Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@15:54:59 GMT

حمل و نقل ريلي در سنگان خواف توسعه مي يابد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۵۰۸۲

حمل و نقل ريلي در سنگان خواف توسعه مي يابد

خبرگزاري آريا - مشهد - ايرنا - معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي گفت: تلاش مي شود که حمل و نقل ريلي در منطقه معدني سنگان شهرستان خواف توسعه يابد که اين اقدام براي تقويت حمل و نقل ريلي بين ايران و افغانستان مطلوب است.

مهرداد تقي زاده روز چهارشنبه در جريان بازديد مسئولان وزارت راه و شهرسازي از ظرفيت هاي حمل و نقلي و ايستگاه راه آهن سنگان افزود: سنگان خواف از ظرفيت زيادي براي توسعه حمل و نقل ايران و افغانستان برخوردار است و بايد با برنامه ريزي منسجم از آن بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: با توجه به مشکلات ترانزيتي در مرزهاي ريلي بايد از ظرفيتهاي حمل و نقلي در منطقه خواف و سنگان بيشتر استفاده شود.
وي گفت: با توجه به ظرفيتهاي ريلي مجتمع معادن سنگان خواف و 2 خطه شدن بخش ريلي اين منطقه، امکان انتقال 10 ميليون تن سنگدانه‌ از سنگان به ساير نقاط فراهم مي شود و بايد زيرساخت آن توسعه يابد.
تقي زاده، ظرفيت توليد سالانه 27 ميليون تن کنسانتره آهن در مجتمع معادن سنگان خواف را تا سال 1404 يادآور شد و اظهار اميدواري کرد که با هم افزايي و توسعه زيرساختها بستر اين مهم فراهم شود.
معاون حمل ‌و نقل وزير راه و شهرسازي در راس هياتي متشکل از مديران‌ کل آن معاونت و شرکت راه‌ آهن جمهوري اسلامي ايران از ايستگاه راه‌ آهن و طرح توسعه‌ سنگان و محل بارگيري مکانيزه شرکت اپال کاني اين مجتمع ديدن کرد.
به گزارش ايرنا، معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي همچنين از موزه وسايل قديمي حوزه حمل و نقل ريلي، واگن مسقف حمل بار، مرکز کنترل ترافيک و مديريت بحران راه آهن، راه آهن و پل سرخس، منطقه ويژه اقتصادي سرخس و ايستگاه راه آهن مشهد بازديد کرد.
7489/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • استقبال خاورمیانه از ساخت‌وساز ماژولار
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • واژگونی خودروی سواری در خواف منجر به مصدومیت ۵ نفر شد
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود