10 درصد کل آرا انتخابات پارلماني اين کشور اعلام کرد.
در چهارمين دوره انتخابات پارلماني عراق که 12 مه 2018 با مشارکت بيش از 44 درصد واجدين شرايط و بصورت کاملا الکترونيک برگزار شد، فهرست‌هاي انتخاباتي «سائرون» (مقتدا صدر) با 54 کرسي، «الفتح» (هادي العامري) با 47 کرسي، «النصر» (حيدر العبادي) با 42 کرسي در رتبه اول تا سوم قرار گرفته‌اند.
سومين دوره پارلمان عراق پس از چهار سال فعاليت روز شنبه اين هفته (9 تيرماه) رسما به کار خود پايان داد. قرار است تا شروع به‌کار فعاليت پارلمان جديد، دولت حيدر العبادي، نخست وزير عراق به کار خود ادامه مي‌دهد تا امور اجرايي کشور مختل نشود.
دادگاه فدرال عراق، پيش از اين؛ حکم تمديد نشدن دوره کنوني پارلمان را صادر کرده بود، اما برخي جريان‌هاي سياسي و نمايندگان خواهان تمديد دوره فعاليت آن تا زمان تعيين تکليف نتايج انتخابات پارلماني ماه مه گذشته هستند.
137/120
بيشتر بخوانيد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها