Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه مشکلات موجود در کشور نظیر مشکلات محیط زیستی، ریزگردها و کاهش آب نتیجه پایین آمدن درجه مهندسی در کشور است گفت: جامعه نسبت به حوزه مهندسی غافل است. ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمود نیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان و تهران با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان دوازدهمین سال تاسیس خود را سپری می‌کند و نزدیک به 2 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و 930 دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه‌ای در دانشگاه توسط بنیاد علوم و هنر فرشچیان احداث و به افتتاح رسید، افزود: دانشکده فناوری‌های نوین توسط بنیاد علوم و هنر فرشچیان احداث و در 17 اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

نیلی با تأکید بر اینکه ساختمان جدید احداث شده دارای 6 هزار و 200 مترمربع فضای فیزیکی در حوزه پژوهش است، تصریح کرد: قرار است که این ساختمان با توسعه به برج پژوهش تبدیل شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه دانشگاه در زمینه‌های مختلف توفیقات خوبی را کسب کرده است، بیان کرد: امسال دانشگاه صنعتی همدان با دو پله ارتقاء در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور موفقیت‌های مناسبی کسب کرده است.

نیلی با بیان اینکه اعضای هیأت علمی ثابت و استخدام شده دانشگاه 53 نفر است و 70 نفر از نیروهای حق‌التدریس دانشگاه نیز از اعضای هیأت علمی دانشگاه هستند، عنوان کرد: به جز اعضای هیأت علمی تعداد کارکنان دانشگاه 68 نفر است.

وی با تأکید بر اینکه در رده‌بندی دانشگاه‌های صنعتی کشور دانشگاه صنعتی همدان از رتبه 18 به 16 ارتقاء یافته است و از نظر پژوهشی دانشگاه در رتبه 15 قرار دارد، گفت: از اهداف ما  رساندن دانشگاه همدان به رده دانشگاه‌های تراز یک صنعتی کشور است. 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه در ارتباط با صنعت و آماده کردن دانشجویان برای ورود به بازار کار کانون شکوفایی نوآوری دانشجویان با همکاری پارک علم و فناوری در دانشگاه راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: در این کانون 9 گروه دانشجویی فعالیت می‌کنند و این کانون مرکز رشدی برای دانشجویان است.

نیلی با بیان اینکه از اهداف ما احداث دانشکده‌های برق و کامپیوتر در دانشگاه است، اظهار داشت: با رفع مشکل زمین برای احداث این دانشگاه استارت احداث این دانشکده‌ها خورده می‌شود.

وی در مورد قراردادهای منعقد شده در داخل کشور بین دانشگاه و برخی از نهادها بیان کرد: دانشگاه صنعتی همدان با وزارت دفاع به عنوان یکی از همکاران اصلی دانشگاه 3 قرارداد دارد که 2 قرارداد منعقد شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تأکید بر اینکه دانشگاه صنعتی همدان با صنایع دفاعی کشور نیز ارتباط تنگاتنگی دارد، ابراز کرد: در ارتباط با پتروشیمی، دانشگاه با وزارت نفت نیز ارتباط دارد.

نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی استان با انعقاد 17 قرارداد با صنایع استان نیز ارتباط تنگاتنگی دارد، تأکید کرد: اگرچه همدان به عنوان استانی غیرصنعتی و نیمه صنعتی مطرح است اما اعتقاد ما بر این است که پیشبرد و توسعه استان صنعت است.

وی با بیان اینکه از اهداف راهبردی دانشگاه این است که تحقیقات و پژوهش‌هایی انجام دهد که تأثیری بر زندگی مردم استان و منطقه داشته باشد، عنوان کرد: یکی از چالش‌های بزرگ کشور اشتغال و کارآفرینی است و در شرایط کنونی کشور که ممکن است در وضعیت جدیدی از تحریم‌ها قرار گیریم راهی جزء اینکه روی آوردن و اتکا به دانشگاه‌ها و دانشجویان نداریم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تأکید بر اینکه از راهبردهای دانشگاه این است که 20 درصد از مدیران صنعت استان و منطقه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی باشند، ابراز کرد: از چالش‌ها در این زمینه این است که مدیران سیاسی کشور و استان رویکرد خود را نسبت دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های تخصصی تغییر داده و به دانشجویان اعتماد کنند که در این صورت پیشرفت حاصل می‌شود.

نیلی با اشاره به اینکه حجم قراردادهای دانشگاه در طی سال‌های فعالیت دانشگاه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، بیان کرد: سعی شده است که در طول سال‌های فعالیت دانشگاه با خیمه‌های اصلی صنعت ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه صنفی دانشگاه خوابگاه ملکی ندارد و تنها 10 خوابگاه خودگردان دارد، تأکید کرد: دانشگاه صنعتی در حوزه خوابگاه سازی وارد نشده است اما همواره نظارت بر روی خوابگاه‌های خودگردان بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در مورد جذب دانشجویان خارجی که جزء برنامه‌های دانشگاه است، عنوان کرد: جذب دانشجویان منوط بر آن است که خوابگاه‌هایی برای دانشجویان احداث شود و پیش‌بینی شده است که تا پایان سال 98 تعداد 18 دانشجوی خارجی در دانشگاه جذب شوند.

نیلی با تأکید بر اینکه برخی از اساتید دانشگاه دارای شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، اظهار داشت: 4 شرکت دانش‌بنیان توسط اساتید دانشگاه اداره می‌شود ولی در حال حاضر هیچ شرکت دانش‌بنیانی در دانشگاه وجود ندارد اما از برنامه‌های در نظر گرفته شده ایجاد 10 شرکت دانش‌بنیان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه نباید مهندس بیکاری در جامعه وجود داشته باشد، تأکید کرد: مشکلات موجود در کشور نظیر مشکلات محیط زیستی، ریزگردها، کاهش آب، سیلاب‌ها نتیجه پایین آمدن درجه مهندسی در کشور است، عنوان کرد: متأسفانه خانواده‌ها تمایل بسیاری برای تشویق فرزندان خود برای تحصیل در رشته‌های غیرمهندسی دارند.

نیلی با بیان اینکه اگر افراد نخبه در حوزه‌های مهندسی عمران، شیمی و معدن تحصیل کنند ثروت به کشور روی می‌آورد، ابراز کرد: جامعه ما نسبت به حوزه مهندسی غفلت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امسال در بین دانشگاه و آموزش و پرورش ارتباطی برقرار می‌شود که مدیران و معلمان با نفوذ مدارس، علم و صنعت را به خانواده‌ها عرضه کنند، تصریح کرد: این ارتباط در راستای تشویق دانش‌آموزان توسط خانواده‌ها برای تحصیل در رشته‌های مهندسی است و بایستی مسئولان همت کنند که رشته مهندسی در کشور به جایگاه خود بازگردد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر با معضل تعدادی صندلی خالی در دانشگاه‌ها مواجه است، ابراز کرد: در سال گذشته درصد جذب دانشجو در دانشگاه صنعتی همدان 96 درصد بود و در بعضی از رشته‌ها نیز 106 درصد دانشجو جذب شد.

نیلی با بیان اینکه کاهش بودجه‌های عمرانی از جمله مشکلات دانشگاه‌های صنعتی است، تأکید کرد: مشکل در ارتباطات بین‌المللی برای تهیه تجهیزات و مشکل کمبود زمین برای توسعه دانشگاه از دیگر مشکلات است.

انتهای پیام/ح

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود