Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنالتی فقط یک جریمه و مجازات نیست. پنالتی چون رولت روسی همان قماری است که با یک گلوله در یک اسلحه و شلیک آن می تواند قرعه مرگ و زندگی را بدهد .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مرحله اول حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ باز قصه پنالتی داشت و رولت روسی به کام روسها شد و لاروخا یا قرمزها ( لقب تیم ملی لسپانیا در زبان اسپانیول) را از میدان سرخ مسکو به کشورشان باز فرستاد و این پایان ماجرا نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر کروات ها هم با وجود رشادت کسپر اشمایکل دروازه بان دانمارکی ها در حضور پدر افسانه ایش در ضیافت مرگ و زندگی پنالتـی ها ضربان حضورشان در روسیه ادامه یافت .
مودریچ هم به صف ناکامان پنالتی در حین بازی در این جام پیوست همچون مسی و رونالدو …
هر چند که مودریچ شانس این را داشت که در رولت روسی پس از ۱۲۰ دقیقه جبران کند.

پنالتـی و قصه های آن در جام جهانی… این واژه عجیب ضیافت پنالتـی ها را که حتی تئاتر شد و امیر جعفری آن را عالی بازی کرد این بار هم باز معنای ضیافت نداد.
زدن پنالتی حتی اگر گل هم بشود زننده آن را به مرز جنون می برد و اگر گل نشود رنجی را می دهد که باجو پس از نزدیک به ۲۴ سال از زدن آن پنالتی فینال جام جهانی ۱۹۹۴ به بالای دروازه هنوز در غمش به سر می برد .
پنالتـی های بزرگ جامهای جهانی بسیارند .
پنالتـی که جک تیلور در همان اول بازی فینال ۱۹۷۴ بخاطر خطای برتی فوگتس بر روی کرایف گرفت و نیسکنس آن را تبدیل به گل کرد و بعد برایتنر روی یک پنالتـی دیگر بازی را برای آلمانی ها به تساوی کشاند.

یا آن پنالتـی های پس از بازی جنجالی فرانسه و آلمان در ۱۹۸۲ که آلمانی ها را فینالیست کرد .
آن پنالتـی عجیب فرانسوی ها به برزیلی ها در۱۹۸۶ که با بد اقبالی دروازه برزیلی ها همراه بود که پنالتی خورده به تیر به دروازه بان خورد و وارد دروازه شد.
یا مثلا اشکهای پل گاسکویین در پایان رولت روسی یا ضیافت پنالتی های نیمه نهایی۱۹۹۰ فراموش نشدنی است . او همان کسی است که اشکهای بسیاری را بر احوالی که با الکل برای خودش ساخت در آورد .

سرنوشتی تلخ چون دیگر نابغه بریتانیایی جرج بست که گویی برای خودکشی نیاز به پنالتی های زندگی علیه خودشان داشتند .
پنالتی گیری گویی گوچه آ دروازه بان ذخیره آرژانتین که آنها را به فینال ۱۹۹۰برد و آن فینال سرد و کسل کننده که با پنالتی برمه قهرمانی سوم را به ژرمن ها داد .

اما امسال و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ، پنالتی ها بار دیگر برنده و بازنده را تعیین کردند و بی اغراق هیچکس نمی تواند نظر قاطعی دهد که آیا پس از پایان پنالتـی ها برنده و بازنده حقیقی بازی انتخاب شده است ؟!
چه خوشمان بیاید یا نه پنالتـی بخشی بزرگ از تاریخ فوتبال جهان است و شاید اگر پنالتـی نبود قصه قهرمانی ها فرق می کرد…

تورج عاطف – خبرگزاری پارس فوتبال

 

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی ایتالیا برزیل جام جهانی ضربات پنالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروازه‌بان شمس‌آذر رقیب جدی گلرهای ملی‌پوش! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا جعفرپور گلر تیم شمس‌آذر قزوین در بازی با گل‌گهر سیرجان توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و نهمین کلین‌شیت فصل خود را انجام دهد و در دو قدمی محمدرضا اخباری و علیرضا بیرانوند قرار بگیرد.

در جدول کلین شیت لیگ برتر حسین حسینی و حسین پورحمیدی با 14 کلین شیت در صدر قرار دارند و پس از آن علیرضا بیرانوند به همراه محمدرضا اخباری با 11 کلین شیت در رتبه‌های بعدی قرار دارند و نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنها علیرضا جعفرپور گلر جوان شمس آذر است.

او با یک بازی بیشتر از کریستوفر کنت و حبیب فرعباسی که 8 کلین شیت انجام دادند در رتبه بهتری قرار دارد و در ادامه فصل رقابت جذابی با دیگر گلرهای لیگ برتر از لحاظ آماری خواهد داشت.

این گلر جوان در بازی امروز روز سختی را پشت سر نگذاشت و در صحنه‌ای از مسابقه که مهدی تیکدری ارسالی به سمت دروازه این تیم انجام داد پس از برخورد توپ به مدافع و تغییر مسیر با شوک ناگهانی رو به رو شد اما با واکنشی سریع و مانند یک دروازه‌بان با تجربه توانست توپ را راهی کرنر کند و اجازه باز شدن دروازه تیمش را ندهد.

جعفرپور به غیر از دیدار هفته اول که کوروش ملکی درون دروازه این تیم قرار گرفت و در بازی هفته هجدهم که سینا سعیدی‌فر درون دروازه شمس‌آذر قرار گرفت در تمامی مسابقات این تیم به میدان رفت و در 24 بازی 9 کلین شیت انجام داده و 25 گل هم دریافت کرده است.

دیگر خبرها

  • استقلال از داوری طلبکار شد: پنالتی روزبه سوخت!
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • دروازه‌بان شمس‌آذر رقیب جدی گلرهای ملی‌پوش! (عکس)
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!