Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع قم را صنایع کوچک تشکیل داده گفت: بیش از ۱۰۰۰جواز تأسیس واحد صنعتی جدید در مرحله اخذ مجوز و واگذاری زمین است ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی دشمن تمام تلاش و همت خود را در راستای تضعیف اقتصادی کشور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحریم باوجود تمام مشکلاتی که داشته می‌تواند تبدیل به فرصتی برای تولید کالاهای مشابه و پر کردن ظرفیت‌های خالی واحدهای خالی و جایگزین کردن محصولات داخلی به‌جای کالاهای خارجی تبدیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: یکی از مراجعی که درزمینهٔ تولید و اقتصاد استان اثرگذاری ویژه‌ای داشته کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بوده که تمام مصوبات آن قابلیت اجرایی دارد، در سال 96، 87 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شد.

سیجانی با اشاره به مسئله معادن و عدم اختصاص تسهیلات رونق اقتصادی به این بخش ابراز کرد: مسائل اصلی بخش معدن در شورای معادن بررسی می‌شود، در سال جاری اعتباراتی برای بازسازی و نوسازی تجهیزات معادن در نظر گرفته‌شده است.

وی با انتقاد از برخی خاموشی‌های مکرر در واحدهای صنعتی استان ادامه داد: در مسئله برق برخی مشکلات گریبان گیر واحدهای صنعتی استان شده که خاموشی بدون اطلاع قبلی یکی از آسیب‌های اصلی این بخش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: درزمینهٔ پسماند گام نخست سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئله بازیافت بوده که باید در این عرصه نیز ظرفیت‌های استانی مورد بازیافت قرار گیرد.

سیجانی ا اشاره به رتبه کلی استان قم در مسئله اقتصاد و واحدهای صنعتی بیان کرد: قم رتبه چهاردهم کشور را  با داشتن بیش از 2 هزار و 300 واحد صنعتی، بیش از 53 هزار نفر شاغل در بخش صنعت با سرمایه‌گذاری  4 هزار میلیارد تومانی را دارا است، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان متوسط سرمایه‌گذاری در هر واحد صنعتی استان قم است.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد از واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد، 160 واحد صنعتی متوسط و 80 واحد با اشتغال بالای 100 نفر در استان قم فعال است، به‌صورت متوسط هرسال  170 پروانه جدید بهره‌برداری صنعتی در استان قم صادر می‌شود، بیش از 1000جواز تأسیس واحد صنعتی در قم در مرحله اخذ و واگذاری زمین است، 25 واحد جدید تولیدی و صنعتی بااعتباری بالغ‌بر 73 میلیارد تومان در 3 ماه نخست سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم توسعه و نوسازی را یکی از اولویت‌های مهم استان دانست و ابراز کرد: در سال جاری 22 واحد موجود در استان بااعتباری 32 میلیارد تومانی توسعه و گسترش پیداکرده‌اند، 115 واحد صنعتی قم دارای واحد تحقیق و توسعه است.

سیجانی وضعیت معدنی قم را موردتوجه قرار داد و گفت: استان قم درمجموع شهری معدنی نیست، 2 درصد از منابع معدنی کشور در استان قم واقع‌شده که بخش عظیمی از این منابع را معادن حوزه ماسه و شن تشکیل می‌دهد، دریاچه نمک ظرفیت معدنی بزرگی بوده که متأسفانه استفاده مناسبی از آن تاکنون انجام‌نشده است.

وی عنوان کرد: استقرار صنایع کم آب بر یکی از  سیاست‌های اصلی استان در استقرار صنایع جدید است، 20 میلیون مترمکعب از سرشاخه‌های رود دز برای بخش صنعت در نظر گرفته‌شده است، صنایعی که طبق سند آمایش و سیاست‌های بالادستی هماهنگ باشند می‌توانند در قم مستقر شوند، در مسئله تنظیم بازار اولویت اصلی قم بر استفاده و فروش محصولات تولید استان بوده و نظارت‌های لازم در این بخش ایجادشده تا حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صورت هم‌زمان تأمین شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل