Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:17:45 GMT

طراحي اتاق بازي كودكان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۸۸۵۴

طراحي اتاق بازي كودكان

خبرگزاري آريا -
سعى کنيد به کودک فضايي براي پرورش خلاقيتش بدهيد. ايجاد کردن يک‌ اتاق بازي که فرزندتان آن را دوست داشته باشد، يعني کمتر پخش شدن اسباب بازي هاي او در همه فضاي خانه و زيردست و پاهاي شما. هنگام طراحى اتاق بازي کودکان، به نکات زير دقت کنيد:
1) فکر کنيد که فرزندتان از اين اتاق چگونه استفاده مي کند
مطمئنا از ديد کودک، اتاقي که پر از اسباب بازيهاي مختلف باشد، اتاقى ايده آل است، ولي کاملا غير واقعي وغير ضروريست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراين در اين فضا فقط از تعداد محدودي اسباب بازي استفاده کنيد.
در طراحي اتاق بازي کودکان حتما با آنها همفکري کنيد تا ببينيد در ذهنش دنبال چه چيزي براي اين‌ فضا است. وقتي خودشان در طراحي اتاق دست داشته باشند، مي توانند ارتباط بهتري با فضاي آن برقرار کنند.
تمرکز کردن روي يک اِلمان خاص مانند هنر و کاردستي براي طراحي اتاق بازي کودکان، به شما اين اجازه را مي دهد که به فضا، يک چيز هيجان انگيز اضافه کنيد، مانند ديواري که تبديل به تخته سياه مي شود و يا درست کردن کابينتي مخصوص براي قرار دادن وسيله هاي مربوط به کارهاي هنري او.

به اتاق کودکتان يک چيز هيجان انگيز مثل تخته سياه اضافه کنيد
2) مبلمان و وسيله هاي ديگر اين اتاق را با دقت انتخاب کنيد
بعضي از وسايل موجود در اين اتاق تا زماني که کودک شما به دانشگاه مي رود با شما باقي مي مانند. البته منظورم اين نيست که مثلا او ميتواند از تخت نوزادي خود در دوران نوجواني استفاده کند، هرگز! ولي احتمالا قفسه هاي مخصوص ذخيره سازي اسباب بازي هايش تا سالها بعد قابل استفاده هستند.
استفاده از ميزهاي بازي با قابليت تغيير کاربري، براي بچه هاي کوچک فوق العاده است. از اينکه در خريدن ميزهاي بزرگ سرمايه گذاري کنيد نگران نباشيد، کودک شما با آن بزرگ مي شود و در سنين مختلف با استفاده از صندلي هاي مختلف از آن استفاده خواهد شد. ‌
براي نشستن او يک مبل راحت که به سادگي ‌قابل جابجا شدن است انتخاب کنيد. او‌ مي تواند روي اين مبل بشيند، کتاب بخواند و يا تلويزيون ببيند. اگر مي توانيد مبلي با روکش‌ قابل شستشو بخريد. همچنين از مبل هاي سبکي که به راحتي جابجا مي شوند استفاده کنيد، تا هر زمان که او خسته شد، به راحتي قابل تعويض باشد.

براي نشستن او يک مبل راحت که به سادگي ‌قابل جابجا شدن است انتخاب کنيد
3) فضاهاي ذخيره سازي مختلف براى اين اتاق در نظر بگيريد
داشتن فضاهاي ذخيره سازي زياد، هيچ ضررى براى شما ندارد، چالش اصلى اين است که آنها را به گونه اى انتخاب و طراحى کنيد که زيبا و کاربردى باشند. ترکيبي از فضاي ذخيره سازي باز و بسته يک ترکيب ايده آل است. فضاى ذخيره سازي بسته به شما اين انتخاب را مي دهد که اسباب بازي هاي کوچک و چيزهايي که مي توانند باعث نامرتبي شوند مانند چسب، خمير بازى و غيره را درون آنها بگذاريد. فضاي ذخيره سازي باز به شما اين فرصت را مي دهد که وسايل و اسباب بازيهايي که زيبا و رنگي هستند را در معرض ديد قرار دهيد، با اينکار نه تنها اتاق را زيباتر و کمي به آن هويت مي بخشيد، بلکه دسترسي به اسباب بازيها را آسانتر مي کنيد.
قفسه ها، سبدها و طبقه بندي هايي را بخريد که طرح آنها خيلي بچه گانه نباشد. از چوب حتما استفاده کنيد، رنگهايي انتخاب کنيد که با گذشت زمان از آنها خسته نشويد. اينگونه مي توانيد تا سالها از اين فضاهاي ذخيره سازي استفاده کنيد.

فضاها را به گونه اى انتخاب و طراحى کنيد که زيبا و کاربردى باشند
4) به دنبال پالت رنگي و تم خاصي نباشيد
درست است که در حال حاضر فرزند شما احتمالا علاقه بسيار زيادي به يک شخصيت کارتونى و يا يک رنگ خاص دارد ولي سليقه او خيلي زودتر از آن چيزي که فکر کنيد عوض مي شود. بنابراين به جاي اينکه يک شخصيت کارتوني را روي ديوار نقاشي کنيد، از استيکرهايى که به راحتى از ديوار جدا مي شوند استفاده کنيد.

از استيکرهايى که به راحتى از ديوار جدا مي شوند استفاده کنيد
اگر واقعا دوست داريد از يک رنگ خاص براى اين فضا استفاده کنيد، پيشنهاد مي کنم که فقط يک ديوار را رنگ بزنيد. اينکار جلوه خاص به اتاق مي دهد و هر وقت از آن رنگ خسته شديد، فقط کافيست اين ديوار را رنگ کنيد.
5) وسيله ها و اسباب بازي هاي قديمي را از چرخه اسباب بازيهاى کودک خارج کنيد
اين يکى از مهمترين اصول طراحى اتاق بازي کودکان است. براي جلوگيري از شلوغي و در هم ريختگي اتاق، بايد هر از چند گاهى اسباب ‌بازيها و ‌وسيله هايى که ديگر مناسب سن فرزندتان نيستند را به کسان ديگرى ببخشيد، همانگونه که لباس هاى قديمى را مي بخشيد. اگر کودک شما به مدت 6 ماه با چيزى بازي نکرد، آن وسيله را به فرد ديگرى بدهيد.
اگر فکر مي کنيد ممکن است که فرزند شما بعدها سراغش را بگيرد، آنها را براى مدتى پيش خود نگه داريد، اگر فراموششان کرد، سپس به فرد ديگري ببخشيد. البته اين قانون شامل حال همه وسيله هاى قديمي کودک مي شود.

وسيله ها و اسباب بازي هاي قديمي را از چرخه اسباب بازيهاى کودک خارج کنيد
اتاق بازي کودکان بايد شاد باشد، يادتان باشد که شما با در نظر گرفتن نکات بالا، مي توانيد فضايى را براى بازى فرزندتان طراحى کنيد که انعطاف پذير باشد و با تغيير سليقه او، بتوانيد با صرف هزينه کم، آنرا به فضاى جديدى تبديل کنيد. همچنين شما بهترين اتاق بازى را خواهيد داشت، تنها مشکلش اين است که آن وقت همه بچه ها مي خواهند در آن بازى کنند.
منبع : banooyeshahr.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوساینتیست، یک اصلاح در طراحی توربین‌ها با الهام از بال‌های کرکس آند می‌تواند انرژی تولیدشده توسط توربین‌های بادی را افزایش دهد.

تاکنون ویژگی‌های بال پرندگان که معمولا در بال‌های هواپیما استفاده می‌شوند، روی پره‌های توربین غول‌پیکر مورد استفاده در تولید برق، آزمایش نشده بودند.

خشایار رهنمای بهمبری در این‌باره گفت: جمع‌آوری داده‌های تجربی روی توربین‌های بادی مجهز به بال به‌دلیل اندازه آنها بسیار دشوار است. گروه تحقیقاتی بهمبری بال‌هایی را با الهام از سنگین‌ترین پرنده جهان، طراحی کردند. این پرنده می‌تواند مسافت‌های بسیار زیادی را با وجود وزنی بالغ بر ۱۵ کیلوگرم طی کند.

بیشتر بخوانید:

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از جریان هوا از طریق یک توربین نشان داد که این بال‌ها به‌طور متوسط ۱۰درصد نیروی کشش را کاهش و بازده را افزایش می‌دهند. به گفته بهمبری،‌ این بال‌ها باعث می وشند توربین‌ها با به حداقل رساندن مقاومت، انرژی بیشتری جذب کنند.

یکی از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به نام پیتر ماژوسکی نیز معتقد است یافته‌های این محقق ایرانی از لحاظ مهندسی و آیرودینامیکی منطقی است، اما مقاوم‌سازی توربین ها ممکن است چندان عملی نباشد هرچند برای توربین های جدید افزودن این مدل بال‌ها باعث بهبود عملکرد می شود.

کد خبر 846736 برچسب‌ها آب برق تکنولوژی (فناوری) انرژی نو

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • مسابقه طراحی قطار در ازبکستان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده