Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-28@20:25:05 GMT

شرق تهران مشکل جدی بیمارستانی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۸۰۸۲

به گزارش وانانیوز، 

 دکتر محمد آقاجانی درمراسم افتتاح مرکز "تکامل جامع کودکان همایون" با بیان اینکه دو قراداد فاینانس برای احداث دو بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در منطقه شرق تهران وجود دارد، گفت: یکی از زمین‌ها  از طرف شهردار منطقه ۸ پیشنهاد شده که ما به طور جدی پیگیر آن هستیم، اما اگر در این منطقه زمین مناسب ارایه شود این آمادگی برای احداث بیمارستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با بیان اینکه توسعه پایدار کشور در گرو کودکان سالم است، گفت: کودکان سالم هستند که آینده کشور را تضمین می‌کنند و اینگونه مراکز نیز در همین راستا بهره‌برداری می‌شوند.

آقاجانی ضمن تشکر از مساعدت‌های وزارت بهداشت و خیرین در این مسیر، عنوان کرد: در صورت صلاحدید، دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند حمایت‌های لازم را برای راه‌اندازی مراکز مشابه در سایر دانشگاه‌ها به عمل آورد.

همچنین دکتر عرشی - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم ضمن تشریح بخش‌های مختلف این مرکز درمانی، تصریح کرد: مرکز تکامل جامع کودکان همایون توسط گروه اطفال و برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه اداره می‌شود. همچنین کلینیک پزشک خانواده این مرکز از مرداد ماه نسبت به پذیرش بیمار و رزیدنت اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه ساختمان این مرکز توسط  خیر"کبری همایون" حدود ۶۰ سال پیش وقف شده است، گفت: از برکات طرح تحول سلامت بازسازی و تعمیرات و تجهیز کامل این مرکز بوده است.

عرشی همچنین با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت دانشگاه طی دو سال اخیر، عنوان کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش یعنی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. بر اساس اطلاعات سامانه سیب وزارت بهداشت، دانشگاه شهید بهشتی از مهر ۹۶ تا خرداد ۹۷ حدود ۶۶ میلیون خدمت بهداشتی ارایه کرده که این میزان خدمت را با ۳هزار کاربر ارایه کرده است.  

وی ادامه داد: بر اساس خدمات ارایه شده به نسبت پرسنل، راندمان کاری ما ۲ برابر میانگین کشوری بوده است. همچنین در خصوص میانگین خدمات روزانه جزو اولین‌ها در کشور بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که روزانه متوسط ۱۶۱ هزار و ۵۶۳ خدمت ارایه کرده‌ایم. پیک خدمات ارایه شده در مرداد ۹۶ بوده است.
همچنین بر اساس آمار راستی آزمایی خدمات وزارت بهداشت، رضایت دریافت خدمات ارایه شده ما ۹۶ درصد بوده است و میانگین کشوری نیز همین بوده با این تفاوت که روند ارایه خدمات ما روندی صعودی بوده است؛ درحالیکه در سایر دانشگاه‌ها این گونه نبوده است. همچنین ما این خدمات را با ۳هزار کاربر ارایه کردیم در حالیکه مثلا دانشگاه شیراز این میزان خدمات را با ۹ هزار کاربر و میانگین سایر دانشگاه‌ها نیز حدود ۶ هزار کاربر بوده است.

عرشی همچنین با تشکر از ریاست دانشگاه و حمایت وی از حوزه بهداشت، اظهار کرد: سال ۹۶ اولین سالی بود که حوزه بهداشت ردیف متمرکز خود را به صورت ۱۰۰ درصدی دریافت کرد.

همچنین دکتر اهدایی‌وند - مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از افتتاح این مرکز را ارتقای سطح تکامل کودکان طبیعی، غربالگری و تشخیص زودهنگام اختلالات تکاملی عنوان کرد و گفت: شروع به موقع درمان و مداخله جهت جلوگیری از افت سطح تکاملی کودکان در معرض خطر یا دچار تاخیر تکاملی، تشخیص قطعی و پیشگیری از افزایش شدت مشکل و ارتقای توان تطابق و سازگاری، حمایت از خانواده کودکان دارای اختلال تکامل حرکتی، ذهنی، ارتباطی، رفتاری و اجتماعی یا مداخله به هنگام، توانبخشی به موقع مطابق با حدود اختیارات تعیین شده در آیین نامه مرکز تکامل و ارایه  خدمات تخصصی به صورت کامل به مراجعین در یک محل به منظور جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت، برخی از اهداف راه‌اندازی این مرکز بوده است.

وی افزود: واحدهای ارایه خدمات این مرکز شامل کلینیک تخصصی (نورولوژی-اطفال)، سنجش تکامل کودکان با تست تکاملی تشخیصی بیلی، گفتاردرمانی، کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مشاوره روانشناسی و مشاوره تغذیه می‌شود.

همچنین دکتر ترکمن نژاد - رییس مرکز بهداشت شمال تهران با ابیان اینکه این حوزه به ۴ منطقه شهرداری تهران خدمات می دهد، اظهار کرد: حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در این حوزه خدمت می‌گیرند. همچنین ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت، ۵ مرکز برونسپاری و ۷۸ پایگاه سلامت در مرکز بهداشت شمال تهران وجود دارد. بر این اساس تا کنون یک میلیون پرونده الکترونیک سلامت در این حوزه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از طرح تحول سلامت تنها ۲۵ درصد این مناطق تحت پوشش خدمات سلامت قرار داشتند، گفت: با اعتبارات طرح تحول تقریبا تمام مراکز این حوزه در سال ۹۴ بازسازی شد که این مرکز نیز در همان دوره بازسازی و تعمیر شد.

به گزارش ایسنا، "مرکز تکامل جامع کودکان همایون" دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز با حضور معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت، شهردار منطقه ۸، ریاست و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از خیرین کشور در شرق تهران به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم