Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@14:17:21 GMT

تعطيلات آخر هفته افراد موفق

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۷۲۰۰

تعطيلات آخر هفته افراد موفق

خبرگزاري آريا -
تعطيلات آخر هفته نقش بسيار مهمي در بازدهي ما در طول هفته دارد. اما اگر تمام تعطيلات خود را صرف خوابيدن، تماشاي تلويزيون و گشت زدن در اينترنت کنيم اين زمان طلايي را از دست مي دهيم و استفاده ي لازم را از آن نمي بريم. افراد موفق از اين نکته و اهميت تعطيلات آخر هفته به خوبي آگاهند. اشتباه نکنيد، آن ها در تعطيلات خود لزوما کار نمي کنند بلکه با ترفندهايي ساده تلاش مي کنند از اين زمان به مؤثرترين شکل ممکن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به 8 کاري مي پردازيم که افراد موفق در تعطيلات آخر هفته ي خود انجام مي دهند.
1- کارهاي متفاوتي انجام مي دهند
تعطيلات آخر هفته بايد با روزهاي ديگر هفته متفاوت باشد و اين در صورتي خواهد بود که در تعطيلات آخر هفته ي خود فعاليت ها و سرگرمي هاي متفاوتي داشته باشيد که در طول هفته فرصت انجام آن ها را نداريد. براي مثال، در تعطيلات آخر هفته يک آشپز مي تواند فوتبال بازي کند يا يک کارمند آشپزي کند و يا يک مهندس معمار ساز بزند. انجام کارهاي متفاوت به ذهن و بدن اين فرصت را مي دهد تا بتوانند خود را در برابر فشارهاي معمول روزهاي ديگر هفته ترميم کنند. به علاوه اگر در طول هفته فرصت ورزش کردن نداريد، مي توانيد اين کار را در تعطيلات آخر هفته انجام دهيد.

در تعطيلات آخر هفته ي خود فعاليت ها و سرگرمي هاي متفاوتي داشته باشيد
2- براي تعطيلات خود برنامه ريزي مي کنند
اگر براي تعطيلات آخر هفته ي خود برنامه اي نداشته باشيد احتمالا تمام وقت خود را صرف تماشاي تلويزيون يا گشت زدن در اينترنت خواهيد کرد. اگر به کارهايي که دوست داريد در تعطيلات آخر هفته انجام دهيد فکر نکنيد ممکن است تسليم احساس خستگي تان شويد و با اين توجيه تمام تعطيلات، خود را در خانه حبس کنيد. نيازي نيست برنامه ريزي خيلي دقيقي براي لحظه لحظه ي تعطيلات داشته باشيد، اما يک برنامه ريزي کلي براي انجام چند کار مفيد کنيد. به علاوه، برنامه ريزي باعث مي شود در طول هفته لذت انتظار کشيدن براي يک فعاليت لذت بخش را تجربه کنيد. تحقيقات حوزه ي روانشناسي نشان مي دهد لذت انتظار براي يک کار (مثل سفر) بيشتر از لذتي است که در حين يا بعد از آن کار مي بريم.

برنامه ريزي باعث مي شود لذت انتظار کشيدن براي يک فعاليت را تجربه کنيد
3- در ساعات پاياني تعطيلات کارهاي سرگرم کننده و لذت بخشي انجام مي دهند
با انجام يک کار جالب و لذت بخش مي توانيد احساس افسردگي ساعت هاي پاياني روز جمعه را کمتر کنيد. اين کار باعث مي شود به جاي آنکه به صبح شنبه فکر کنيد، تمرکزتان روي آن کار لذت بخش باشد و به اين ترتيب به شما اين احساس را مي دهد که تعطيلات طولاني تر است. مي توانيد يک مهماني شام با فاميل هايتان ترتيب دهيد يا بعد از ظهر به کلاس يوگا برويد و يا داوطلبانه در فعاليت هاي خيرخواهانه براي افراد کم بضاعت شرکت کنيد.

با انجام يک کار لذت بخش احساس افسردگي ساعت هاي پاياني روز جمعه را کمتر کنيد
4- حداکثر استفاده را از صبح هاي خود مي برند
صبح هاي روزهاي تعطيل آخر هفته اغلب به هدر مي رود و اين زمان را به انجام کارهايي مثل تميز کردن وسايل، شستن لباس ها و کارهايي از اين دست مي گذرانيم. اما اگر مايل باشيد که قبل از خانواده از خواب بيدار شويد، صبح هاي تعطيلات آخر هفته زمان بسيار مناسبي براي فعاليت هاي شخصي اي مثل ورزش کردن است. اگر به جاي ساعات مياني روز، صبح زود از خواب بيدار شويد و 4 ساعتي را صرف ورزش کردن کنيد براي فعاليت هاي ديگر خود مثل کارهاي خانوادگي زمان بيشتري داريد و دچار مشکل نمي شويد.

صبح هاي روز تعطيل زمان بسيار مناسبي براي فعاليت هاي شخصي مثل ورزش کردن است
5- سنت هاي خانوادگي به وجود مي آورند
خانواده هاي شاد اغلب در تعطيلات آخر هفته کارهاي گروهي اي انجام مي دهند که احتياجي به برنامه ريزي خاصي ندارد، مثل درست کردن پيتزا در شب هاي پنجشنبه، پياده روي در پارک و درست کردن صبحانه در صبح هاي جمعه. اين عادت هاي ساده خاطره ساز هستند و شادي بيشتري به اعضاي خانواده مي بخشند.

خانواده هاي شاد اغلب در تعطيلات آخر هفته کارهاي گروهي اي انجام مي دهند
6- چرت مي زنند
چرت هاي ظهرگاهي فقط مخصوص بچه هاي کوچک نيست. در ميانه ي روز کمي چرت بزنيد تا با اين کار فرصتي براي استراحت بدن خود و استفاده از مزاياي شگفت انگيز چرت زدن به وجود آوريد.

در ميانه ي روز کمي چرت بزنيد
7- زماني را براي انجام کارهاي خانه تعيين مي کنند
به جاي آنکه اجازه دهيد کارهاي خانه تمام تعطيلات آخر هفته ي شما را پر کند، زمان مشخصي را براي انجام اين کارها در نظر بگيريد. وقتي محدوده ي زماني مشخصي را تعيين مي کنيد اين کار به شما انگيزه ي بيشتري مي دهد تا کارهاي خانه را زودتر تمام کنيد و به سراغ فعاليت هاي دلخواه تان برويد.

زمان مشخصي را براي انجام کارهاي خانه در نظر بگيريد
8- از تکنولوژي کمتر استفاده مي کنند
استفاده ي کمتر از تکنولوژي در تعطيلات آخر هفته براي مغز مفيد است. دوري از کامپيوتر، تلفن همراه و استرس هاي کاري براي يک مدت زمان محدود، فرصتي براي امور ديگر زندگي تان به وجود مي آورد. همه ي اعضاي خانواده را تشويق کنيد که براي يک روز يا حتي چند ساعت تلفن هاي همراه شان را کنار بگذارند. اين کار شما را وا مي دارد ارتباط متفاوتي با همسر، دوستان و فرزند خود داشته باشيد. اگر مجبور هستيد آخر هفته ها هم کار کنيد، به جاي آنکه تمام روز گهگاه مشغول کار باشيد، زمان مشخصي را براي تمام کردن کارتان در نظر بگيريد.

استفاده ي کمتر از تکنولوژي در تعطيلات آخر هفته براي مغز مفيد است
منبع : rooziato.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلر لیگ‌ برتری 1 ماه و 24 روز دور از کلین‌شیت!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا اخباری، گلر باتجربه گل‌گهر سیرجان، در بازی با مس رفسنجان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر ستاره این تیم بود و با واکنش‌های تاثیرگذاری که در این مسابقه نشان داد باعث شد تا در نیمه دوم جریان مسابقه تغییر کند و سرمه‌ای پوشان سیرجان نبض بازی را در اختیار بگیرند.

مس رفسنجان در پانزده دقیقه ابتدایی مسابقه با شدت زیادی روی دروازه گل‌گهر حمله کردند و ضربات خطرناکی هم از نقاط مختلف زمین به سمت دروازه این تیم شلیک کردند که اخباری مقاومت خوبی در مقابل حملات آنها نشان داد و در ادامه با اینکه شدت حملات مس کمتر شده بود اما همچنان موقعیت‌های بیشتری نسبت به گل‌گهر ایجاد می‌کردند و سد محکمی به نام اخباری مانع گلزنی بازیکنان مس شد.

این عملکرد خوب روند مسابقه را تغییر داد و گل‌گهر با ضربه سر سعید سحرخیزان توانست گل اول مسابقه را به ثمر برساند و در نیمه دوم هم گردش توپ بهتری در جریان مسابقه داشته باشند، البته آنها در نهایت گل تساوی را دریافت کردند، آنها روی ارسالی که از نقطه کرنر انجام شد در یارگیری عملکرد خوبی نداشتند و فرشید باقری با ضربه سر دروازه گل‌گهر را باز کرد.

تماشایی‌ترین واکنش اخباری روی ضربه سر نژادمهدی بود که به زیبایی این توپ را در آستانه ورود به دروازه گل‌گهر بیرون کشید و اجازه نداد تا تیم میزبان به گل برسد و چند دقیقه پس از همین صحنه گل‌گهر گل اول را به ثمر رساند.

اخباری در این فصل 10 کلین شیت انجام داده است و اگر در دربی کرمان موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود می‌شد در کنار علیرضا بیرانوند حضور پیدا می‌کرد و با فاصله نسبت به حسینی و پورحمیدی در رتبه سوم کلین‌شیت‌های لیگ قرار می‌گرفت.

گل‌گهر در هفته بیست و ششم مقابل تیم آماده شمس‌آذر قرار خواهد گرفت و اخباری در این مسابقه هم روز سختی خواهد داشت و باید دید یازدهمین کلین شیت خود را در کدام هفته لیگ برتر انجام خواهد داد، او از هفته بیستم لیگ برتر موفق نشده است برخلاف عملکرد خوبی که داشته دروازه گل‌گهر را بسته نگه‌ دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • گلر لیگ‌ برتری 1 ماه و 24 روز دور از کلین‌شیت!