Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از کشته شدن یک کودک دست فروش توسط کاروان محافظان اشرف غنی، ریاست جمهوری افغانستان در حالی ۱۵۰۰ دلار را به عنوان دیه پرداخت کرده که در چند ماه گذشته ۳ ملیون دلار را برای تامین نیازهای «حکمتیار» اختصاص داده است. ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روز گذشته کاروان خودروهای ریاست جمهوری افغانستان هنگام بازدید اشرف غنی از ولایت لغمان در شرق افغانستان یک کودک دست فروش را زیر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرحدی زواک» سخنگوی والی لغمان اعلام کرد، پس از آنکه کودک افغان در بیمارستان جان داد، اشرف غنی برای تسلی خاطر خانواده این کودک به والدین او حدود 1500 دلار پرداخت کرده است.

رئیس جمهور افغانستان در حالی به پرداخت تنها 1500 دلار به خانواده کودک دست فروش بسنده کرده است که ارگ ریاست جمهوری این کشور در ماههای اخیر با پرداخت بیش از 3 میلیون دلار برای تامین هزینه دفتر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی موافقت کرده است.

رونامه «اطلاعات روز» در گزارشی نوشت: «اکرم خپلواک» مشاور اشرف غنی و رئیس دبیرخانه کمیسیون شورای عالی صلح افغانستان در چند ماه گذشته تنها در دو مورد بیش از 3 میلیون دلار برای تامین نیازهای دفتر «گلبدین حکمتیار» پرداخت کرده است.

فروردین ماه گذشته خپلواک در نامه‌ای از اداره امور ریاست جمهوری افغانستان خواست تا بیش از 3 میلیون دلار از محل بودجه امنیت ملی این کشور را برای تامین هزینه‌های دفتر حزب اسلامی پرداخت کند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز با درخواست خپلواک برای پرداخت بیش از 3 میلیون دلار به حزب اسلامی حکمتیار موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش دولت افغانستان سه ویلای بزرگ در کابل را نیز در اختیار «گلبدین‌حکمتیار» رهبر حزب اسلامی قرار داده است و چند صد هزار دلار را خرج تزئینات اقامتگاه حکمتیار کرده است.

استفاده یک حزب سیاسی از امکانات دولت افغانستان در حالی که سایر احزاب به حاشیه رانده شده‌اند بسیار پرسش برانگیز است.

روزنامه اطلاعات روز از آزادی تروریست‌ها و جنایتکاران حزب اسلامی که به بهانه توافق‌ صلح با دولت افغانستان از زندان‌ها آزاد می‌شوند نیز انتقاد کرده است.

باوجود تمام این تسهیلات و هزینه‌ها، حکمتیار نه تنها نقش موثری در تقویت صلح و ثبات ایفا نکرده بلکه در تشدید اختلافات قومی و مذهبی نیز نقش داشته است.

 از نظر ریاست جمهوری افغانستان بهای جان یک کودک تنها 1500 دلار است درحالی که جنگسالاری مانند حکمتیار میلیون‌ها دلار برای هزینه‌های شخصی خود بدون هیچ حساب و کتابی دریافت می‌کند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایسنا، «پرتره خانم لیزر» اثر «گوستاو کلیمت»‌ که در حقیقت تابلو نقاشی از تصویر یک زن جوان است که به علت درگذشت «کلیمت» ناتمام باقی ماند، در جریان حراجی که روز چهارشنبه برگزار شد، به‌رغم حاشیه‌هایی درباره موضوع و تاریخچه آن به قیمت ۳۲ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیون یورو فروخته شد.

«رویترز» نوشت، این تابلو نقاشی که در ماه ژانویه و پیش از مزایده به نمایش گذاشته شده بود، درحالی مدت‌ها به عنوان یک اثر هنری گمشده در نظر گرفته می‌شد که در حقیقت چندین دهه در یک ویلای خصوصی واقع در وین نگهداری می‌شد. کارشناسان پیش از مزایده این اثر ارزش آن را بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

در این نقاشی یک سوژه احتمالاً نوجوان در لباس فیروزه‌ای و یک بالپوش گلدار با چشم‌های قهوه‌ای نافذ و موهای تیره و مجعد به همراه پس‌زمینه‌ای سرخ به تصویر کشیده است.

کاتالوگ‌های اخیر آثار کلیمت (۲۰۰۷ و ۲۰۱۲) موضوع این نقاشی پرتره را دختری ۱۸ ساله به نام مارگارت کنستانس لیزر (متولد ۱۸۹۹) دختر صنعتگر بزرگ آدولف لیزر، معرفی می‌کند. تحقیقات جدیدی که توسط خانه حراج وین انجام شده اکنون نشان می‌دهد که دو عضو دیگر از خانواده لیزر ممکن است به عنوان سوژه کلیمت به کار گرفته شده باشند: هلن لیزر (متولد ۱۸۹۸)، دختر بزرگ هنریت آمالی لیزر-لاندو و جاستوس لیزر و دختر کوچکتر آنها آنی لیزر (متولد ۱۹۰۱). خانواده لیزر متعلق به جامعه طبقه رده بالای وین و از حامیان مشهور گوستاو کلیمنت مدرنیست مشهور اتریشی بودند.

کلیمت احتمالا این نقاشی پرتره را در سال ۱۹۱۷، تنها یک سال قبل از مرگش بر اثر سکته مغزی، آغاز کرد. اینکه وقتی این نقاشی در استودیوی «کلمیت» بود و چه اتفاقی برای آن نقاشی پس از مرگ کلیمت در سال ۱۹۱۸ افتاد، مشخص نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی