Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@03:16:44 GMT

تابستانی پر نشاط در رادیو ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۴۹۸۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رادیو ایران؛ محمدجعفر محمدزاده درباره برنامه‌های تابستانی این شبکه رادیویی گفت: رادیو ایران چندین برنامه ویژه برای تابستان ۹۷ دارد که الزاما همه این برنامه‌ها جدید نیست و باز تولید هم داریم.

وی با اشاره به راه اندازی مسابقه‌ای طنز در برنامه «صبح جمعه با شما» افزود: قرار است یک مسابقه در برنامه «صبح جمعه با شما» اجرا شود که خود مخاطبان آن را رقم می‌زنند، همچنین این برنامه که هر هفته صبح‌های جمعه پخش می‌شود علاقه مندانی دارد که گاهی در آن زمان ممکن است موفق به شنیدن آن نشوند و به همین علت به صورت گزیده و گلچین عصر‌های جمعه یک ساعت و در طول هفته منتخبی ۱۰ دقیقه‌ای از صبح جمعه را برای این علاقه‌مندان روی آنتن می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر رادیو ایران با اشاره به تولید یک مجله طنز رادیویی گفت: یکی از برنامه‌های جدید ما ساخت مجله‌ای رادیویی است که در آن فضای یک تحریریه شبیه سازی شده است؛ این تحریریه متشکل از سردبیر، روزنامه نگاران، خبرنگاران و سایر عوامل است که زمان آن در حدود ۴۵ دقیقه است و عصر‌های پنجشنبه روی آنتن می‌رود و سعی شده است متناسب با نیاز مخاطب و با نگاهی انتقادی به موضوعات اجتماعی بپردازد.

محمدزاده با بیان اینکه اجرای این مجله طنز را علی زراندوز بر عهده دارد، افزود: ۹ نویسنده روی تولید محتوایی این مجله طنز رادیویی با تهیه کنندگی احسان زارع کار می‌کنند که از پنجشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

وی با اشاره به برنامه «باشگاه ستاره ها» که پیش از این نیز از شبکه پخش می‌شد، گفت: عنوان این برنامه باقی می‌ماند، اما با شروع فصل تابستان رویکرد آن تغییر می‌کند، رویکرد این برنامه تعاملی و قرار است در آن با چهره‌های بخش‌های مختلف گفتگو شود و پخش آن هم به پنج شنبه‌ها منتقل می‌شود.

محمدزاده افزود: برنامه «پارک ساعی» نیز برنامه‌ای است که برترین‌های مسابقه «یک، دو، صدا» در آن حضور داشتند و در برنامه تابستانی قرار است برندگان بخش «برپاخند» در این مسابقه برنامه‌هایی برای» پارک ساعی» داشته باشند، ضمن اینکه برنامه طنز کوتاه «خندونک» نیز هر روز صبح از رادیو ایران پخش خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های گروه فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی ایران گفت: در برنامه «تالار آیینه» که روز‌های یکشنبه و سه شنبه پخش می‌شود، کتاب‌هایی درباره مدیریت اوقات فراغت، همچنین رمان‌ها و داستان‌های برگزیده معرفی می‌شود.

محمدزاده افزود: همچنین برنامه «فرهنگ مردم» به معرفی بازی‌های محلی می‌پردازد و در «کافه هنر» درباره‌ی کلاس‌های فرهنگی، برنامه‌های فرهنگ سرا‌ها در تابستان، کتابخوانی و مکان‌های گردشگری صحبت می‌شود.

وی گفت: برنامه روزانه «نیشدارو» با موضوع چگونگی گذراندن اوقات فراغت شوخی می‌کند و به ترویج فرهنگ صحیح این اوقات می‌پردازد و در «حوض نقره» فیلم‌های فاخر ایرانی معرفی می‌شود، ضمن اینکه در برنامه‌های «راه شب» موضوعات کتابخوانی، گردشگری داخلی، معرفی اماکن فرهنگی، موزه‌ها جهت بازدید و کنکاش مخاطبان و اوقات فراغت مطرح می‌شود.

محمدزاده با اشاره به برنامه‌های گروه جامعه این شبکه رادیویی افزود: در برنامه «ردپای حادثه» پرونده‌ای در خصوص اوقات فراغت تشکیل شده است. ضمن اینکه در «ایران را بشنویم» با مسئولان حوزه اوقات فراغت گفتگو خواهد شد.

مدیر رادیو ایران گفت: برنامه «میزبان» که توسط گروه دانش و اقتصاد تهیه می‌شود، با حضور کارشناسان میزگردی درباره مدارس فوتبال برگزار می‌کند.

وی افزود: دو برنامه «نمودار» و «خاص باشید» به موضوع کارآفرینی و کارگاه‌های آموزشی تفریحی می‌پردازد و موضوعات کلاس‌های ایده پردازی، طرح مهارت آموزی در برنامه روزانه «رهاورد» مطرح می‌شود.

مدیر رادیو ایران گفت: «سیاره آبی» برنامه تخصصی محیط زیست به طبیعت گردی مسئولانه و «راهی به آبادی» به معرفی جاذبه‌های گردشگری روستایی به دانش آموزان می‌پردازد.

محمدزاده به برنامه «ایرانشهر» اشاره کرد و افزود: برنامه ایرانشهر از برنامه‌های فاخر و ارزشمند عصرگاهی رادیو ایران است که با نقش آفرینی «کمال همنشین» هر روز عصر به مدت ۲ ساعت ارتباطی صمیمی با مخاطبان برقرار می‌کند، ایرانشهر مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده برنامه‌ای تعاملی است و هر روز به یکی از نقاط کشور سفر می‌کند و با هنرمندی تیپ‌های شناخته شده خود صدای رادیو ایران را به گوشه و کنار کشور می‌رساند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رادیو ایران تابستان مسابقه برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تشییع مسعود اسکویی امروز -۱۶ اردیبهشت ماه  با حضور اهالی رسانه و ورزش دقایقی دیگر آغاز می شود.

مجید ندیری، محمد جهانی، جهانگیر کوثری، مریم نشیبا، مهدی تاج، علیرضا جاوید نیا، محمدرضا منصوریان، حمید استیلی، مهدی شاکری، داورزنی، مناف هاشمی، از جمله افراد در حوزه رسانه و ورزش هستند که دقایقی پیش از آغاز مراسم در مقابل مسجد بلال حضور یافتند.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، صبح روز چهارشنبه(١٢ اردیبهشت ماه) در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.   

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می‌کرد. مسعود اسکویی قدیمی‌ترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صداوسیما بود که دوره تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یک سال در شهرهای زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.  

یکی از شاخصه‌های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبه‌هایش با اهالی رسانه به ریشه‌اش در ایران و عشق به کارش تاکید می‌کرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخش‌هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه ۱۷ اردیبهشت
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو