Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:40:07 GMT

نقش کنکور در زندگی بشر

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۲۷۰۲

نقش کنکور در زندگی بشر

اگر کنکور حذف شود، اتفاقاتی در زندگی همه ما خواهد افتاد که تا به حال به آن فکر نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «شاید شما هم توئیت وزیر آموزش و پرورش درباره کنکور را خوانده باشید. ایشان در توئیت خود از لزوم حذف آزمون‌های زائدی مثل کنکور گفته‌ و تأکید کرده‌اند که شور و نشاط باید به مدارس بازگردد و دانش‌آموزان کمتر دچار اضطراب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنیم که قصد آقای وزیر خیر بوده است اما به نظر می‌رسد ایشان ابعاد دیگر حرفشان را در نظر نگرفته‌اند. اصلاً شاید به خاطر همین آسیب‌ها باشد که توئیتر فیلتر است.

اگر کنکور حذف شود، اتفاقاتی در زندگی همه ما خواهد افتاد که تا به حال به آن فکر نکرده‌ایم.

۱) با حذف کنکور در وهله اول ۴۰ درصد کنداکتور صداوسیما خالی می‌شود. از آگهی‌های کتب کمک آموزشی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و مؤسسات کنکور و اپلیکیشن‌های تحصیلی گرفته تا برنامه‌های مشاوره، تست‌زنی و تقویتی. و همه ما می‌دانیم که این خلأ به وجود آمده را با هیچ چیزی جز مختارنامه و جومونگ یا تبلیغ نمی‌توان پر کرد. یک نفر به آقای وزیر بگوید که ما دیگر کشش دیدن این برنامه‌ها را نداریم!

۲) اگر کنکور حذف شود، کارخانه‌های تولید کیک و آبمیوه با بحران بزرگی مواجه خواهند شد و متحمل ضرر‌های مالی فراوان می‌شوند. فکر می‌کنید این ضرر به وجود آمده چه جوری جبران می‌شود؟ با افزایش قیمت کیک و آبمیوه‌هایی که من و شما در طول سال می‌خریم. بنابراین وجود کنکور به نفع خودمان است.

۳) با حذف کنکور خیلی از آرزوها نقش بر آب خواهد شد. فرض کنید دو نفر یک عمر با این آرزو زندگی کرده‌اند که عروسی‌شان را روز کنکور بگیرند و از آرایشگاه یکراست بروند حوزه امتحانی و نشان دهند که علم و دانش برایشان مهم‌ترین چیز در زندگی مشترک است. اگر کنکور حذف شود، چه کسی پاسخ رؤیاهای از دست رفته این هموطنانمان را خواهد داد؟ تکلیف شور و نشاط این دو نفر چه می‌شود؟

۴) واقعاً آقای وزیر به این توجه نکرده‌اند که با حذف کنکور چند نفر بیکار می‌شوند؟ این معلم‌های کنکور و مشاورهای کنکور و ناشران کتاب‌های کنکور و فروشندگان سؤالات کنکور و انتخاب‌رشته‌کنندگانِ بعد از کنکور، از کجا درآمدزایی کنند؟ تولیدکنندگان مداد سیاه نرم پررنگ و پاک‌کن، خانه و زندگی ندارند؟ این «جذاب‌ترین معلم ریاضی»های ایران و «صد زنندگان عربی کنکور» چطوری فالوئر جذب کنند؟

۵) همه این‌ها به کنار، چه کسی دلش را دارد که خبر حذف کنکور را به آقای توکلی و آقای حسینی بای بدهد؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كنكور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه ستاره مُرده دوباره زندگی از سر گرفته است؟ + فیلم

دانشمندان از بازگشت ستاره‌ای به زندگی و فعالیت دوباره این ستاره پس از مرگ شگفت‌زده شده‌اند، این ستاره  «مگنتار» نام دارد که به شکل مارپیچ و حلقوی است.

مگنتار نوعی ستاره نوترونی و یکی از قدرتمندترین ستاره‌های مغناطیسی در جهان است که نو آزاد شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • بازدید وزیر علوم از محل انتظار والدین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳
  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • ببینید | جزئیات مهم کنکور ۱۴۰۳ از زبان وزیر علوم
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • چگونه ستاره مُرده دوباره زندگی از سر گرفته است؟ + فیلم