Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در صحن علنی امروز (چهارشنبه 13 تیرماه) مجلس در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک با مواد 16 و 17 این لایحه که درباره تعیین تکلیف تخریب‌کنندگان خاک برای بازسازی و جبران خسارت است موافقت کردند.

بر اساس این گزارش متن مواد 16 و 17 لایحه حفاظت از خاک به شرح ذیل است:

ماده ۱۶- تخریب کنندگان خاک مکلفند بلافاصله پس از دریافت اخطار وزارت، فعالیت منجر به تخریب را متوقف و ظرف مهلت معینی که از طرف وزارت اعلام می گردد خاک را بازسازی و جبران خسارت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستنکف علاوه بر توقف فعالیت، بازسازی و جبران خسارت به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده با حکم مراجع قضایی محکوم می گردد.

ماده ۱۷- ادامه فعالیت و یا بازگشایی واحدهای متوقف شده موضوع مواد (۱5) و(۱6) این قانون منوط به حکم مرجع قضائی خواهد بود.

بر اساس این گزارش نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک با ماده 18 این لایحه با 116 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۱۸ آمده است: به منظور کاهش آلایندگی، تمامی واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی، زیربنایی و معدنی موظفند نسبت به پایش آلودگی خاک اقدام و نتیجه را در چارچوب خوداظهاری پایش محیط زیست به سازمان ارائه نمایند. نام واحد مستنکف، توسط سازمان در فهرست واحدهای آلاینده موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/02/1387 قرار می گیرد.

تبصره ۱- تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تولید، واردات، ترکیب سازی (فرموله کردن) انواع کود و سموم مشمول حکم این ماده می باشند.

تبصره ۲ - سازمان موظف است با همکاری دستگاههای ذی ربط مقررات تعیین واحدهای بزرگ موضوع این ماده، مقاطع زمانی و ضوابط اندازه گیری آلایندگی و نحوه خوداظهاری را در قالب کاربرگها (فرم) و نمونه های مشخص برای تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صحن علنی لایحه خاک قانون مجلس شورای اسلامی محیط زیست مالیات بر ارزش افزوده کود خاک شورای اسلامی مالیات بر ارزش افزوده واردات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل امور عشایر استان  از خسارت ۲ میلیارد و 500 میلیون تومانی سیل و بارندگی‌های اخیر به زیر ساخت‌های عشایری شهرستان سربیشه خبر داد.

ابراهیمی افزود: : تردد عشایر در طول بیش از پانصد کیلومتر از ایل راه‌ها که بر اثر سیل تخریب شده است امکان پذیر نیست. 

وی گفت: منابع ذخیره آبی، جایگاه‌های نگهداری دام و همچنین انبار‌های ذخیره علوفه از دیگر زیر ساخت‌هایی هستند که بر اثر جاری شدن سیل و بارش باران تخریب شده است.

دیگر خبرها

  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند