Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن - ايرنا - سخنگوي وزارت امور خارجه چين اظهار کرد `وانگ يي` عضو شوراي دولتي و وزير امور خارجه اين کشور براي شرکت در مذاکرات هسته اي ايران به وين مي رود.

به گزارش ايرنا، ` لوکانگ` سخنگوي وزارت امور خارجه چين امروز چهارشنبه در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي در پکن اظهار کرد وزير خارجه چين روز جمعه براي نشست ايران و کشورهاي 1+4 راهي وين مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: سه کشور اروپايي در کنار روسيه، چين و ايران، در حال تلاش براي حل و فصل مساله هسته اي ايران موسوم به `برجام` بدون حضور آمريکا هستند.
نخستين جلسه کميسيون مشترک برجام با حضور وزيران خارجه ايران و آلمان، فرانسه، روسيه، انگليس و چين در حالي روز جمعه اين هفته در وين برگزار مي شود که قرار است بسته پيشنهادي اروپايي ها براي تضمين منافع اقتصادي ايران ارائه شود.
ارديبهشت ماه امسال بالاخره دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا بي اعتنا به خواست هاي مکرر متحدان اروپايي خود از توافق هسته اي که حاصل 12 سال مذاکره بود خارج شد و تحريم هاي هسته اي ايران را بازگرداند تحريم هايي که در دو بازه زماني 90 و 180 روزه اجرايي خواهند شد.
در همين راستا شرکاي برجامي دور تازه اي از رايزني هاي خود را براي حفظ توافق هسته اي ساماندهي کردند گذشته از مذاکرات کارشناسي، `محمدجواد ظريف` وزير امور خارجه هم راهي پايتخت هاي کشورهاي عضو برجام شد و خواسته هاي ايران را به طور شفاف با شرکاي برجامي در ميان گذاشت.
در نشست روز جمعه که به درخواست ايران برگزار خواهد شد، وزيران خارجه ايران و پنج قدرت جهاني درباره بسته پيشنهادي اروپا و راهکارهاي حفظ برجام پس از اقدام غيرقانوني آمريکا در خروج از توافق هسته اي بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
در واقع بسته اي که قرار است به ايران ارائه شود قاعدتا بايد به نگراني ها و مطالباتي پاسخ دهد که در بيانيه پاياني نشست کميسيون مشترک در اوايل خردادماه مطرح شده است.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده (فیلم)

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم