Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@00:34:59 GMT

◄ قطعات ایرانی در هواپیماها‌ نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۴۰۸۸

◄ قطعات ایرانی در هواپیماها‌ نصب می‌شود

تین‌نیوز | 

صنعت حمل‌ونقل هوا‌یی صنعتی دانش‌بنیان است و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.‌ مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بابیان این مطلب گفت: نیازهای فنی صنعت هوایی به شرکت‌‌های دانش‌بنیان داخلی معرفی‌شده‌اند و زمینه همکاری در بخش‌های طراحی، تولید و تأمین قطعه هواپیما ایجادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، اسعدی‌سامانی گفت: ایران چهارمین تربیت‌کننده نیروی مهندس در جهان است. با حمایت از شرکت‌‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه، در آینده کشورمان رتبه علمی و رشد اقتصادی، مطلوب‌تری خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به مشکلات صنعت حمل‌ونقل هوایی در تأمین برخی قطعات هواپیما اشاره کرد و افزود:‌ در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، مقرر شد، با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و مرکز همکاری‌ فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، نمایشگاه نیازمندی‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی درزمینهٔ تجهیزات، هندلینگ، هواپیما و دیگر موارد مرتبط با هواپیما در اواخر ماه جاری برگزار شود.

اسعدی‌سامانی اظهار داشت: تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان که در عرصه صنعت حمل‌ونقل هوایی فعالیت می‌کنند، از طریق این نمایشگاه با نیازمندی‌ صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور آشنا خواهند شد و نسبت به تأمین آن اقدام خواهند کرد.

او تأکید کرد: البته قطعاً استفاده از هر قطعه‌ای در هواپیما، الزاماتی درزمینهٔ استاندارد بودن قطعه و تأیید قطعه توسط سازمان هواپیمایی کشوری را می‌طلبد که هماهنگی دراین‌باره انجام خواهد شد؛‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده، با مراجع نظارتی همکاری و هم‌فکری خواهند داشت تا به نتیجه مطلوب برسیم و این می‌تواند گام بلندی برای رشد صنعت حمل‌ونقل هوایی‌ کشور باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت حمل‌ونقل هوایی در شرایط کنونی تأکید کرد.

با توجه به اعمال تحریم‌ها از طرف آمریکا و عدم همکاری بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی با صنعت هوایی ایران، صنعت هوایی کشور در آینده یا باید مانند دوران پیشین تحریم‌ها قطعات دست‌دوم و نو را از بازار غیررسمی تهیه کند و یا با تلاش و همکاری بامغزهای متفکر ایرانی در جهت خودکفایی در صنعت هوایی قدم بردارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صنایع هوایی انجمن شرکت های هواپیمایی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها